A business class repülés kényelmét idézi a Lexus Shanghajban leleplezett vadonatúj luxus kisbusza, az LM

KÜLSŐ FORMÁK: MÉLTÓSÁGTELJES ELEGANCIA

Az új LM a Lexus „Next Chapter” formanyelvét kapta meg, amelyet esetében a „méltóságteljes elegancia” témára éleztek ki. Az eredmény egyedi és tiszteletreméltó kiállás lett olyan arányokkal, amelyek megkönnyítik a használhatóságot és a manőverezhetőséget. Az autó teljes hossza 5130 mm, szélessége 1890 mm magassága pedig 1945 mm. A kiemelkedő szélesség, magasság és a 3000 milliméteres tengelytáv kulcsfontosságú a hátsó utasok helykínálatának maximalizálása szempontjából. A merész elülső kialakítás egy újfajta Lexus-identitást mutat be a jellegzetes orsó formájú hűtőrács „megtörésével”. Az orsóformát összenyomták, hogy egy nagy alsó hűtőrácsot hozzanak létre a motorháztető elülső éle alatti vékony nyílás alatt, amely összeköti a fényszórókat. Az LM gördülékeny vonalait elsötétített első és hátsó oszlopok hangsúlyozzák, míg a körben elhelyezett nagy üvegfelület nyitott érzést kelt. A könnyű hozzáférést a nagy oldalsó tolóajtók biztosítják. A keréktárcsák 17″ öntött vagy 19″ kovácsolt ötvözetből állhatnak, a színválaszték pedig az LM presztízsét tükrözi, beleértve a három mély fényű „sonic” árnyalatot.

EGY ELEKTRIFIKÁLT ÉS DINAMIKUS HAJTÁSLÁNC, AMELY KÉPES ÁTADNI A LEXUS DRIVING SIGNATURE FILOZÓFIÁT

A Lexusnál az LM tervezésekor arra törekedtek, hogy harmóniába hozzák a vezetési élményt és a menetkényelmet, amelyek között nem könnyű megtalálni az egyensúlyt. A Lexustól megszokott vezetési élmény biztosítása érdekében a Lexus mérnökei a GA-K platform minőségét, a karosszéria kiemelkedő merevségét, valamint a dinamizmust biztosító hajtás-, fék- és felfüggesztési technológiák előnyeit kamatoztatták, miközben megőrizték a menetkényelmet.

Hibrid hajtáslánc

Európában az LM modellt 350h jelöléssel kínálják majd a Lexus 2,5 literes öntöltő hibrid hajtásláncával. A vadonatúj NX 350h és RX 350h modellekben is megtalálható rendszer bizonyítottan csendes, kifinomult teljesítményt és fokozott hatékonyságot biztosít. A maximális teljesítmény 250 LE/184 kW, a csúcsnyomaték pedig 239 Nm. Alapfelszereltségként jár az E-Four elektronikus összkerékhajtási rendszer is, a hátsó kerekeket előnyben részesítő hajtásképlettel, hogy a jármű stabil kanyarviselkedést biztosítson, és hozzájáruljon a hátsó ülések kényelméhez. A rendszer az első/hátsó hajtónyomaték egyensúlyát 100:0 és 20:80 között képes beállítani, hogy biztonságos kezelhetőséget biztosítson kigyorsításkor vagy kanyarodáskor laza vagy csúszós felületen.

Kifinomult technológiák a dinamikus teljesítmény érdekében

Az utasok kényelme áll a vezetési, fékezési és menetdinamikai funkciók sorának középpontjában. Ezek közé tartozik a Lexus első Rear Seat Comfort vezetési üzemmódja, amely a felfüggesztést és a hajtás nyomatékelosztását módosítja, valamint elnyomja a vibrációkat, segítve a jármű stabilitását és az utasok kényelmét. Az Automatic Smart Stop (automatikus intelligens) fékvezérlés, a Pitch Control és az átdolgozott adaptív változó felfüggesztés (AVS) is segíti a kifinomult és kiegyensúlyozott utazást.

Átadja a Lexus Driving Signature filozófiát

Az LM modellt úgy tervezték, hogy biztosítsa az autentikus Lexus vezetési élményt, miközben a vezető természetesen tud kommunikálni az autóval, hűen a Lexus Driving Signature legfőbb jellemzőihez, a kényelemhez, az irányításhoz és a magabiztossághoz. Kialakításuknál fogva a kisbuszok magasak és magasan van a súlypontjuk, ami miatt menet közben érzékenyebbek az oldalszélre és az útfelület minőségére. A nagy ajtók és ablakok szintén hatással vannak a tehetetlenségi tényezőre és a kormányzás érzésére. Ezen hatások enyhítésére a Lexus átfogó fejlesztéseket hajtott végre az LM legfontosabb elemeit érintve. Ezek közé tartozik a GA-K globális platform használata, amelynek köszönhetően alacsonyabb súlypontot és nagyobb merevséget sikerült elérni a mérnököknek. Az új karosszéria merevségét extra hegesztéssel, ragasztóanyaggal és merevítéssel növelték a kulcsfontosságú területeken. Ugyanakkor a súlyt csökkentették az alumínium és vékony acéllemez külső panelek felhasználásával, különösen az autó súlypontjától legtávolabb lévő panelekkel, ami segít csökkenteni a karosszéria dőlését.

BIZTONSÁG: TELJES LEXUS SAFETY SYSTEM + CSOMAG

Az LM a Lexus Safety System legújabb generációjával, aktív biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel van felszerelve, akárcsak az új NX, RX és RZ modellek. Ezek a baleseti kockázatok még szélesebb körét képesek észlelni, és szükség esetén figyelmeztetést, kormányzási, fékezési és hajtási támogatást nyújtanak az ütközés elkerülése vagy mérséklése érdekében. Úgy vannak beállítva, hogy természetes és megnyugtató módon működjenek a vezető számára. A működési kör csökkenti a vezetési terheket is, segít csökkenteni a fáradtságot és fenntartani a vezető éberségét. A legújabb változat tartalmazza az ütközést megelőző biztonsági rendszer kibővített funkcióit, beleértve a vészhelyzeti kormányasszisztenst és az adaptív sebességtartó automatikát, valamint a proaktív vezetési asszisztenst, amely a lassabb, városi forgalomban biztosít biztonságosabb vezetést. Az éberség figyelő monitor folyamatosan ellenőrzi a vezető állapotát, és ha a volánnál ülő nem reagál a figyelmeztető jelzésekre, finoman állóra fékezi az autót, és aktiválja az eCall segélyhívó rendszert, hogy segítséget hívjon. Az ajtók – beleértve a hátsó tolóajtókat is – a Lexus kifinomult e-Latch elektronikus nyitási rendszerével vannak felszerelve. Ez teszi lehetővé a biztonságos kiszállást segítő rendszert is, amely figyelmezteti az utasokat hátulról közeledő forgalomra, és megakadályozza a véletlen nyitást, amely balesetet okozhat. Az over-the-air technológia révén a szoftverfrissítések zökkenőmentesen telepíthetők, így a tulajdonosok anélkül élvezhetik a legújabb fejlesztések előnyeit, hogy ennek érdekében meg kellene látogatniuk egy szervizt. Az ügyfelek opcionális kiterjesztett biztonsági csomaggal is felszerelhetik LM modelljüket. Ide tartozik a sávváltás asszisztens (LCA), amely automatikus sávváltást biztosít az irányjelzők használatakor autópályás körülmények között. Az első keresztirányú forgalomfigyelő előnyeit is kihasználhatják a vásárlók, amely radarfigyelés segítségével észleli és figyelmezteti a vezetőt, ha a kereszteződésből kis sebességgel kihajt, miközben valamelyik oldalról forgalom közeledik.

MŰSZAKI ADATOK

MÉRETEKÚJ LM (4 és 7 üléses)
Teljes hosszúság (mm)5.130
Teljes szélesség (mm)1.890
Teljes magasság (mm)1.945
Tengelytávolság (mm)3.000
Első túlnyúlás (mm)1.015
Hátsó túlnyúlás (mm)1.110
Utastér hossza (mm)4 üléses: 2.735 7 üléses: 2.965
Utastér szélessége (mm)4 üléses: 1.590 7 üléses: 1.655
Utastér magassága (mm)1.365
HAJTÁSLÁNC (Európa)LM 350h
Hajtáslánc2,5 literes soros 4 hengeres hibrid rendszer
Motor hengerűrtartalma (cm3)2.487
Környezetvédelmi besorolásEuro6d
Max. teljesítmény (LE/kW)250/184,1
Max. nyomaték (Nm @ 1/perc fordulat)239 @ 4.300-4.500
VáltóHibrid transaxle
MeghajtásE-Four (Elektronikus AWD rendszer)
Végsebesség (km/óra)190