A BMW idén is növekedést vár szabadidőautói értékesítésében
Idén is komoly bővülést vár szabadidőautói értékesítésében a BMW globálisan és Magyarországon is, az X modellek a bajor márka értékesítésének 34 százalékát tették ki 2017-ben, míg 2016-ban még csak 22 százalék volt az arányuk – mondta a BMW Group Magyarország vállalati kommunikációs igazgatója, amikor Budapesten bemutatták a márka legújabb modelljét, az X2-es szabadidőautót.
Salgó András kiemelte, hogy Magyarországon még hangsúlyosabb a BMW szabadidőautók piaca, mint globálisan, ugyanis itthon az X modellek a márka értékesítésének 37 százalékát tették ki.
Tavaly összesen csaknem ezer darab X modell talált gazdára Magyarországon.
A BMW eddig öt különböző méretű X modellel rendelkezett, ezekből 1999 óta már több mint 5,4 millió darabot adtak el. Ez bővült most hatra az X2-es BMW-vel, amivel elsősorban a városi autót kereső fiataloknak céloznak. Az X2-es legolcsóbb változata 9,5 millió forinttól indul.
Salgó András az MTI-nek elmondta, a várható növekedést az X2-nek, a tavaly megújult X3-nak es a nyáron érkező új X4-re alapozzák.
Salgó arról is beszámolt, a márka egyik legsikeresebb modellje az X3-as, amelyből 2020-ban érkezik a teljesen elektromos változat.
A BMW Magyarország rekordértékesítéssel zárta az előző évet: 2016-hoz képest 13 százalékkal több, 2698 BMW-t adtak el. A BMW nemcsak Magyarországon, hanem globálisan is rekordévet zárt az eladásokat tekintve tavaly: 2 088 283 BMW-t adtak el, a csoporthoz tartozó MINI es Rolls-Royce márkák eladásával együttesen ez lett a cég eddigi legjobb értékesítési éve.