A Bugatti Sur Mesure megidézi Jean Bugatti Type 55-ösének szellemét

Jean Bugatti – a látnoki tervező és mérnök, aki úttörő alkotásaival áthatja az egész autóipari világot – zsenialitása nemcsak mérnöki képességeiben, hanem formaterveinek páratlan esztétikai arányaiban is rejlett. Jean hagyatékának hozama kitart, a Type 55 pedig kiemelkedő tehetségének bizonyítéka.

Exkluzív autós, motoros és közlekedési podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

A Type 55 Super Sport – a motorsportok inspirációjának csodája – a félelmetes Type 51-es versenyzőből származó 2,3 literes, nyolcas motorral büszkélkedhetett. Ami azonban megkülönböztette, az a Jean Bugatti által tervezett kétüléses roadster karosszéria volt. A Bugatti bemutatkozó Super Sportjaként a Type 55 nemcsak egy új kategória alapját jelentette, hanem az összes modern Super Sport modell tervrajzaként is szolgált, újradefiniálva a nagy túrázást – zökkenőmentesen ötvözi a kényelmet a figyelemre méltó, 180 km/h-s végsebességgel.

Jean Bugatti leleményessége azonban túlmutat a tervezésen – bevezette az akkori úttörő kéttónusú festési sémát, amely végül a Bugatti ikonikus, kortárs A/B színmegosztását ihlette. Ma pedig a legelismertebb Type 55 modell a fekete és a sárga időtlen kombinációját viseli.

A Type 55 Super Sport ritka gyöngyszem, mindössze 38 darab készült belőle. Szűkössége csak tovább növeli a gyűjtők áhított darabjaként való státuszát. Öröksége, mint a közúti Grand Prix autó úttörője, megragadta a Chiron Super Sport¹ ügyfele és a Sur Mesure csapat képzeletét.

Az ügyfél és Jascha Straub, a Bugatti Sur Mesure és Individualization menedzsere számára az „55 1 of 1” jutalék lehetőséget jelentett, hogy tisztelegjenek Jean Bugatti úttörő alkotásai előtt, amelyek az elegancia és a mérnöki képességek ötvözésével hatással voltak a modern korra. Bugatti márka.

„Még 100 évvel az ő kora után is teljes mértékben kapcsolatban maradtunk Jeannel és az ő terveivel” – jegyezte meg Straub. „És az ihletet ma is Jean adja, mert mindenkinél jobban megértette az arányokat, és ő volt az első, aki olyan autókat kínált, amelyek kombinálják a kényelmet és a teljesítményt. Képzeld el, majdnem 100 évvel ezelőtt az 55-ös típus 180 km/órás sebességre volt képes.”

Ezzel az élen Straub az ügyféllel és a dubai Bugatti partnerrel karöltve dolgozott, hogy elmélyedjen a márka gazdag történelmében, megragadja a Type 55 Super Sport auráját, és zökkenőmentesen beépítse a márka dizájnjába. a kortárs Chiron Super Sport az eredeti autó jellegzetes elemeinek időtlen modern interpretációját kínálja.

A történelmi autó lényegének megragadásakor a Sur Mesure csapata a ma már híres, Jean által az 55-ös típusnál bevezetett kéttónusú fényezésre összpontosított, az Ettore Bugatti által oly kedvelt fekete-sárga kombinációt alkalmazva. A Chiron Super Sporton a színek nemcsak a dinamizmus megjelenítésére szolgálnak, hanem a hipersportautó kiterjedt felületeinek vizuális megbontására is. A tervezési folyamat finom egyensúly volt az egyes területek színezése és az általános tervezéssel való kohézió fenntartása között. A domináns fókuszpont az 55-ös típusra emlékeztető fekete középvonal. Ezt a látványelemet tovább ékesíti a hűtőrács kialakítása, amely fekete vonalat húz a híres Bugatti központi légbeömlő nyílás körül, és egy elegáns sárga vonal, amely a hátulról folyik. az autó hátsó oldala a sárvédőkhöz.

A kreatív fejlesztés során a Bugatti intenzíven dolgozott az 55-ös típus elemeinek fejlesztésén és korszerűsítésén, hogy egy olyan autót állítson elő, amely összetéveszthetetlenül ebből az évszázadból származik, de tiszteletben tartja Jean Bugatti korai úttörő munkáját, miközben megtestesíti egy Bugatti Sur Mesure projekt DNS-ét. .

Ebben az értelemben az „55 1 of 1” egy olyan megközelítést alkalmaz, amely egy aprólékosan kézzel alkalmazott halvány „55” mintát helyez a fényszórók fölé és a sárvédők fölé, hogy a figyelmet a patkórácsra irányítsa és szűkítse az elülső megjelenését. vége – felidézve elődje jellegzetes törzsformáját, az elegancia, de az erő és a gyorsaság érzését is kölcsönözve. „Távolról az 55-ös minta biztosítja, hogy a sárvédő feketének tűnjön, mint az eredeti autón” – mondta Jascha.

„Az eredeti történelmi autón, ahol van néhány alkatrész, amelyek egy bizonyos ponton véget érnek, csak festeni lehet a zárásig. De a Chiron Super Sport esetében ennek nullára kellett halványulnia. Ez egy hosszú és bonyolult folyamat volt, de ez volt a helyes megközelítés.”

Az „55 1/1” jutalék merész stílusát minimalista fekete 10 küllős kerekekkel egyensúlyozza ki. A középen sárga „EB” embléma finoman összekapcsolja az ötvözet kialakítását a Chiron Super Sport karosszériájával. A hátsó szárny alsó része eközben határozott kapcsolatot biztosít a dizájn gyökereihez – az „55 1/1” kurzív biccentéssel írva a remekműre, amely ezt a művészi alkotást ihlette.

Jean aprólékos odafigyelése a részletekre túlmutat a külsőn, befolyásolva a belső esztétikát is. Mint ilyenek, a Type 55 Super Sportra való utalások az „55 1 of 1” belsejébe nyúlnak. Az elegáns fekete bőrrel, amely tovább hangsúlyozza a külső esztétikát, az utastérben olyan egyedi ékszerek találhatók, mint a hímzett fejtámlák, amelyeken egyedi „55 1 of 1” felirat látható. Folytatódik az elhalványuló „55” motívum is, ezúttal ügyesen kézzel varrva az ajtólapokba élénk sárga színben.

Jean Bugatti látnoki munkáinak további elismeréseként aláírása jól látható az ajtó küszöbén és az autó dedikáló tábláján. Ezek a belső részletek együtt nemcsak ennek a Chiron Super Sportnak az esztétikai vonzerejét hangsúlyozzák, hanem mély kapcsolatot teremtenek a vezető és a Bugatti márka történeti öröksége között.

„A Bugattinál a testre szabott kivitelezés iránti elkötelezettségünket a Sur Mesure programunk is megtestesíti. Csapatunknak tökéletesen sikerül újraértelmeznie márkánk ikonikus klasszikus autóit, kreatívan ötvözi a múltat ​​a kortárs megközelítéssel és innovatív technikákkal. Legújabb megbízásunk, amelyet Jean Bugatti ikonikus fekete-sárga Type 55 Super Sportjának időtlen eleganciája ihletett, egy olyan autó előtt tiszteleg, amely mérföldkövet jelent a márka történetében. Az „55 1 of 1” a Bugatti egyik legúttörő modelljének szellemiségét árasztja át, és bizonyítja, hogy Jean víziója nemcsak a mai napig formálja teljes tervezési és mérnöki szellemiségünket, hanem világszerte inspirálja ügyfeleinket is. eset az Egyesült Arab Emírségekben.”

MALINOWSKI HENDRIK
A BUGATTI AUTOMOBILES ügyvezető igazgatója

A Bugatti Automobiles köszönetet mond a Mulhouse-i Musée National de l’Automobile-nak az eredeti Bugatti Type 55 alváz nagylelkű kölcsönéért. 55237, amely a Chiron Super Sport ‘55 1 of 1’-vel együtt készült a Bugatti telephelyén.

A Bugattinak otthont adó híres franciaországi elzászi régióban, Mulhouse-ban található Musée National de l’Automobile több mint 600 forradalmi és emblematikus autóipari alkotást gyűjt össze, köztük a Bugatti több mint 100 legelismertebb modelljét – mindegyiket gondosan beszerezte a Bugatti. Schlumpf testvérek három évtizeden keresztül. A Bugatti Type 28-tól az 1930-ban fogant Bugatti Royale-ig és a Bugatti Veyronig mindegyik autót kézzel válogatják össze történelmi jelentősége és lélegzetelállító arányai miatt.