A Citroen a bádogcsiga 75. évfordulóját ünnepli

A Conservatoire Citroën esemény során októberben 75 különböző 2 CV-modell látható.

A Citroen 2CV-t több mint 30 éve nem gyártják, de még mindig minden idők egyik legismertebb autója, és idén ünnepli fennállásának 75. évfordulóját a szerény Duex Cheveux.

Ha nem tört volna ki a második világháború, néhány évvel ezelőtt már megjelöltük volna ezt a mérföldkövet. A Citroen az 1930-as évek közepén indította el a „TPV” („Toute Petite Voiture vagy nagyon kicsi autó”) projektjét, és az 1939-es Párizsi Autószalonon kellett volna bemutatnia a kész autót, igaz, csak egy fényszóróval, és minden stílust összedobtak. a Junkyard Wars-on nem látszott késznek, és nem is nagyon hasonlított egy autóra.

A globális összeomlás apró dolgai rendeződtek, a 2CV végül 1948 októberében, ugyanezen az autószalonon debütált. Az orr alatt egy 375 köbcentis, léghűtéses flat-twin volt, amely mindössze 9 LE-t (9 LE) teljesített, és csúcsot adott. 31 mph (50 kmh) sebességgel, ami ma már viccnek hangzik, de alacsony jövedelmű francia családok ezrei végre megvalósíthatták álmát az autótulajdonról.

És bár nem volt gyors, a 2CV hasznos volt az olyan okos részleteknek köszönhetően, mint például a kivehető padok. A kereslet nem volt túl nagy. Felejtsd el, hogy néhány évet kell várni az új Ferrarira: a Citroen szerint a szállítási idők 1950-re hat évet értek el.

A 2CV az évek során fejlődött, kicsit több erőt és kényelmet kapott, miközben továbbra is lassú és alapszintű maradt. Volt még egy népszerű 2CV-s furgon és egy kétmotoros Sahara is – ne izgulj, két 12 LE/12 LE-s motor volt. A Citroen pedig ugyanezt a platformot használta a Mehari tengerparti autó, a Bijou kupé és a modernebb, civilizáltabb spinoffok, például az Ami és a Dyane ferdehátú létrehozásához. De a 2CV-s szedán mindet túlélte. Mire a gyártás végül 1990-ben véget ért, összesen 5,1 millió autót adtak el.

Az évforduló megünneplésére a Citroen nyolc portrét készített a figyelemre méltó 2CV-kről, köztük egy 2CV A-t, az 1939-ben az Autószalonra készült 250 prototípus egyikét, egy 1950-es 2CV A Berline-t, amely megegyezik az 1948-as kiállításon bemutatottal, és egy kétmotoros Szahara. Ezenkívül 75 különböző 2CV-ből álló különleges bemutatót állít össze a franciaországi Aulnay-sous-Bois-ban található Citroën Conservatoire-ban október 7-én, pontosan 75 évvel az 1948-as debütálás után.

carscoops

Weblapunk a Médiabirodalom lapcsoport tagja!