A budapesti iparkamara és az autóklub üdvözli a pesti alsó rakpartról szóló megállapodást

    A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) és a Magyar Autóklub (MAK) üdvözli a pesti alsó rakpartról szóló megállapodást, amelynek értelmében először csak a pesti alsó rakpart korszerűsítésének azon elemeit valósítja meg a főváros, amelyek nem befolyásolják az útszakasz közúti közlekedési hálózatban betöltött jelenlegi szerepét – tudatták a szervezetek pénteken az MTI-vel.

    A BKIK közleménye szerint egyik fél sem győzött, viszont a budapesti vállalkozások és a budapestiek nyertek annak az egyeztetési folyamatnak a végén, amely a csütörtöki megállapodás aláírásával zárult.


    A pesti alsó rakpart fejlesztéséről szóló, a főváros, valamint civil-, érdekvédelmi- és szakmai szervezetek által is aláírt nyilatkozat szerint először csak a pesti alsó rakpart korszerűsítésének azon elemeit valósítja meg a fővárosi önkormányzat, amelyek nem befolyásolják az útszakasz közúti közlekedési hálózatban betöltött jelenlegi szerepét.


    Valamennyi partner támogatja azt is, hogy egyeztetéseket követően forgalomkorlátozással járó tesztidőszakok valósuljanak meg, a hétvégi rakpartnyitások mellett akár a nyári tanítási szünetben vagy hétköznap esténként, a délutáni csúcsforgalom lefolyása után.


    Mindemellett Budapest – a szervezetekkel közösen kidolgozandó normák alapján – monitoringrendszert állít fel a további próbaidőszakok eredményeinek értékelésére.


    A fővárosi önkormányzat ígéretet tett arra, hogy a pesti alsó rakpart felújításának második üteme csak akkor valósul meg, ha a forgalmi tapasztalatok és az egyéb tényezők bizonyítják a közlekedési hálózat működőképességét ebben a formában – írták.


    Kiemelték, az aláírók között szereplő BKIK a Magyar Autóklubbal szoros partnerségben üdvözli a megegyezést.


    A BKIK szakemberei szerint a budapesti alsó rakpart azonnali, végleges lezárása tovább rontotta volna Budapest gépjárművel történő átjárhatóságát, ezért csatlakozott a Magyar Autóklub széleskörű egyeztetést sürgető kezdeményezéséhez, bevonva a NiT Hungary Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületét, valamint az Országos Taxis Szövetséget is – olvasható a kommünikében.


    Mint írták, a probléma feltárása érdekében a budapesti kamara online konzultációra hívta a budapesti vállalkozásokat, így a 11 ezer kérdőívet kitöltő vállalkozás érdekeit, valamint rajtuk keresztül a vállalkozások által ellátott szolgáltatásokat igénybe vevő közületeket, vállalkozásokat és magánszemélyeket is képviselhette a fővárossal folytatott egyeztetések során.


    A MAK közleményében arról írt, hogy már tavasszal, az útszakasz átalakítási terveinek megjelenésekor felvették a kapcsolatot az önkormányzattal, és – egyedüli autós szervezetként – részt vett azon a megbeszélésen, ahol a Duna-partok jövője került terítékre.


    Az autóklub a kezdetektől egyetértett az élhető, zöld város koncepciójával, a közösségi terek létrehozásával és a település szépítésével, valamint azt is tudomásul vette, hogy szükséges a forgalom csillapítása a belső kerületekben. Ugyanakkor elutasította az észak-déli közlekedési folyosóként használt pesti alsó rakpart Lánchíd és Erzsébet híd közötti szakaszának végleges lezárását, a rakparti forgalom belvárosba terelését, tekintve, hogy a cél a belső területek tehermentesítése és légszennyezésének csökkentése, valamint a környezet védelme és a forgalom balesetmentes levezetése – olvasható.


    A MAK álláspontját igazolja – írták – azon közvélemény-kutatás, amely szerint a 11 ezer válaszoló hatvan százaléka elutasította a rakpart lezárását.


    Kiemelték, az autóklub továbbra is azon munkálkodik, hogy az alsó rakpart fejlesztése az autósok igényeinek és elvárásainak megfelelően folytatódhasson.