A BYD új elektromos haszongépjármű-kínálata át akarja venni az európai üzleti flottákat

  • A BYD standja a 2024-es IAA Transportation kiállításon négy új kishaszonjárművet tartalmaz.
  • A BYD E-Valli a legmenőbb új modell, amelyet az utolsó mérföldes szállításokra terveztek.
  • Ehhez egy speciális udvari traktor és két nagyobb elektromos teherautó csatlakozik.

A BYD a hannoveri IAA Transportation Show-t választotta, hogy bemutasson egy sor elektromos kishaszonjárművet, amelyet kifejezetten az európai piacra terveztek. Ezek közé tartozik a BYD E-Valli nagy furgon az utolsó kilométer- és csomagkézbesítési szolgáltatásokhoz, az EYT 2.0 Yard Tractor, az ETM6 dobozos teherautó és a nagyobb ETH8 teherautó.

A BYD E-Vali a VW e-Crafter, a Renault Master E-Tech és egy csomó Stellantis által épített nagy elektromos furgon (Fiat Ducato, Opel Movano, Citroen Jumpy, Peugeot Boxer, Toyota Pro-Ace) riválisa. .

A kínai könnyűhaszonjármű két változatban kapható, 5995 mm (236 hüvelyk) és 6995 mm (275,4 hüvelyk) hosszúságban. A hasznos teherbírás 700-1450 kg (1543-3197 font), a rakománytérfogat 13,9-17,9 köbméter (491-632 köbláb) között mozog, ami elegendő a last-mile és csomagkézbesítési szolgáltatások igényeihez.

A cég RWD és AWD elektromos hajtásláncok közötti választási lehetőséget kínál, mindkettőt 80,64 kWh BYD Blade akkumulátorral kombinálva. A maximális hatótáv 220-250 km (137-155 mérföld) között változik, így alkalmas kereskedelmi furgonflották számára.

A BYD E-Valli külső megjelenése egyszerű, de futurisztikus, modern LED-ekkel és dobozos műanyag burkolattal a kerékjáratok körül. Belül a felszereltség tartalmaz egy digitális műszercsoportot, egy nagy infotainment érintőképernyőt és rengeteg ADAS-t.

A furcsán kinéző BYD EYT 2.0 egy teljesen elektromos Udvari traktor, amelyet kikötőkben, repülőtéri terminálokban és elosztóközpontokban való használatra terveztek. Speciális karaktere azt jelenti, hogy nem fog vele találkozni közutakon, így mentségére lehet, hogy úgy néz ki, mint egy kis lakás sarka – még a 2.0-s átalakítás után is, amely aranyosabb arcot adott neki.

A hatalmas, 216,7 kWh kapacitású BYD Blade akkumulátor akár 16 órás munkaidőt tesz lehetővé. Egy 130 kW-os egyenáramú töltővel az akkumulátor mindössze egy óra alatt 20-80 százalékos töltöttséget képes elérni, minimálisra csökkentve az állásidőt. Az elektromos hajtáslánc akár 349 LE (260 kW / 354 LE) teljesítményt produkál, ami elég jó „jelentős konténerek és pótkocsik” kezelésére, 40 km/h (25 mph) végsebessége mellett.

A következő egy általánosabb elektromos teherautó a 7,5 tonnás (16 535 font) szegmenshez. A BYD ETM6-ot a „zéró kibocsátású belvárosi elosztáshoz” tervezték, konfigurálható alvázzal, amely vagy 5940 mm (233,4 hüvelyk) vagy 7 635 mm (300,6 hüvelyk) hosszú. A megengedett hasznos teher 3710 kg (8179 font), illetve 3640 kg (8025 font). A teherautó a BYD ePlatformon közlekedik, és egy 126 kWh-s BYD Blade akkumulátorcsomagot használ, amely teljes terheléssel akár 200 km-es (124 mérföld) megtételére is képes.

Végül, de nem utolsósorban a BYD ETH8 egy 19 tonnás (41 888 font) teherautó, amely a logisztikai és higiéniai szolgáltatásokra összpontosít. Konfigurálható platformja két tengelytávot kínál: 7930 mm (312,2 hüvelyk) vagy 10 270 mm (404,3 hüvelyk).

Az elektromos hajtáslánc maximális teljesítménye 241 LE (180 kW / 245 LE), a végsebessége pedig 90 km/h-ra (56 mph) van korlátozva. Végül, a LiFePO4 akkumulátor kapacitása 255 kWh, így a valós hatótáv körülbelül 250 km (155 mérföld) a feltöltések között, és a 20-100 százalékos töltési idő 2 óra.

Még várni kell, hogy az új és frissített kínálat segít-e a BYD-nek növelni jelenlétét a rendkívül versenyképes európai haszongépjárművek piacán.


Tudtad?

Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!