A BMW már 1 millió villanyosított autót értékesített eddig
A cél, hogy 2025-re a tisztán elektromos modellek eladásai elérjék a 2 milliót.
A BMW értékesítette egymilliomodik villanyosított autóját – ebbe beletartoznak a tisztán elektromos és hibrid járművek is –, a cél pedig az, hogy a bajor gyártó akkumulátoros elektromos autóinak eladásai elérjék a kétmilliót 2025-re.
Pieter Nota, a BMW vezetőségi tagja elmondta, az eddigi értékesítések mintegy 70 százalékát a hibridek adták. Éppen ezért a német vállalat úgy gondolja, a hibrid modellek továbbra is kulcsfontosságú szerepet tölthetnek majd be, főként azon vásárlók körében, akik nem rendelkeznek közvetlen töltési lehetőséggel.
Nota azt is elárulta, a belső égésű motoros autók modernizálása egy rendkívül fontos lépés az iparág fenntarthatóvá tétele felé vezető úton.
Már régóta a BMW stratégiájának fontos eleme, hogy a tisztán elektromos modellekre történő átállás helyett olyan technológiai fejlesztésekbe invesztál, melyek révén tovább csökkenthető a járművek szén-dioxid-kibocsátása. Éppen ezért – érthető módon – ellenzi a belső égésű motoros új autók értékesítésének tervezett betiltását.
A bajor gyártó célja, hogy 2030-ra globális eladásainak legalább 50 százalékát az akkumulátoros elektromos modellek adják. A BMW többször kihangsúlyozta, a töltési infrastruktúra hiányosságai jelentősen hátráltatják az átállást és a villanyautók minél gyorsabb elterjedését.
Bár az egész iparágat sújtó chiphiány miatt a BMW novemberi értékesítési adatai elmaradtak a múlt évi számoktól, Nota szerint ennek ellenére a cég a nettó profit tekintetében túl fogja szárnyalni a 2020-as eredményeket.
Forrás:
Reuters & mahzrt.hu
https://podpad.hu/begurulva-s01-e02