A BMW i Hydrogen NEXT üzemanyagcella-technológiája
A BMW i Hydrogen NEXT hajtáslánc-technológiájában az üzemanyagcellák a szénszál-erősítésű műanyagból készült (CFRP) tartályokban tárolt hidrogénből állítják elő a hátsó tengely fölé épített elektromos motor számára az akár 125 kW energiát. A technológia alapját a hidrogén és az oxigén kémiai kölcsönhatása adja, amelynek a víz az egyetlen mellékterméke. Két darab, egyenként 700 bar nyomású tartályban összesen 6 kilogramm hidrogén tárolható, amely három-négy perc alatt újratölthető és mindenféle időjárási körülmények közepette bőségesen elegendő hatótávolságot garantál.
A BMW i Hydrogen NEXT hajtáslánc-technológiájában ugyanaz az elektromos motor dolgozik, mint a tisztán elektromos meghajtású BMW iX3 modellben bemutatott ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológiában. A mérnökök az elektromos motor fölé egy nagyfeszültségű akkumulátort is beépítettek, amely plusz teljesítményt, gyorsításnál pedig extra menetdinamikát kínál. A hajtáslánc maximális rendszerteljesítménye 275 kW / 374 lóerő.