A Bosch 13 milliárd eurónyi elektromobilitási megrendelést kapott 2018 eleje óta
A német Bosch járműipari alkatrész és berendezés beszállító konszern 13 milliárd eurónyi elektromobilitási megrendelést kapott 2018 eleje óta, részben ennek köszönhető, hogy mobilitási üzletága 2019-ben is gyorsabban fejlődik, mint a globális autógyártás – közölte a Robert Bosch GmbH az MTI-t szerdán.
A közlemény szerint a mobilitási megoldások a Bosch csoport legnagyobb üzleti szektora, 2018-ban értékesítési volumene elérte a 47,6 milliárd eurót, a cégcsoport teljes árbevételének 61 százalékát.
Volkmar Denner, a Bosch igazgatótanácsának elnöke a frankfurti IAA autószalonon elmondta: az új elektromobilitási megrendelések, többek között személygépkocsik és könnyű teherautók akkumulátoros erőátviteli rendszereinek gyártási projektjeire érkeztek.
Ugyanakkor kiemelte, hogy cége egyidejűleg dolgozik a hagyományos erőátviteli rendszerek további finomításán és a villamosítás felgyorsításán, az automatizált, hálózatba kapcsolt és személyre szabott mobilitási megoldások fejlesztésével párhuzamosan.
„A mobilitás átalakulása kihívásokkal jár, de lehetőségeket is kínál. Ezeket akarjuk megragadni” – fogalmazott, megjegyezve, hogy ennek egyik kulcsát az elektronika és a szoftverek jelentik. Elmondta: a vállalat mobilitási részlege jelenleg mintegy 14 ezer szoftvermérnököt foglalkoztat, a szoftveres szaktudásra fordított éves kiadása pedig eléri a 3 milliárd eurót.
A Bosch célja a környezetbarát mobilitás elérése és annak biztosítása, hogy a mobilitás mindenki számára elérhető legyen. „A Bosch klímabaráttá és megfizethetővé teszi a mobilitást” – szögezte le Volkmar Denner.
A Bosch az év elején még azt prognosztizálta, hogy a személygépkocsik és kishaszonjárművek elektromobilitási komponenseivel és rendszereivel szerzett árbevétele 2025-re eléri majd az ötmilliárd eurót. A vállalat azonban most már ennél is nagyobb forgalomra számít.
„Mindegy, hogy a károsanyag-kibocsátástól mentes mobilitást milyen technológiával valósítjuk meg, a piaccal el is kell azt fogadtatnunk. Ezt pedig csak megfizethető megoldásokkal érhetjük el. Ha nem ilyeneket kínálunk, nem tudunk majd segíteni az éghajlatváltozás megállításában” – mondta.