A BMW iX dizájn-világpremierjét a 2021-es iF Design Award legrangosabb kitüntetésével ismerték el
A „Kommunikáció” kategória legnívósabb kitüntetése, a Gold Award a #NEXTGen 2020-as felvonásán megtartott innovatív modellbemutató mögötti kreativitást, technológiai kivitelezést és megjelenítési minőséget méltatja. A 2021-es iF Design Award „Termék”, „Kommunikáció” és „Professzionális Tanulmány” kategóriáiban a BMW Group további hat díjat is elnyert.
A #NEXTGen 2020-as felvonását világszerte izgatottan várták a BMW, a MINI és a BMW Motorrad rajongói, az online esemény azonban még a sokat látott formatervezési szakértőket is lenyűgözte. Olyannyira, hogy a Német Formatervezési Tanács (German Design Council) által összeállított szakmai zsűri a BMW Group innovatív modellbemutatóját a 2021-es iF Design Award „Kommunikáció” kategóriájának győztesévé is megválasztotta. A Gold Award – a megmérettetés legrangosabb kitüntetése – a #NEXTGen 2020-as felvonásának fénypontját, a BMW iX virtuális dizájn-világpremierjét méltatja. A szakmai zsűri kiemelte, hogy a BMW Group új technológiai zászlóshajójának leleplezése új kommunikációs szabványokat állított fel az iparágban: „A BMW-nek köszönhetően teljesen új szintre léptek a digitális események. Innováció és titokzatosság, napjaink csúcstechnológiás programjainak legmagasabbika. Micsoda gyönyörű és hívogató módja ez az új, tisztán elektromos meghajtású BMW iX megismerésének.”
A #NEXTGen 2020-as felvonásán megtartott dizájn-világpremier előtt a készítők a hatrészes, egyszerre informatív és szórakoztató „Chasing iNEXT” videósorozattal fokozták a BMW iX leleplezését övező rajongói érdeklődést. A BMW iX innovatív dizájn-világpremierjét ezt követően online, a kifinomult stúdiótechnológia és a virtuális valóság egyesítésével tartották meg. „A #NEXTGen 2020-as, teljes egészében digitális felvonásának dizájncsapata a kiterjesztett valóság alkalmazásával kihozta a maximumot a virtuális modellbemutatókban rejlő potenciálból és gyönyörű dizájn-világot teremtett” – folytatódik az iF Design Award zsűrijének állásfoglalása.
„Nagy örömmel és büszkeséggel tölt el minket, hogy megkaptuk a Gold Award kitüntetést, amelyért őszinte köszönetünket fejezem ki a szakmai zsűri tagjai felé” – mondta Alexander Bilgeri, a BMW Group vállalati kommunikációs stratégiáért, rajongói kapcsolatokért és kommunikációs csatornákért felelős részlegének vezetője. „A #NEXTGen 2020-as felvonásának fénypontja a „Chasing iNEXT” videósorozat és a BMW iX dizájn-világpremierje volt. A sorozatot készítő stáb előtt fejlesztési részlegeink azon ajtajait is kinyitottuk, amelyeket eddig zárva tartottunk, kutatás-fejlesztési innovációs központunk így példátlan mélységű színfalak mögötti információkkal és érdekességekkel szolgált. A „Chasing iNEXT” videósorozat csúcspontja a BMW iX virtuális leleplezése volt, az iF Gold Award pedig a BMW Group összes munkatársának fantasztikus elismerés” – tette hozzá.
Stefan Ponikva, a BMW márkaélményekért felelős részlegének alelnöke így fogalmazott: „Hatalmas köszönet a szakmai zsűrinek. 2019-ben, a #NEXTGen kialakításával a BMW Group új, innovatív házon belüli formátumot hívott életre, amely a kommunikáció területén is alátámasztja innovatív iránymutatóként betöltött szerepünket. A #NEXTGen magas szintű kreativitási szabadságot biztosít nekünk, legyen szó akár filozófiánk, akár a BMW Group és az alá tartozó márkák csatornatartalmainak kommunikációjáról. Vadonatúj területre érkeztünk ezzel, kommunikációs tevékenységeinket pedig a digitális kor követelményei és ügyfeleink igényei szerint állítjuk össze. Új irányzatokat is elindítunk így és nagy örömünkre szolgál, hogy elnyertük ezt az értékes díjat.”
A #NEXTGen 2020-as felvonásának összeállításakor a BMW Group a digitális kor technológiai lehetőségeit és a koronavírus-járvány következtében felmerülő szükségleteket is figyelembe vette. Az esemény online tartalma, amely mind a mai napig megtekinthető a www.bmw.com/nextgen weboldalon, minden korábbinál mélyebb betekintést enged a müncheni központú vállalatcsoport kutatás-fejlesztési innovációs központjának működésébe. A BMW iX mellett ráadásul érdekes tanulmányok, így például a MINI Vision Urbanaut és a BMW Motorrad Concept CE 04 is bemutatkozott, a mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségekről, a BMW új szimulátor-központjáról, a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiákról, a járműkapcsolatokról és a virtuális együttműködésekről pedig látványos, szórakoztató videós tartalmak szóltak. A legújabb technológiák, partnerségek és a személyes mobilitás arculatát meghatározó, jövőbeni irányvonalak háttereibe filmes szakemberek, interjúk és panelbeszélgetések adtak betekintést.
A BMW Group idén további hat iF dizájndíjat is elnyert. A „The BMW Individual – Symbols of Suprematism” kampánnyal és a „THE 8” művészeti munkával a vállalatcsoport a „Kommunikáció” kategória két másik elismerését is elhódította. A BMW i Interaction EASE tanulmányautót a „Professzionális Tanulmány” kategória iF Design Award kitüntetésével ismerték el, míg „Termék” kategóriában a BMW Concept i4 tanulmányautó, a BMW M4 GT3 és a BMW iX is diadalmaskodott.
Az iF Design Award kitüntetések a világ legnívósabb formatervezési díjainak egyikei, amelyekkel a szakmai zsűri a kimagasló minőségű formatervezési munkákat ismeri el. A szakmai zsűriben nemzetközileg elismert dizájn-szakemberek foglalnak helyet, a díjakat pedig olyan kategóriákban osztják ki, mint például a „Termékdizájn”, a „Csomagolásdizájn”, az „Építészet”, a „Felhasználói élmény”, a „Szolgáltatás” és a „Kommunikáció”. A díjakat 1953 óta minden évben odaítélik az arra leginkább érdemes munkáknak, amelyeknél nem csupán a külső kialakítást, de az innovációs erősséget, az ergonómiát, a funkcionalitást és a környezetvédelmi szemléletet is figyelembe veszik.
A BMW Group által elnyert 2021-es iF Design Award kitüntetések:
- iF Gold Award: #NEXTGen 2020 („Kommunikáció” kategória)
- iF Design Award: BMW iX („Termék” kategória)
- iF Design Award: BMW Concept i4 tanulmányautó („Termék” kategória)
- iF Design Award: BMW M4 GT3 („Termék” kategória)
- iF Design Award: „BMW 8” művészeti munka („Kommunikáció” kategória)
- iF Design Award: „The BMW Individual – Symbols of Suprematism” kampány („Kommunikáció” kategória)
- iF Design Award: BMW i Interaction EASE tanulmányautó („Professzionális Tanulmány” kategória)