A BMW M GmbH új értékesítési rekorddal zárta jubileumi évét
A bajor prémiummárka nagyteljesítményű sportautókat építő divíziója tavaly világszerte összesen 177 257 darab BMW M modellt adott el, amely az előző esztendő teljesítményéhez viszonyítva 8,4 százalékos gyarapodás. Eközben a divízió elektromos mobilitásra történő átállása is sikeres rajtot vett: a BMW i4 M50 azonnal a legkeresettebb BMW M modellé érett, a hálózatról tölthető első nagyteljesítményű modellként érkező BMW XM pedig világpremierjét ünnepelte.
A BMW M GmbH a fennállása 50. évfordulóját ünneplő esztendő végét is rekord értékesítési eredménnyel zárta. A 2022-es pénzügyi évben a divízió világszerte összesen 177 257 darab teljesítményre optimalizált modellt és nagyteljesítményű sportautót adott el, amely az előző évi mutatóhoz képest 8,4 százalékos növekedést jelent, még a logisztikai hálózatban és a beszállítói láncban jelentkező folyamatos kihívások ellenére is. A BMW M divízió legfontosabb piaca 2022-ben is az Egyesült Államok volt, megelőzve ezzel Németországot és Nagy-Britanniát.
„A BMW M közösség közutakon és versenypályákon átélhető, vérpezsdítő menetteljesítmény iránti rajongása teljes jubileumi évünket átjárta” – fogalmazott Franciscus van Meel, a BMW M GmbH igazgatótanácsának elnöke. „Ez a BMW M modellek új értékesítési rekordjában is visszaköszön, amely pozitív kilátásokat ad nekünk 2023-ra” – tette hozzá.
BMW i4 M50: a legkeresettebb BMW M modell, zéró emisszióval
2022-ben a BMW M GmbH elektromos mobilitásra történő átállása is sikeres rajtot vett. „A 2022-es esztendő legkeresettebb BMW M modellje a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 M50 volt” – mondta Timo Resch, a divízió ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős vezetője. „Számunkra ez egyértelmű jele annak, hogy a BMW M modellek hamisítatlan élménye a hálózatról tölthető modellek világába is megérkezett” – tette hozzá. A BMW i4 M50* meghajtásáról az első és a hátsó tengelyen egy-egy elektromos motor gondoskodik, amelyek együtt 400 kW / 544 lóerő maximális teljesítmény leadására képesek. A két elektromos motor tökéletesen vezérelt teljesítmény-leadása és a kerékfelfüggesztések független hangolása olyan dinamikus, agilis és mérnökien precíz vezetési élményt garantál, amely a BMW M modellek sajátjaként már az első pillanattól kezdve magával ragadja a vezetés szerelmeseit.
A BMW iX M60* képében a BMW M GmbH második teljesítményre optimalizált, tisztán elektromos meghajtású modellje is sikeresen indult el világhódító útjára. 2023-ban a divízió újabb nóvumokat gurít ki az utakra: érkezik többek között a hálózatról tölthető első nagyteljesítményű BMW M modell, a BMW XM*, illetve a tisztán elektromos meghajtású BMW i7 műszaki alapjaira megálmodott BMW i7 M70 modell is. A BMW M GmbH eközben már az elektromos mobilitásra történő átállás további lépéseit is kidolgozta. Annak érdekében pedig, hogy a jövőben újabb tisztán elektromos meghajtású, nagyteljesítményű sportautókkal bővíthesse modellpalettáját, a divízió 2023-ban megfelelő koncepciója tesztelését is magasabb fokozatba kapcsolja. A modell középpontjában a négy elektromos motorral dolgozó M xDrive intelligens összkerékhajtás és az integrált menetdinamikai vezérlőrendszer áll, amelyek együttműködése példátlan szintű teljesítményt és vezetési élményt ígér.
Jubileumi esztendő látványos premierekkel, a BMW M3 és a BMW M4 továbbra is sikert sikerre halmoz, az új BMW M240i xDrive Coupé pedig lendületes rajtot vett
A BMW M GmbH fennállásának 50. évfordulóját számos újdonság látványos premierje kísérte. A világpremierek sorát a színtiszta vezetési élményt éltető BMW M2* második nemzedéke nyitotta, soros hathengeres benzinmotorral, hatfokozatú manuális váltóval és hátsókerék-meghajtással. Az első BMW M3 Touring* a BMW M modellek által fémjelzett vezetési élmény merőben új formáját hozta el a jelenbe, páratlan sokoldalúságával ideális előfeltételeket teremtve ahhoz, hogy 2023-ban újabb célcsoportokkal ismertesse meg a márka értékeit és ezzel további értékesítési növekedést generáljon. A jubileumi esztendő második felében bemutatkozott a BMW XM is, extrovertált formanyelve alatt 480 kW / 653 lóerő maximális teljesítményre képes M HYBRID hajtáslánc-technológiával.
A BMW M GmbH legújabb értékesítési sikertörténetéből mindegyik szegmens kivette a részét. A BMW M3 és a BMW M4 nagyteljesítményű párosa már négyféle karosszériaváltozatban – az új BMW M3 Touring világpremierjének köszönhetően –, két teljesítményszinten, hatfokozatú manuális- és nyolcfokozatú M Steptronic automataváltóval, hátsókerék-meghajtással és M xDrive intelligens összkerékhajtással is elérhető. Ez a fajta változatosság a bajor prémiummárka ügyfeleinek körében 2022-ben is osztatlan népszerűségnek örvendett.
A BMW M GmbH új értékesítési rekordjához a nagyteljesítményű BMW X modellek is hozzájárultak, amelyek rendkívül kiélezett mezőnyökben mutattak lebilincselő értékesítési teljesítményt. E sikertörténet 2023 tavaszán a BMW X5 M és a BMW X6 M modellfrissítésével vesz majd újabb lendületet.
A nagyteljesítményű sportautók szegmensében tavaly az új BMW M240i xDrive Coupé* világpremierje is igazi fénypontnak számított. A kompakt méretű, kétajtós élsportoló új kiadásának meghajtásáról egy 275 kW / 374 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotor gondoskodik, klasszikus hátsókerék-meghajtás mellett. „A BMW M modellek új értékesítési rekordjának alapját az adja, hogy rendkívül átfogó szegmens-jelenléttel büszkélkedhetünk. Átfogó modellpalettánknak köszönhetően a jövőnek is ideális pozícióból vágunk neki” – mondta Timo Resch.
Premier Daytonában: az új BMW M3 CS és a BMW M Hybrid V8 versenyautó
2022-ben ráadásul a BMW M GmbH a motorsport élvonalának rajongóit is magával ragadó különkiadásokkal varázsolta el: többek között a BMW M4 CSL* és a BMW M3 CS* különkiadásokkal.
A BMW M3 CS január utolsó hétvégéjén, a Daytona-i 24-órás megmérettetés részeként ünnepli világpremierjét. Floridában a BMW M Motorsport a hosszútávú futamok világába is visszatér: az új BMW M Hybrid V8 versenyautó itt gurul első ízben rajtrácsra. A legendás BMW 3.0 CSL Daytonában aratott abszolút győzelme után 47 évvel az új LMDh prototípus készen áll arra, hogy a WeatherTech SportsCar Championship IMSA GTP kategóriájában értékes pontokért szálljon versenybe, mielőtt az FIA World Endurance Championship Le Mans-i 24-órás versenyén és 2024-ben ismét rajthoz áll.
A BMW M GmbH motorsport-részlegének mérnökei 2022-ben a versenyautó-fejlesztési fázis utolsó lépéseivel és átfogó tesztvezetéseivel is rengeteg időt töltöttek a világ versenypályáin, a befektetett munkát pedig siker koronázta: a BMW a Német Túraautó Bajnokság (DTM) pilóták közötti és csapatok közötti megmérettetését is megnyerte. Az új BMW M4 GT3 versenyautó első szezonja a bajor színekben versenyző Schubert Motorsport és a csapat dél-afrikai pilótája, Sheldon van der Linde győzelmével zárult.
*Átlagos üzemanyag-fogyasztási, illetve kombinált energiafogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatok:
A BMW i4 M50 kombinált energiafogyasztása (WLTP): 18,1 – 22,5 kWh / 100 km.
A BMW XM átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 1,5 – 1,6 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztása (WLTP): 28,9 – 30,1 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 33 – 36 gramm / km.
A BMW iX M60 kombinált energiafogyasztása (WLTP): 21,9 – 24,7 kWh / 100 km.
A BMW M240i xDrive Coupé átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 8,1 – 8,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 185 – 200 gramm / km.
A BMW M2 átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 9,6 – 9,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 218 – 222 gramm / km.
A BMW M3 Touring átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 10,1 – 10,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 229 – 235 gramm / km.
A BMW M4 CSL átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 9,9 – 10,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 224 – 227 gramm / km.
A BMW M3 CS átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 10,1 – 10,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 229 – 234 gramm / km.
Az átlagos üzemanyag-fogyasztási és kombinált károsanyag-kibocsátási értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a Németországban alapfelszereltséggel elérhető modellek értékei, amelyek a keréktárcsák / gumiabroncsok méretétől és típusától, valamint az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tételek felszerelésétől is függnek. A hivatalos NEDC és WLTP mérési eljárásokról bővebb információt találnak a www.bmw.de/wltp weboldalon.