A CATL és a Toyota közösen fejlesztenek akkumulátorokat
A világ vezető akkumulátorgyártójaként ismert CATL és a Toyota átfogó partnerségre lép az új energiával működő járművek akkumulátorai kapcsán. Az akkumulátorok és elektromos járművek fejlesztése során kidolgozott technológiákat érintő megállapodás nem csupán az akkumulátorok beszállítására érvényes, hanem azok továbbfejlesztésére is olyan alkalmazások széles körében, mint például az akkumulátorok fejlesztése és gyártása új energiával működő járművekhez (NEV), az új akkumulátorrendszer-technológiák fejlesztése, a jelenlegi cellatechnológia továbbfejlesztése vagy épp az akkumulátorok újrahasznosítása.
A Contemporary Amperex Technology Limited (CATL) és a Toyota a mai napon bejelentették, hogy megállapodást írtak alá átfogó partnerség létrehozásáról az új energiával működő járművekben (NEV) alkalmazott akkumulátorok folyamatos szállítása és továbbfejlesztése céljából. Emellett a két vállalat tárgyalásokat kezdett számos témában, köztük az akkumulátorok beszállításával, az új technológiák fejlesztésével, a termékek minőségének javításával, illetve az akkumulátorok újrahasznosításával kapcsolatban.
A CATL a világ első számú akkumulátor-gyártója az elektromos járművek számára. A vállalat az elektromos járművek világszerte egyre gyorsuló elterjedésével számos autógyártó elismerését vívta ki Kínában és külföldön egyaránt. A Toyota egyike volt az első vállalatoknak, amelyek síkra szálltak az elektromos járművek széles körű alkalmazása mellett, és gazdag tapasztalatokkal, illetve számos technológiával rendelkeznek az elektromos járművek fejlesztése, gyártása és értékesítése területén. Az elektromos járművek alkalmazásának további elterjesztése érdekében a CATL és a Toyota egyetértenek abban, hogy kulcsfontosságú a folyamatos és stabil akkumulátor-ellátás, de az akkumulátortechnológia továbbfejlesztésére is szükség van. A fenti célok érdekében a két vállalat közös rendszerek létrehozását, illetve konkrét kezdeményezések megvalósítását tervezi. E széles körű együttműködés révén a CATL ötvözi majd akkumulátorgyártási és fejlesztési kapacitásait a Toyota elektromos járműgyártási és akkumulátorfejlesztési kapacitásaival. A közös kapacitások révén a két vállalat olyan elektromos járműveket fejleszt majd, amelyek vonzók lesznek a vásárlók számára, és elősegítik az ilyen autók széles körű elterjedését. Mindez kétségkívül alátámasztja a Toyota két éven belül bemutatni tervezett minimum 10 akkumulátoros elektromos modellel kapcsolatos terveit épp úgy, mint a világ legzöldebb autógyártójának abbéli célkitűzését, hogy 2030 helyett már 2025-re évi minimum 5 millió részben vagy teljesen elektromos (abból 1 millió akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos) autót értékesítsen.