A Citroën ë-C3 gazdag felszereltsége

Mint arról a hét elején beszámoltunk, a Citroen bemutatta a vadonatúj ë-C3-at.

  • Az új Citroën ë-C3 amellett, hogy rendkívül kényelmes, meglepően komplett felszereltségével és technológiai megoldásaival is elkápráztat.
  • A Citroën Head-Up Display kijelzővel és a kompakt kormánnyal ellátott C-Zen Lounge utastér újraértelmezi a műszerfalat, megszünteti a hagyományos műszercsoportot, és könnyű hozzáférést biztosít az összes kulcsfontosságú információhoz anélkül, hogy a járművezetőnek le kellene vennie a szemét az útról.
  • A beépített okostelefon-tartó az NFC (Near Field Communication) vezeték nélküli technológia segítségével lehetővé teszi egy a megszokott applikációkhoz hozzáférést biztosító speciális új alkalmazás automatikus és biztonságos elindítását.
  • A vezetéstámogató technológiák széles választéka kényelmes és magabiztos vezetést garantál.

Az új Citroën ë-C3 tervezőcsapata számára elsődleges szempont volt, hogy minden utas számára optimális kényelmet és nyugodt környezetet biztosítson. Ezt a törekvést tükrözi a modell minden igényt kielégítő, meglepően gazdag felszereltsége, technológiai arzenálja és kapcsolódási kínálata is.

C-ZEN LOUNGE

A beltér kialakítására vonatkozóan is új mércét kívánt felállítani a márka. Az új ë-C3 jellegzetessége a C-Zen Lounge névre hallgató modern, tágas és jól felszerelt utastér, amely – a Citroëntől elvárható módon – újraértelmezi a hagyományos műszerfalat, és rendkívül magas szintű kényelmet biztosít.

A C-Zen Lounge koncepció a nagy szélvédőnek és a széles, vízszintes műszerfalnak köszönhetően a vezető és az első utas számára akadálytalan kilátást biztosít. Az egész járművön végighúzódó, jellegzetes függőleges szellőzőnyílásokkal szegélyezett műszerfal két különálló szintre oszlik: felül a műszaki elemek, alul pedig egy szövetkárpitozással ellátott, „Sofa Design” stílusú hangulatos egység található. A kanapék ihlette, enyhén hajlított vízszintes elem melegséget és karakteresebb megjelenést kölcsönöz a „pilótafülkének”, miközben fokozza a kényelem és a nyugalom érzetét.

A műszerfal felső részén újdonságként hat a hagyományos műszercsoport hiánya. Az új ë-C3 első alkalommal alkalmazza az új Citroën Head-Up Display kijelzőt, amely a műszerfal felső széle és a szélvédő alja közötti fényes fekete felületre vetíti a jármű adatait. Az intelligens megoldásnak köszönhetően nem jelennek meg duplán az adatok, ahogy az egy head-up display kijelző és egy műszercsoport esetében hagyományosan történni szokott. A vezető úgy jut hozzá az összes kulcsfontosságú információhoz, hogy közben mindvégig az úton tarthatja a szemét.

Az új többfunkciós kompakt kormány kisebb és könnyebben kezelhető. Magassága és dőlésszöge egyaránt állítható, így mindenféle testalkathoz megfelel.

A műszerfal közepén, enyhén a vezető felé fordítva egy 10,25” színes infotainment-képernyő „lebeg”. Szériafelszereltség a saját applikációval rendelkező, Smartphone Stationnel kiegészülő My Citroen Play infotainment rendszer, amellyel a „You” változat tulajdonosai saját készülékükön keresztül férhetnek hozzá a zenei fájlokhoz, az autórádióhoz, a telefonhívásokhoz és a navigációs rendszerhez.

Nagyon büszkék vagyunk a tágas beltérre, különösen a légiesen könnyű hatást keltő új műszerfalra, a minimalista high-tech felső rész és a melegebb, Sofa Design stílusú alsó rész kombinációjára. A szegmensben meglehetősen ritka, hogy a műszerfal felső része mindkét oldalon ennyire letisztult legyen. Ezt a head-up display kijelzős új C-Zen Lounge koncepcióval sikerült elérnünk. Azzal, hogy az infotainment rendszer központi képernyőjét, illetve a telefontöltőt középre helyeztük, el tudtuk kerülni a helyigényes és cseppet sem esztétikus beépítés csapdáját.” – nyilatkozta Boris Reinmöller, tervezési projektvezető.

KORSZERŰ INFOTAINMENT RENDSZER

Viszonylag kompakt mérete ellenére az új Citroën ë-C3 nagy hangsúlyt fektet a hálózatba kapcsolt infotainment rendszerekre, amelyek mindegyike a könnyű használatra és azokra az intelligens, hasznos funkciókhoz való gyors hozzáférésre összpontosít, amelyekre az akadálytalan közlekedéshez és a kapcsolódási szolgáltatások zökkenőmentes használatához szükség van.

A kormánynál lévő, intuitív használatú vezérlők és a minden változaton elérhető „Home” gomb stresszmentessé teszik a vezetést. Kétféle infotainment rendszer közül lehet választani:

  • SMARTPHONE STATIONNEL KIEGÉSZÜLŐ MY CITROËN PLAY: a „You” változaton alapfelszerelésként kínált infotainment rendszer egy beépített okostelefon-tartót foglal magában, mellyel a vezető dokkolni tudja a készülékét, és az NFC (Near Field Communication) vezeték nélküli technológia segítségével automatikusan elindíthat egy speciális alkalmazást. Az alkalmazás jóvoltából mindenki a saját készülékén tud hozzáférni a telefon, a rádió, a navigációs rendszer és a zenei szolgáltatások parancsikonjaihoz. A kormánykeréknél elhelyezett vezérlőknek köszönhetően az ë-C3 vezetője mindvégig a kormányon tarthatja a kezét, a „Home” gombbal pedig bármikor egyszerűen vissza tud lépni az alkalmazás nyitóoldalára.
  • 10” ÉRINTŐKÉPERNYŐVEL ELLÁTOTT MY CITROËN DRIVE: a „Max” változaton alapfelszerelés. Az ergonomikus 10,25” színes központi képernyő az okostelefonokhoz hasonlóan widgeteket használ, hogy virtuális gyorsgombokon keresztül hozzáférést biztosítson a fő navigációs, telefon-, rádió-, alkalmazás- és médiafunkciókhoz. A vezeték nélküli wifi lehetővé teszi az okostelefon-tükrözést és az Apple CarPlay, illetve Android Auto rendszerekkel való kompatibilitást.

Az ügyfelek emellett a „Kapcsolódási szolgáltatások” két szintjére is előfizethetnek, hogy a MyCitroën fiókjukon keresztül, az internet vagy a MyCitroën alkalmazás használatával a lehető legtöbbet tudják kihozni az infotainment rendszerükből.

Az ingyenes „Connect One” előfizetés azonnali hozzáférést biztosít az e-Call és a Citroën Assistance szolgáltatáshoz, a teleszerviz szolgáltatásokhoz és a digitális kezelési útmutatóhoz.

Az egyéves ingyenes próbaidőszakot követően szerény havi díj ellenében igénybe vehető „Connect Plus” szolgáltatás emellett valós idejű forgalmi információkkal is szolgál, aminek köszönhetően a járművezetők a várható forgalom és az aktuális dugók vagy torlódások figyelembevételével kiszámított útvonalak közül kiválaszthatják a számukra optimálisat. A rendszer – három évig ingyenesen – a városokról 3D információkat is nyújt.

Az új ë-C3 mindkét változata és a szériában hozzájuk kínált infotainment rendszerek (Smartphone Stationnel kiegészülő My Citroën Play, 10” érintőképernyővel ellátott My Citroën Drive) kompatibilisek a Citroën e-ROUTES1 A magyarországi bevezetés későbbre várható alkalmazással.

A VEZETŐ NYUGALMÁT SZOLGÁLÓ TECHNOLÓGIÁK

Az új ë-C3-on kínált vezetéstámogató technológiák egytől-egyig az utasok és mindenekelőtt a járművezető testi-lelki nyugalmát szolgálják:

  • Az Active Safety Brake egy éjjel-nappal működő vészfékező rendszer, mely 5–135 km/h sebességtartományban segít mérsékelni a járműben ülők, a gyalogosok és a kerékpárosok esetleges sérüléseit.
  • Az aktív sávtartó asszisztens segít a járművet a sávjelzések között a megfelelő pozícióban tartani: finoman korrigálja a kormányzást, ha a jármű eltér a kívánt menetpályától, vagy kis sebességnél figyelmezteti a vezetőt a kisodródásra. A 60 és 180 km/h között működőképes funkció az irányjelzők használatakor kikapcsol.
  • Az éberségfigyelő tájékoztatja a vezetőt, ha a jármű menetpályáját illetően zavart észlel. A rendszer először a jármű megingásait érzékeli, és egy kétlépcsős riasztás részeként hangjelzés útján, valamint a „Vezessen óvatosan” üzenettel figyelmezteti a vezetőt. Négy megingást követően a „Veszélyes vezetés” üzenet kíséretében újabb riasztás érkezik. A pihenő beiktatására figyelmeztető rendszer javasolja a vezetőnek, hogy 2 óra folyamatos, 65 km/h feletti sebességgel történő vezetés után tartson szünetet. Ha ez nem történik meg, a rendszer óránként megismétli a figyelmeztetést.
  • A táblafelismerő rendszer leolvassa a sebességkorlátozó táblákat, és a vezető tájékoztatására megjeleníti őket a Citroën Head-Up Display kijelzőn. Ez az intelligens rendszer a navigációs rendszerben tárolt sebességkorlátozási adatokat is felhasználja, és az ideiglenes sebességkorlátozó táblákat is képes leolvasni. A sebességtartó és sebességhatároló automatika a maximális sebesség korlátozásával segít a vezetőnek betartani az előírt sebességet.
  • Az elektromos rögzítőfék (EPB) a motor leállításakor automatikusan bekapcsol, a gázpedál lenyomásakor pedig automatikusan kienged. A rögzítőféket a vezető a középkonzolon található vezérlőkar segítségével manuálisan is működtetheti. A visszagurulás-gátló 3% feletti lejtőn néhány másodpercig egyhelyben tartja a járművet, és megakadályozza annak váratlan elmozdulását.
  • A szélvédő mögé szerelt kamera segítségét igénybe vevő intelligens távolságifényszóró-vezérlés szemből jövő jármű észlelésekor a biztonságos áthaladás érdekében távolsági fényről automatikusan tompított fényre vált.
  • A hátsó parkolóradar tolatási manőverek során hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt a közeli akadályokra, a gyerekeket is beleértve. Hátramenetbe kapcsoláskor bekapcsol egy tolatókamera, mely a 10,25” színes képernyőn keresztül (ha van) rálátást biztosít a jármű hátuljára, és figyelmezteti a vezetőt az esetleges akadályokra.

A képgalériáért látogass el a Médiabirodalom weboldalra!