A BMW Neue Klasse platformja akár 1341 LE-s négymotoros beállítást is támogat
A BMW az elmúlt hónapokban sokat mesélt a közelgő Neue Klasse EV platformjáról, és most elárulta, mekkora teljesítményt képes támogatni ez az architektúra.
Az első modell, amely az új BMW architektúrán ül, egy teljesen elektromos szedán lesz, akkora, mint a 3-as sorozat. A platform azonban nagyon rugalmas lesz, és számos különböző modellhez használható, eltérő teljesítményekkel. Elméletileg ezek egyike lehet egy hiperautó.
A BMW Blognak adott közelmúltbeli interjújában Frank Weber, a BMW mérnöki, kutatási és fejlesztési részlegének vezetője elmondta, hogy a platform támogatja az egy-, két- és akár négymotoros beállításokat is.
„A legigényesebb jármű, amivel rendelkezünk, egy igazi nagy teljesítményű M termék, és egy igazán nagy teljesítményű M termék” – mondta Weber. „Amit elvárhat ettől a Neue Klasse architektúrától, az nem csak a nagyfeszültségű akkumulátor rugalmassága. Rendelkezhet szuperhatékony egymotoros architektúrával, kétmotoros architektúrával is, és ez akár négymotoros architektúrát is tud teljesíteni akár egy megawatt erejéig” – azaz 1341 LE (1360 LE).
Nem meglepő módon Weber nem fejtette ki a témát, és nem árulta el, hogy az autógyár valóban életre kelt-e egy ilyen járművet.
Érdekes módon egy év eleji jelentés jelezte, hogy a BMW a McLaren Automotive-val együttműködve közösen fejleszt egy elektromos szuperautót és egy nagy teljesítményű elektromos crossovert. A feltételezések szerint a szuperautó McLaren névre hallgatható, és négy elektromos motorral szerelhető fel, amelyek akár 1088 lóerőt is leadhatnak. A BMW a 8-as Gran Coupe és a hagyományos SUV közötti középút formáját öltheti.