• Egyéb

A CR-V menetbiztonsági szempontból is az iparág legjobbja

A Honda Sensing™ rendszer minden modellváltozathoz alapáron jár

Az új, speciális karosszériaszerkezet és a tovább fejlesztett menetbiztonsági kiegészítők hozadékaként még biztonságosabbá vált a CR-V
Merevebb, erősebb, kevésbé deformálódó utascella teszi biztonságossá a közlekedést
A Honda Sensing™ aktív menetbiztonsági eszközöket foglal magában

A vadonatúj CR-V-t arra törekedve tervezték, hogy menetbiztonsági szempontból is a legjobb legyen az iparágban.

Összhangban a Honda „Biztonságot mindenkinek!” jelmondatával, az új CR-V minden egyes változata – beleértve az új CR-V Hybridet – megkapja az aktív és passzív menetbiztonsági eszközöket.

Az átlagon felüli menetbiztonság alapja a kivételesen erős és merev platform, melynek révén minden irányból védve vannak az utasok. Ez a Honda által megfogalmazott All Directions Collision Safety filozófia. Az új CR-V megalkotásához a Fejlett Kompatibilitású Tervezés (Advanced Compatibility Engineering, ACE™) következő generációját dolgozták ki a Honda mérnökei, ennél a nemzedéknél már nyúlványok teljes hálózata felel az ütközési energia elnyeléséért, illetve elvezetéséért az utascella irányából.

A teljes körű, 360 fokos védelem mellett az – ultramodern, aktív menetbiztonsági és vezetést segítő eszközöket magában foglaló – Honda SENSING® csomag is roppant fontos összetevő, különösképpen, hogy minden (!) modellváltozathoz alapáron jár. Ezt a rendszert a kategória legjobbjai között tartják számon, hiszen a lehető leghatékonyabban oltalmazza az autó utasait. A működéséhez szükséges adatokat speciális kamerák, radarok és ultramodern szenzorok szolgáltatják, segítségükkel még időben észrevehetők és elkerülhetők a balesetveszélyes helyzetek. Ha mégis baleset történne, az eCall névre keresztelt segélyhívó rendszer minden európai CR-V-ben szériatartozék.

A Honda SENSING™ az alábbi menetbiztonsági eszközöket tartalmazza:
Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszer (Collision Mitigation Braking System, CMBS): segít megállítani az autót, ha a rendszer úgy érzékeli, hogy elkerülhetetlen a frontális baleset. Működés közben hangokkal figyelmezteti a vezetőt és – szükség esetén – önműködően fékez.
Ráfutásos Ütközésre Figyelmeztető Rendszer (Forward Collision Warning, FCW): folyamatosan figyeli az autó előtti területet, és vizuális, illetve hangjelekkel figyelmezteti a vezetőt, ha veszélyhelyzetet értékel.
Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer (Lane Departure Warning): figyelmezteti a vezetőt, ha irányjelzés nélkül lépi át a sávelválasztó útburkolati jelet.
Útpályaelhagyásra Figyelmeztető Rendszer (Road Departure Mitigation): a szélvédőre helyezett kamera folyamatosan ellenőrzi az autó mozgását, és azonnal figyelmezteti a vezetőt, ha elhagyja az útpályát. Ilyen esetekben az Elektronikus szervokormány (Electric Power Steering, EPS) automatikusan úgy irányítja a járművet, hogy sávjában maradjon, sőt ha a helyzet úgy kívánja, automatikusan fékezni kezd. A rendszert természetesen bármikor kikapcsolhatja a vezető.
Sávtartó Asszisztens (Lane Keeping Assist System, LKAS): ha a vezető irányjelzés nélkül közelít a sávelválasztó útburkolati jelhez, a rendszer először hangjelekkel figyelmezteti, majd óvatosan visszakormányozza az autót a sáv közepére.
Adaptív Sebességrögzítő (Adaptive Cruise Control, ACC): segítségével a vezető maga szabhatja meg a sebességet, illetve a követési távolságot az elöl haladó autóhoz viszonyítva, így változó forgalmi viszonyok között is használható a tempomat.
Közúti Jelzőtábla Felismerő Rendszer (Traffic Sign Recognition): automatikusan beazonosítja a közúti jelzőtáblákat, és megjeleníti őket a központi, digitális műszeregységen (DII).
Intelligens Sebesség Asszisztens (Intelligent Speed Assistance, ISA): az Adaptív Sebességrögzítő és a Közúti Jelzőtábla Felismerő Rendszer képességeit kihasználva mindig arra a sebességre állítja be az autót, amit a legutóbbi tábla jelzett.
Intelligens Adaptív Sebességrögzítő (Intelligent Adaptive Cruise Control, i-ACC): ez a – 2015-ben bemutatott – rendszer képes megjósolni a többsávos utakon (pl. autóúton, autópályán), hogy a – szomszédos sávban haladó – autó irányváltásra készül-e. A Honda által fejlesztett Agilis Vezetési Segédlet (AHA) rendszert kifejezetten az európai útviszonyokat és vezetési stílusokat figyelembe véve alkották meg a mérnökök. A rendszer a többi jármű helyzetét és szándékát figyelembe véve határozza meg az új CR-V sebességét, tehát még nagyobb biztonságban telhet az utazás.

Ezek az eszközök, illetve kiegészítők szintén szerepelnek a vadonatúj CR-V felszereltségi listáján:
Holttérfigyelő Rendszer (Blind Spot Information): radarokkal pásztázza a jármű környezetét és azonnal szól, ha egy másik közlekedő „bújik meg” a nem látható részeken.
Kitolatást Segítő Rendszer (Cross Traffic Monitor): az autó hátuljába integrált radarszenzorok adatait elemzi, és figyelmezteti a pilótát, ha tolatás közben valamelyik irányból másik közlekedő érkezik.
Változó szögállású tolatókamera: teljes láthatóságot és biztonságot garantál hátrameneti fokozatban. Alapesetben 130 fok a látószög, széles látószögnél függőlegesen és vízszintesen egyaránt 180 fok.

A gyorsításnál, fékezésnél és kanyarodásnál is biztos útfekvést garantáló Menetstabilizáló Rendszer (Vehicle Stability Assist, VSA) és az abroncsokat figyelő Abroncsnyomás-ellenőrző Rendszer (Tyre Pressure Monitoring System, TPMS) szintén szériafelszereltség.