A Dacia eladta az 1.000.000. LPG járművet

  • A Dacia az egyetlen autógyártó, amely kettős üzemanyagú benzines és LPG ECO-G100 hajtásláncokat kínál a teljes termékcsaládban – Sandero, Stepway, Logan, Duster és Jogger modelleken.
  • A Dacia 2010 óta 1 millió LPG-s járművet adott el a bevált, egyszerűen használható és gazdaságos vezetési technológiának köszönhetően, amely ügyfelei igényeire és szükségleteire épül.
  • A Dacia vezető szerepet tölt be az európai LPG-piacon, 2024. július végén 67%-os részesedéssel; a márka vásárlóinak csaknem 40%-a LPG-s járműveket választott.

A Dacia 2010 óta kínál kettős üzemanyagú benzin- és LPG-hajtású hajtásláncokat, és a közelmúltban elérte az 1 millió LPG-s járművek mérföldkövét (az összes befogadó országban együttvéve). A 2020-ban ECO-G100 névre keresztelt kétüzemanyagú rendszer akár 170 Nm forgatónyomatékot biztosít 2000-es fordulatszámtól kezdve, sokoldalúsága pedig egy sor előnyt biztosít.

Az ECO-G100 hajtáslánc erősebb, mint a benzines változat (10 LE-vel több, 10 további 10 Nm-rel), 10%-kal kevesebbet fogyaszt és 10%-kal kevesebb CO2-t bocsát ki. Kisebb a szénlábnyoma, és 90%-kal kevesebb finom részecskét bocsát ki.
A Dacia 14 éve próbálta, tesztelte és finomította az ECO-G100 hajtáslánc mögött meghúzódó technológiát. Gyárilag be van építve a járművekbe, és tele van a Renault-csoport szakértelmével. És olyan szilárd és megbízható, mint egy benzinmotor.
A járműveket úgy tervezték és építették, hogy LPG-vel működjenek, a tank pedig abban a rekeszben van, ahol más autók pótkeréke van, így nem foglal helyet a benzintankban vagy a csomagtartóban. Az LPG modellekre ugyanaz a 3 év vagy 100 000 km-es garancia vonatkozik, mint minden más járműre a kínálatban.

Az ECO-G100 hajtáslánc megfizethető áron vásárolható meg, és gazdaságos vezetni. Az LPG az egyik legolcsóbb üzemanyag a piacon: akár 40%-kal olcsóbb, mint például az ólommentes 95-ös Franciaországban, ami körülbelül 40 eurót takarít meg minden tanktöltéskor*.

Ez a technológia adókedvezményekre is feljogosítja a tulajdonosokat (enyhébb környezetvédelmi bírságok, váltási ösztönzők, területtől függően teljes vagy részleges regisztrációs adómentesség stb.).
A kettős üzemanyaggal üzemelő benzines és PB-gázos jármű mindkét üzemanyaggal egyformán jól működik. Két különálló tartálya van, mindegyik körülbelül 50 literes**, típustól függően. Használata pedig egyszerű: a sofőr manuálisan válthat egyikről a másikra, majd vissza, vagy a jármű automatikusan benzinre válthat, ha a PB-tartály üres.

Az ECO-G100 hajtáslánc rekordot döntõ, akár 1500 km-es*** hatótávval rendelkezik.

* A 2024. szeptember 9-i franciaországi üzemanyagárak alapján (https://fr.globalpetrolprices.com/gasoline_prices/).
** A Jogger 40 literes LPG tartállyal rendelkezik.
*** A WLTP-cikluson mérve; a tényleges hatótáv a járműtől és a vezetési stílustól függően változhat.


Tudtad?

Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!