A Continental GT V8, GTC V8 és a Flying Spur V8 elköszönnek a Egyesült Királyságtól, az eutrópai és a MEAI piacoktól

  • A Bentley 4,0 literes ikerturbós V8-asa leállítja a Continental GT és Flying Spur családok gyártását az Egyesült Királyságban, Európában és a Közel-Kelet piacain
  • A következő lépés a Bentley Beyond100 stratégiájában, amely 2024-re hibrid hajtásláncokat ígér az összes modellvonalon
  • A Bentley ikonikus 6,0 literes W12-esének közelgő nyugdíjba vonulását követi
  • Több mint 53 000 példány V8-as Continental GT-ből, GTC-ből és Flying Spurből, kézzel készített Crewe-ben
  • Az Egyesült Királyságra, Európára és a Közel-Keletre irányuló rendelés lezárult – a gyártás júniusra fejeződik be
  • Utolsó elérhetőség a kiskereskedelmi készleten és a csővezetéken keresztül

Exkluzív autós, motoros és közlekedési podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

A Bentley Motors ma megerősíti, hogy a Continental GT, a Continental GTC és a Flying Spur modellcsaládok jelenlegi generációs, 4,0 literes duplaturbós V8-as motorját visszavonja. Az első régiók, ahonnan a jelenlegi V8-as verzió indul, az Egyesült Királyság, Európa és a MEAI lesz, a többi régió pedig később következik.

Míg a jelenlegi motor a Bentayga család részeként fog élni, a Continental és a Flying Spur sorozatok gyártásának befejezése a Bentley Beyond100 stratégiájának következő lépése, és 2024-ben minden modellvonal kínál hibrid változatot. Ez az út már elkezdődött, a Bentayga és a Flying Spur Hybrid modellek bevezetésével, amelyek iránt a kereslet meghaladja a cég várakozásait.

A V8-as belső égésű motor kulcsszerepet játszott számos Bentley szívében az elmúlt 75 évben. Az első L-sorozatú V8-as motort 1959-ben mutatták be az S2-ben, 180 lóerővel. A mai, jelenlegi generációs V8-as a kapacitás kétharmadával háromszor akkora teljesítményt produkál.

A 4,0 literes V8-as 2012-es bemutatása óta több mint 53 000 V8-as Continental GT, GTC és Flying Spur példány készült, mindegyiket teljesen kézzel készítették az angliai crewei Bentley’s Dream Factoryban.

A végleges V8-as motorral szerelt Continental GT, GTC és Flying Spur modellek már elérhetőek az Egyesült Királyságban, Európában és a Közel-Keleten. A gyártás hamarosan befejeződik, a végső szállítások júniusban lesznek, míg néhány meglévő példány elérhető marad a kiskereskedelmi készleteken és a szállítóvezetékeken keresztül. A többi régió gyártása egy későbbi időpontban fejeződik be.

Mai V8-as motor

A modern, V8-as hajtású Bentley-k lenyűgöző teljesítmény- és nyomatékadatokat, valamint karakteres motorjegyet, nagyobb hatótávot az üzemanyag-leállások között és a W12-höz képest csökkentett CO2-kibocsátást kínálnak. A V8-as motor tervezési koncepciója gondoskodott arról, hogy a motor nagyon nagy nyomatékot adjon le, miközben alacsonyabb károsanyag-kibocsátást és a lehető legjobb hatásfokot éri el. A V8-as csúcsteljesítménye 550 LE (542 LE, 404 kW), maximális forgatónyomatéka 770 Nm 2000 ford./percnél, ezt lapos platóként 4500 ford./percig tartva. A pontosan négyzet alakú, a 86 mm-es hengerfurat lökethosszához igazodó motor biztosítja a legjobb egyensúlyt a teljesítmény és a nyomaték között, a dupla görgős turbófeltöltők segítségével pedig literenként 135 lóerő feletti teljesítményt produkál.

[Minden kiadásban lévő jármű: WLTP menetciklus: üzemanyag-fogyasztás, mpg (l/100km) – Kombinált 22,2-23,3 (12,7-12,1). Kombinált CO₂ – 275-288 g/km.]