A BMW modellfrissítései 2022 őszén (1. rész)
+++ Megkezdődik a tisztán elektromos meghajtású BMW iX1 értékesítése
+++ A kompakt Sports Activity Vehicle modell portfóliója további négy modellváltozattal bővül
+++ A BMW i4 és a BMW 2-es Active Tourer új belépő szintű modellt kap
+++ A BMW 2-es Gran Coupé és a BMW 1-es sorozat számára innovációs csomag érkezik
+++ A BMW M Laptimer funkció számos modellben elérhetővé válik
+++ A My BMW okostelefon-alkalmazás új funkciókkal gazdagodik
+++ Bemutatkozik az optimalizált, folyamatos gumiabroncsnyomás-ellenőrzés
+++ Világpremierjét ünnepli az új Digital Art Mode művészi profil
SEHOL MÁSHOL EL NEM ÉRHETŐ, EXKLUZÍV BMW ÉS MINI PODCASTOK A BEGURULVA.HU ÉS A PODCARS.HU OLDALAKON – KÖSZÖNHETŐEN AZ ÉVEZRED PR-OSÁNAK!
Mindössze néhány héttel az új BMW X1 piaci bevezetése után, 2022 novemberében a kompakt Sports Activity Vehicle (SAV) modell tisztán elektromos meghajtású változata is megérkezik az utakra. A BMW iX1 xDrive30 mellett (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 16,8 – 19,0 kWh/ 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km) az új BMW X1 két plug-in hibrid modellje és további két, belsőégésű erőforrással szerelt modellváltozata is világpremierjét ünnepli.
2022 őszén a BMW új motorokkal és számos új extrafelszereltségi opcióval fokozza tovább megannyi modellsorozata varázsát és hatékonyságát. A tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 2-es Active Tourer palettáján új belépő szintű modell mutatkozik be, a BMW 1-es sorozat és a BMW 2-es Gran Coupé számára innovációs csomag érkezik, miközben a vezetés élményét, a menetkomfortot és az utazás biztonságát számtalan digitális innováció emeli új szintre.
BMW X1 és BMW iX1: következetes elektrifikáció új aspektusból
A BMW iX1 xDrive30 a bajor prémiummárka első olyan modellje a prémium kompakt szegmensben, amely az összkerékhajtást zéró emisszióval párosítja. A nóvummal a BMW Group következetesen folytatja tovább az elektromos mobilitás népszerűsítését és teszi széles célcsoportok számára elérhetővé a vezetés zéró emissziójú élményét. A modell első és hátsó tengelyén egy-egy integrált elektromos motor dolgozik, 230 kW / 313 lóerő maximális rendszerteljesítménnyel (az ideiglenesen elérhető teljesítménynövelő funkciónak köszönhetően) és 494 Nm csúcs rendszer-forgatónyomatékkal. A BMW iX1 xDrive30 modell 5,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, miközben egyetlen feltöltéssel 396 – 440 kilométer (WLTP) megtételére képes.
Az elektromos mobilitás következetes népszerűsítését a BMW X1 két plug-in hibrid modellje is elősegíti: a BMW X1 xDrive30e (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 0,7 – 1,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 14,7 – 16,9 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 16 – 23 gramm / km) és a BMW X1 xDrive25e (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 0,7 – 1,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 14,6 – 16,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 15 – 22 gramm / km). A hálózatról tölthető újdonságok mellett további két új modellváltozat is reflektorfénybe gurul, egyaránt 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával szerelt belsőégésű erőforrással.
Az új BMW X1 plug-in hibrid hajtáslánc-technológiáiban egy hátsó tengelyt hajtó elektromos motor és egy háromhengeres benzinmotor működik együtt, utóbbi egy duplakuplungos, hétfokozatú Steptronic automataváltón keresztül gondoskodik az első kerekek meghajtásáról. A mérnökök az ötödik generációs, nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorokat laposan elrendezve építették be a modellek padlólemezébe. Az energiatároló egységek 14,2 kWh energiasűrűsége, az optimalizált hatékonyságú, intelligens energiamenedzsment és az adaptív energia-visszatáplálás a BMW X1 xDrive30e modell esetében együttesen 76 – 88 kilométer (WLTP), a BMW X1 xDrive25e modell esetében pedig 77 – 92 kilométer (WLTP) tisztán elektromos hatótávolságot garantál.
Az új BMW X1 xDrive30e hajtáslánc-technológiájának maximális rendszerteljesítménye 240 kW / 326 lóerő, amelyet a 110 kW / 150 lóerő maximális teljesítményre képes belsőégésű erőforrás és a 130 kW / 177 lóerő maximális teljesítményű elektromos motor együttműködése állít elő. Az erősebb plug-in hibrid modell így 5,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. Az új BMW X1 xDrive25e maximális rendszerteljesítménye 180 kW / 245 lóerő, amelyet a 100 kW / 136 lóerő maximális teljesítményre képes belsőégésű erőforrás és a 80 kW / 109 lóerő maximális teljesítményű elektromos motor együttműködése állít elő. A modell ezzel 6,8 szekundum alatt tudja le a nulla-százas sprintet.
Az elektrifikáció az új BMW X1 sDrive20i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 5,9 – 6,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 133 – 149 gramm / km) és az új BMW X1 xDrive20d (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 4,8 – 5,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 127 – 142 gramm / km) belsőégésű erőforrásainak hatékonyságát és sportos kvalitásait is új dimenzióba emeli. Az újdonságok 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiájának része egy elektromos motor, amelyet a mérnökök a duplakuplungos, hétfokozatú Steptronic automataváltóba építettek be. Indításkor az elektromos motor indítógenerátorként funkcionál, intenzívebb terhelésnél pedig besegít a belsőégésű erőforrásnak. A BMW X1 sDrive20i esetében ez utóbbi egy háromhengeres benzinmotor, amellyel a rendszer 125 kW / 170 lóerő maximális teljesítményre képes (a 115 kW / 156 lóerő maximális teljesítményű benzinmotor és a 14 kW / 19 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motor együttműködésének köszönhetően). Ehhez 280 Nm csúcs rendszer-forgatónyomaték társul, amelyet a 240 Nm csúcs forgatónyomatékú belsőégésű erőforrás és az 55 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes elektromos motor kettőse állít elő. A modell ezzel 8,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.
A BMW X1 xDrive20d négyhengeres dízelmotorja és mild-hibrid technológiája 120 kW / 163 lóerő maximális rendszerteljesítményben teljesedik ki (a 110 kW / 150 lóerő maximális teljesítményű dízelmotor és a 14 kW / 19 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motor együttműködésének köszönhetően), amelyhez 400 Nm csúcs rendszer-forgatónyomaték társul (amelyet a 360 Nm csúcs forgatónyomatékú belsőégésű erőforrás és az 55 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes elektromos motor kettőse állít elő). A BMW X1 xDrive20d 8,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.
BMW i4 eDrive35: új belépő szintű modell a tisztán elektromos meghajtású Gran Coupé palettáján
2022 novemberében a BMW i4 portfóliója is új taggal bővül. A BMW i4 eDrive35 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 15,8 – 18,7 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km) a tisztán elektromos meghajtású Gran Coupé új belépő szintű modelljeként debütál a prémium középkategóriában. A BMW i4 harmadik modellváltozatában ugyancsak az ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológia dolgozik, egy 210 kW / 286 lóerő maximális teljesítmény és 400 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes elektromos motorral. A BMW i4 eDrive35 így kereken 6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra.
A valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint a BMW i4 eDrive35 a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével 483 kilométert képes megtenni tisztán elektromos meghajtással. A modell prémium minőségű alapfelszereltségét többek között a BMW 8.0 operációs rendszer alapjaira épülő, legkorszerűbb BMW iDrive járművezérlő technológia, a BMW Ívelt Kijelző és a BMW Maps felhőalapú navigációs rendszerrel dolgozó BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés is színesíti.
A BMW 2-es Active Tourer portfólióján is új belépő szintű modell debütál: a BMW 216i Active Tourer
2022 őszén a BMW 2-es Active Tourer palettáján is új belépő szintű modell mutatkozik be. Az új BMW 216i Active Tourer (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,2 – 6,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 140 – 152 gramm / km) a sokoldalú modell vezetési élményének és végtelen funkcionalitásának kiváltképp gazdaságos formáját kínálja. Motorházteteje alatt egy 1.5 liter hengerűrtartalmú, háromhengeres benzinmotor dolgozik 90 kW / 122 lóerő maximális teljesítménnyel és 230 Nm csúcs forgatónyomatékkal. A motor erejét már alapfelszereltségként egy duplakuplungos, hétfokozatú Steptronic automataváltó továbbítja az első kerekekhez. Az új BMW 216i Active Tourer 10,3 másodperc alatt abszolválja a nulla-százas sprintet.
Innovációs csomag a BMW 1-es sorozat és a BMW 2-es Gran Coupé számára, új előválasztó kar a BMW iX3 utasterében
Hogy megkönnyítse ügyfelei számára az új modellek személyre szabását, a BMW típus-specifikus csomagokba rendezve kínálja fel az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető legvonzóbb tételeket. 2022 novemberétől ezért a BMW 1-es sorozat és a BMW 2-es Gran Coupé palettáján innovációs csomag válik elérhetővé, amely nem csupán a vezetés élményét, de az utazás kényelmét és biztonságát is fokozza.
Az innovációs csomag Digital Key okoskulcsot és üdvözlőfényt is tartalmazó Comfort Access funkciót, belső és külső visszapillantó-csomagot, duplazónás automata légkondicionálót és elektromos ülésállítást (a vezetőoldalon memóriafunkcióval) kínál. Az úttest optimális megvilágításáról LED-technológiás adaptív első fényszórók és távolságifény-asszisztens gondoskodik. A csomag része továbbá a BMW Head-Up kijelző és a vezeték nélküli okostelefon-töltés is.
A BMW iX3 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 18,5 – 18,9 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km) utasterében szintén lényeges változtatást hajt végre a gyártó. A prémium középkategória tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle modelljének középkonzolján 2023 januárjától újratervezett előválasztó karral találkozhatnak az ügyfelek. Mindez azt jelenti, hogy a bajor prémiummárka új, letisztult utastéri formanyelvének eme látványos részlete a BMW iX3 modellben is elérhetővé válik.
Folyt. köv.!
A BMW új modelljei 2022 őszétől*
BMW iX1 | Teljesítmény (kW / lóerő) | Energiafogyasztás (WLTP) (kWh / 100 km) | Károsanyag-kibocsátás (WLTP) (gramm / km) |
BMW iX1 xDrive30 | 230 / 313 | 16,8 – 19,0 | 0 |
BMW X1** | Teljesítmény (kW / lóerő) | Üzemanyag-fogyasztás (WLTP) (liter / 100 km) | Károsanyag-kibocsátás (WLTP) (gramm / km) |
BMW X1 xDrive25e | 180 / 245 | 0,7 – 1,0 | 15 – 22 |
BMW X1 xDrive30e | 240 / 326 | 0,7 – 1,0 | 16 – 23 |
BMW X1 sDrive20i | 125 / 170 | 5,9 – 6,6 | 133 – 149 |
BMW X1 xDrive20d | 120 / 163 | 4,8 – 5,4 | 127 – 142 |
BMW 2-es Active Tourer | Teljesítmény (kW / lóerő) | Üzemanyag-fogyasztás (WLTP) (liter / 100 km) | Károsanyag-kibocsátás (WLTP) (gramm / km) |
BMW 216i Active Tourer | 90 / 122 | 6,2 – 6,7 | 140 – 152 |
BMW i4 | Teljesítmény (kW / lóerő) | Energiafogyasztás (WLTP) (kWh / 100 km) | Károsanyag-kibocsátás (WLTP) (gramm / km) |
BMW i4 eDrive35 | 210 / 286 | 15,8 – 18,7 | 0 |
*Az új modellek a 2022. novemberi gyártástól kezdődően érhetők el.
**Az üzemanyag-fogyasztási, energiafogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatok előzetes értékek. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológia rendszerteljesítménye a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintjétől függ.