• Egyéb

A Cupra Ateca hajtásrendszere

Minden CUPRA lényege az erejében, a teljesítményében és a vezetési élményben rejlik. Arról, hogy ez az Ateca esetében is teljesüljön, a piac jelenleg egyik legkorszerűbb négyhengers benzines erőforrása gondoskodik. Az 1984 cm3-es közvetlen befecskendezésű, turbófeltöltésű motornál a furat mérete 82,5 mm, a löketé pedig 92,8 mm, ennek megfelelően a sűrítési arány 9:3:1, amelynek segítségével lehetségessé válik az 5 300 és 6 500 fordulatszám között a figyelemre méltó, 300 lóerős teljesítmény elérése. Ehhez még hozzájön az igen széles, 2 000 és 5 200 fordulatszám között elérhető 400 Nm-es nyomaték és a CUPRA Ateca máris készen áll, hogy elérje 247 km/órás maximális sebességét.

A CUPRA Ateca alacsony saját tömege miatt (mindössze 1 540 kilogrammot nyom vezető nélkül) illetve az ehhez társuló nagy teljesítményű motorja révén mindössze 5,2 másodperc alatt gyorsít fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

Ezt a kivételes gyorsulást segíti az új fejlesztésű hétsebességes kettős tengelykapcsolós (DSG) sebességváltó alkalmazása is, amelyet úgy hangoltak, hogy sportosabb érzet mellett gyorsabb, simább és még pontosabb váltásokkal működjön. A CUPRA Ateca modellt rajtautomatikával is felszerelték az állóhelyzetből történő még élénkebb kigyorsítás érdekében.

“A CUPRA Ateca kimagasló vezetési élményt és teljesítményt kínál. Köszönhető ez a modell alacsony súlypontjának, az adaptív futómű-szabályozásnak (DCC), az opcionálisan elérhető Brembo fékeknek, a 300 lóerős teljesítményre és 400 Nm maximális forgatónyomatékra képes sportos erőforrásnak illetve a hozzá kapcsolódó hétsebességes DSG sebességváltónak és a 4Drive összkerékhajtásnak.” – részletezte Dr. Matthias Rabe, a SEAT kutatás és fejlesztés területéért felelős alelnöke. “A prémium szegmens képviselőinek teljesítményét kínálja és ebben az árkategóriában nincs ellenfele.”

Négy kipufogócsövének köszönhetően a CUPRA Ateca kimagasló teljesítményét erőteljes hang kíséri, ezzel is fokozva a sofőrülésen érzett drámai hatást.

De a fejlesztések nem csupán a teljesítményről szólnak. A CUPRA Atecát olyan műszaki megoldásokkal szerelték fel, amely a hatékonyságát szem előtt tartva gondoskodik annak javításáról, így az SUV modell a hétköznapi használat során is megállja a helyét.

Ezért a hétfokozatú sebességváltón is módosítottak, hogy nem mindennapi teljesítményét alacsony üzemanyag-fogyasztás mellett teljesítse, míg a 2.0 literes TSI erőforrást egy új fejlesztésű Otto részecske szűrő rendszerrel szerelték fel, hogy megfeleljen a kibocsátásról szóló legújabb törvényi előírásoknak.

Ezeknek a fejlesztéseknek köszönhetően a CUPRA Ateca széndioxid-kibocsátása 192 g/km és 201 g/km között alakul, míg a WLTP ciklus szerint mért üzemanyag-fogyasztási értékek 7,4 liter és 8,9 liter/100 km között várhatók.