A BMW iNEXT a sivatagi hőség, a tűző napsugarak és a fullasztó por próbáit is kiállja
Dél-Afrika sivatagos vidékei ideális körülményeket teremtenek a mérnököknek ahhoz, hogy a BMW iNEXT összes hajtáslánc- és futómű-technológiai alkatrészét extrém módon teszteljék és finomhangolják. A homokdűnék és a murvás ösvények végeláthatatlan váltakozása eközben az intelligens összkerékhajtás elemeit teszi próbára. A BMW iNEXT nagyfeszültségű akkumulátorának integrált hűtőrendszerén még az okostelefon-akkumulátorokat is pillanatok alatt működésképtelenné tevő, rekkenő hőség sem tud kifogni, ráadásul a sivatagi időjárásban az utastér hőpumpa-technológiával dolgozó légkondicionáló berendezése, a motorvezérlő elektronika és az összes fedélzeti elektronika is több évtizedes tartósságról és megbízhatóságról tesz tanúbizonyságot.
Az átfogó hőségteszt részeként a mérnökök hosszú órákra a sivatag tűző napjára állítják a BMW iNEXTelőszériás példányait, és miközben a fedélzeti elektromos berendezések kifogástalan működését tesztelik, az utastérben használt anyagokat és az összeszerelési minőséget is alaposan górcső alá veszik, hiszen a BMW Group még a legextrémebb hőtágulás és a legszélsőségesebb hőingadozás közepette sem engedélyez nyikorgó vagy recsegő zajokat modelljei utasterében. A Kalahári sivatag homoktengere ezt követően az ajtók, a motorháztető és az illesztési hézagok tökéletes porállóságát is igazolja: a több ezer kilométeren át tartó, járatlan utakon keresztülvezető tesztprogram során a BMW iNEXT temérdek mennyiségű port és homokot kavar fel, az utastérbe azonban egyetlen szem sem tud beszűrődni.