A Budapest Auto Show-n debütál a vadonatúj Proace termékcsalád
Praktikus és sokoldalú
A PROACE CITY belső tere rendkívül sokféle konfigurációban megrendelhető, attól függően, hogy üzemeltetője inkább a személyszállítást vagy az áruszállítást helyezi előtérbe. Az autóhoz egyaránt kapható két különálló első ülés vagy háromszemélyes első üléssor; ez utóbbihoz megrendelhető a nagyobb PROACE modellből már ismert a Smart Cargo opció. A Smart Cargo intelligens raktérrendezővel felszerelt autók szélső utasülése felbillenthető, és a rekeszfalon lévő nyílás így egy 0,4 köbméteres extra rakodóteret tár fel, 1,3 méterrel hosszabbítva meg a raktér hosszúságát. A középső utasülés támlájának kihajtásával kézre eső asztalfelület alakítható ki, az ülőlap alatt pedig további rakodóhely található. A két üléssoros változatban a második sor használaton kívül síkba dönthető, és ilyenkor a rekeszfalat előre lehet mozdítani, hogy nagyobb legyen a raktér. A rekeszfalon kialakított nyílás megkönnyíti a hosszabb tárgyak szállítását.
A PROACE CITY tetejének hátsó részén található nyílás szintén hasznos opció, ha hosszabb tárgyakat kell szállítani az autóval. A tető keresztrúdjaira további 100 kg rakományt lehet rögzíteni. A kabinban (modellváltozattól függően) számos jól átgondolt és nagy befogadó képességű rakodóhely található, az aprópénzes rekesztől kezdve a pohártartókon és nyitott tárolókon keresztül egészen a tetőburkolatba, az ajtókba és a padlóba süllyesztett tárolókig. A személyszállító kivitel opcionális panoráma napfénytetőjét egy fej fölötti ‘repülőgép-stílusú’ tárolódobozzal is fel lehet még szerelni; az összesen 74 liter térfogatú tároló a hátsó üléssorból és a csomagtérből is elérhető. A csomagtér akkor is könnyen hozzáférhető, ha az autó szűk helyen parkol, mivel a csomagtérajtó ablaka külön is nyílik. A PROACE CITY második üléssora három különálló ülésből is állhat, de a kínálatban egy 60:40 arányban osztott pad is szerepel. Mind a rövid, mind a hosszú kivitelhez rendelhető még egy harmadik üléssor is, ami előre-hátra csúsztatható, így a felnőtt utasok számára is kényelmes helyet kínál. Ha az autó második üléssora három különálló ülésből áll, mindegyikben megtalálhatók az Isofix gyermekülés-rögzítési pontok, ami egyedülálló szolgáltatásnak számít a kategóriában. Az összes utasülés (még az első is) síkba dönthető, hogy a vezető maximálisan kihasználhassa a PROACE CITY belső terét.
Biztonság, kényelem, és lenyűgöző felszereltség
A PROACE CITY vásárlóinak – akár az áruszállító, akár a VERSO személyszállító kivitel esetében – számtalan olyan felszereltségi tétel áll rendelkezésére, amelyek magasabb szintre emelik az autó biztonságát, kényelmét, teljesítményét és praktikumát. Az aktív biztonsági technológiák három különböző csomagra oszlanak. Az autóhoz alapfelszereltségként jár az ütközést megelőző biztonsági rendszer, a jelzőtábla-felismerés, a sávtartó asszisztens, a sebességtartó automatika és a “kávészünet-jelzés”, ami arra figyelmezteti a vezetőt, hogy a hosszú út során ideje beiktatni egy pihenőt. Mindez kiegészíthető egy második csomaggal, ami automatikus távfény-vezérlést, fáradtságra figyelmeztető rendszert és egy kibővített jelzőtábla-felismerést tartalmaz; a harmadik, rendkívül átfogó csomagban pedig adaptív sebességtartó automatika és holttérfigyelő is szerepel. Mindegyik kivitelben megtalálható az eCall rendszer, ami egy súlyos baleset után automatikusan kapcsolatot teremt a segélyhívó szolgálattal. Ami a multimédiát és a konnektivitást illeti, a PROACE CITY utasai egy nyolc colos érintőképernyőn kezelhetik az audiorendszer és okostelefonjaik funkcióit; ebben praktikus segítséget kínál a MirrorLink, az Apple CarPlay (benne a Siri asszisztens) és az Android Auto (benne a Google asszisztens), valamint a Bluetooth és az USB/Aux csatlakozók. A rendszeren keresztül használhatók a navigációs és az online funkciók is, köztük a 3D térképmodellezés, a hangutasítás-felismerés és a kapcsolt közlekedési információk (Tomtom Traffic). A PROACE CITY kínálatában emellett megtalálható még a head-up kijelző is, ami a legfontosabb vezetési információkat (pl. a navigáció iránymutatását, a sebességkorlátozásokat és a biztonsági funkciókat) a vezető látóterébe vetíti, ahonnan kényelmesen és tisztán olvashatók le az adatok. A biztonságos és könnyű manőverezést tolatókamera segíti, amelynek 180 fokos, felülnézeti képén jól áttekinthető a jármű mögötti terület. A holttérfigyelő az audiorendszer képernyőjén felvillanó jellel figyelmezteti a vezetőt, ha az autó holtterében egy másik jármű jelenik meg. Az intelligens aktív látómező-kiterjesztés már a vezetéssegítő rendszerek új, magasabb szintjét képviseli. Két, kifejezetten erre szolgáló kamerájával és a tetőburkolathoz rögzített, 5 colos képernyőjével ez a berendezés tiszta, valós idejű képet ad a mögöttes forgalomról és az autó körüli területről – gyakorlatilag úgy, mintha a vezető ‘átlátna’ a karosszéria acéllemezein. Haladás vagy állás közben az autós egy távolabbi nézetet lát, tolatás közben pedig egy rövidebb távú kép jelenik meg a kijelzőn. A képmező átkapcsolható az utasoldali holttérre is. A PROACE CITY teljesítménye a Toyota Traction Select tapadásjavító rendszer segítségével bármikor hozzáigazítható a mindenkori út- és forgalmi viszonyokhoz. A vezető egy forgókapcsolóval választhat a Normál, a Havas, a Homok és a Terep üzemmódok között. Az áruszállítók vezetői folyamatosan ellenőrizhetik járművük terhelését az intelligens rakodásfigyelővel, ami jelzi, ha a rakomány tömege elérte a megengedett teherbírás 90 százalékát, a teljes terhelés elérésekor pedig a műszeregységben is megjelenít egy figyelmeztetést. A PROACE CITY vásárlói emellett még számos fejlett technológia közül választhatnak; jó példa erre az okostelefonok vezeték nélküli töltője, a kategóriában különlegességnek számító elektronikus parkolófék, a személyszállító változathoz rendelhető panoráma tető és a parkolássegítő rendszer.
A Toyota PROACE CITY modellcsalád legfontosabb méretei
PROACE CITY VAN | ||
Külső méretek (mm) | Rövid | Hosszú |
Teljes hosszúság | 4,403 | 4,753 |
Teljes szélesség (tükrök nélkül/kihajtott tükrökkel) | 1,848/2,107 | |
Teljes magasság (min./max.) | 1,796/1,860 | 1,812/1,860 |
Tengelytávolság | 2,785 | 2,975 |
Nyomtáv elöl | 1,548 – 1,563 | 1,553 |
Nyomtáv hátul | 1,568 – 1,577 | 1,549 – 1,568 |
Első túlnyúlás | 892 | |
Hátsó túlnyúlás | 726 | 886 |
|
|
|
A rakodótér méretei (mm) | Rövid | Hosszú |
Raktérpadló hosszúság | 1,817 | 2,167 |
Raktérpadló hosszúság (Smart Cargo rendszerrel) | 3,090 | 3,440 |
A rakodótér legnagyobb magassága | 1,200 – 1,270 | |
A rakodótér legnagyobb szélessége az oldalfalak között (ajtók nélkül/1 ajtóval/2 ajtóval) | 1,733/1,630/1,527 | |
A rakodótér legnagyobb szélessége a kerékdobok között | 1,229 | |
A rakodótér küszöbmagassága (min/max) | 547/625 | 560/617 |
Oldalsó tolóajtó magassága | 1,072 | |
Oldalsó tolóajtó szélessége (rekeszfallal/rekeszfal nélkül) | 641 – 675/675 – 759 | |
A hátsó ajtó magassága | 1,196 | |
A hátsó ajtó szélessége (alsó rész/felső rész) | 1,241/1,087 | |
|
|
|
A rakodótér térfogata | Rövid | Hosszú |
Smart Cargo rendszer nélkül (m3) | 3.3 | 3.9 |
Smart Cargo rendszerrel (m3) | 3.8 | 4.3 |
Euro raklapok száma | 2 | 2 |
|
|
|
Tömegek és vontatás (kg) | Rövid | Hosszú |
Hasznos teherbírás min./max.* | 650/1,000 | 1,000 |
Max. vontató képesség* | 1,500 | 1,500 |
* a motortól függően |
|
|