A címvédő nélkül folytatódik az országos bajnokság szombaton

    Szombaton rendezik a Mercarius rali országos bajnokság idei szezonjának második fordulóját Boldogkőváralján és környékén, a mezőnyben azonban nem lesz ott a címvédő Hadik András, Kertész Krisztián páros, amely versenyautó-hiánnyal küzd.

    Az elmúlt négy évben három abszolút magyar bajnoki címet nyerő Hadik az MTI-nek elmondta, a világgazdaságban kialakult helyzet és az alapanyaghiány miatt a két megrendelt versenyautóból csak egy érkezett meg hozzájuk, s úgy döntöttek, hogy azzal csapattársaik, a Bodolai László, Deák Attila kettős induljon a hazai bajnokságban.


    „Úgy határoztunk, hogy itthon menjenek ők, mi pedig ugyanezzel az autóval külföldi versenyeken tervezünk rajthoz állni, például május elején Horvátországban. Később majd meglátjuk, mire lesz lehetőségünk, de akár azt is el tudom képzelni, hogy nekivágunk egy világbajnoki futamnak” – mondta Hadik, aki ugyanakkor jelezte, nem volt könnyű meghozniuk ezt a döntést, a magyar bajnokságot ugyanis nagyon jónak tartja, és szeretne még itt versenyezni a későbbiekben.     


    „A környező országokat is figyelembe véve a mi bajnokságunk kiemelkedően erős, sok R5-ös versenyautóval, tavaly kettő, az idén egy világbajnokságon is szerepelt versenyzővel. A szurkolóink ráadásul itt vannak, itthon szeretnének minket látni, és mindig nagyon jó érzés találkozni velük a rajtban, a célban, vagy a szervízparkban” – tette hozzá a címvédő.


    Hadik kiválásával egy nagy ellenféllel kevesebb vár a bajnoki címért küzdőkre, közülük egyelőre a WRC2-es sorozat 2020-as világbajnoka, a norvég Mads Östberg van a legjobb helyzetben, a szezonnyitó Salgó-rali ugyanis az ő sikerével zárult.


    „Tökéletesen kezdtük az évadot, az első futamon nagy küzdelmet vívtunk, és tényleg a határokat kellett feszegetnünk” – mondta a Citroën Rally Team Hungary versenyzője, aki a svéd Patrik Barth navigátorral az oldalán a Boldogkő-ralin is győzni akar. „Tavaly már mentünk itt, de most minden szakasz az ellenkező irányban lesz, ami azt jelenti, hogy újra fel kell fedeznünk a gyorsaságikat. Ez azonban nem probléma, megszoktuk, van már benne rutinunk” – tette hozzá Östberg.


    Az egy év kihagyás után a Korda Racing színeiben visszatérő, 2019-es abszolút bajnok Vincze Ferenc viszont korábban még soha nem versenyzett Boldogkőváralja környékén, ezért nagy hangsúlyt fektet a pályabejárásra.


    „Természetesen a legjobb három a cél abszolútban, és ha versenyben akarok maradni a bajnoki címért, akkor ezen a hétvégén is a lehető legtöbb pontot kell megszereznem” – mondta Vincze a Korda Racing közleményében, s hozzátette, mivel ez is egynapos futam lesz, nincs lehetőség a hibázásra.


    Az összetett pontversenyben az első futam után harmadik helyen álló Velenczei Ádám tavaly balesetet szenvedett a Boldogkő-ralin, de úgy véli, ez nem jelent gondot a számára.


    „Vannak még tartalékjaink és ha ezeket ki tudjuk autózni, az meg fogja hozni a sikert” – vélekedett a Topp Cars Rally Team által felkészített Skoda Fabia Rally2-essel versenyző Velenczei.


    A bajnokságban egyelőre negyedik Turán Frigyes szeretné azt a formát hozni szombaton, amelynek köszönhetően az idénynyitó Salgó-ralin meg tudták nyerni Farnadi Ágnes navigátorral a plusz pontokat is érő utolsó gyorsasági szakaszt.


    „Az alapvető célunk változatlan, már az első gyorsaságitól jó tempót szeretnénk diktálni, miközben élvezzük a versenyzést. A szezon első futamán sok tapasztalatot szereztünk, mind az abroncsokkal, mind a Volkswagen Polo beállításaival kapcsolatban, tudjuk, hol lehet még gyorsulni, milyen irányba érdemes a beállításainkon változtatni” – mondta az MTI-nek a Shell Helix Ultra csapatának versenyzője.


    A Boldogkő-rali szombaton 8.30 órakor kezdődik, a mezőnynek ugyanazt a három gyorsasági szakaszt kell teljesítenie háromszor, így az össztáv 122 kilométer lesz. A Rally1-es kategória küzdelmében 50 párost láthatnak a nézők, de a régi versenyautókat felvonultató Historic-mezőnyben is lesz 14 induló.