A Dacia Manifesto Concept egy futurisztikus elektromos terepjáró a szabadban kedvelők számára

A Dacia meglepte rajongóit a Manifesto bejelentésével, amely a román márka értékeinek kommunikálása céljából készült dizájntanulmány. A futurisztikus, teljesen elektromos terepjáró koncepciót a levegőmentes gumiabroncsokkal és a szabadtéri kabinnal nem gyártják, de egyes jellemzői a jövő Dacia modelljeire vonatkoznak.

A Dacia a Kiáltványt „alapvető, menő, robusztus, megfizethető és környezetbarát autónak”, valamint „ötletlabornak” írja le. A koncepció úgy néz ki, mintha egy sci-fi videojátékhoz tartozna, kalandos stílussal és meglehetősen kompakt alapterülettel.

A csúcspont a nagy levegő nélküli gumiabroncsok készlete, amelyek defektállóak és környezetbarátak, és mindaddig bírják, amíg a jármű. A szabadon álló kerekek a jármű négy szélén helyezkednek el, és az összkerék-meghajtású EV hajtáslánccal, a rövid tengelytávval és a nagy hasmagassággal együtt szinte verhetetlen terepviszonyokat kínálnak.

A koncepció egy megvilágított hűtőrácsot tartalmaz a Dacia új emblémájával, amely a hátsó részen tükröződik. A hagyományos fényszórók helyett azonban egyetlen LED-egységgel rendelkezik, amely szintén levehető, így zseblámpaként is használható. A karosszériaelemekhez a tervezők egy új, Starkle nevű anyagot próbáltak ki, amely 20 százalékban újrahasznosított műanyagból készült. A lapos megjelenésű tetőcsomagtartó a moduláris tartórudaknak köszönhetően bármilyen rakományt és kültéri felszerelést képes szállítani, és a háromszög alakú karosszériaelemeken lévő kis lyukak segítségével több cucc rögzíthető az oldalakon.

HALLGASS RÁ A VAK AUTÓS SZAKÉRTŐ KARVAI SANYI PODCASTJAIRA IS!

Amint azt már észrevette, a Manifesto ajtók, ablakok és szélvédő nélkül érkezik, így az utasok még extrémebb módon kapcsolódhatnak a természethez, mint egy Jeep Wrangler vagy egy Ford Bronco. Szerencsére a belső tér teljesen vízálló, így az utasoknak nem kell aggódniuk az időjárási körülmények miatt.

Belül csak két levehető huzatú ülést találunk, amelyek hálózsákként is funkcionálnak. A műszerfal parafából készült, praktikus kialakítású. A beépített gombokkal ellátott kormánykerék mögött egy alapvető megjelenésű digitális műszeregység található, az összes infotainment és kapcsolódási funkciót pedig a vezető okostelefonja kezeli. Ezt a „Bring-Your-Own-Device” nevű megoldást már használják a Sandero, Sandero Stepway, Logan és Jogger gépeken.

A nagy tárolótálca és a műszerfalon lévő hevederek mellett a Manifesto bemutat egy új „YouClip” rendszert, amely lehetővé teszi a különféle moduláris kiegészítők biztonságos rögzítését. Az autógyártó megerősítette, hogy ezt a funkciót alkalmazni fogják a jövőbeni sorozatgyártású modellekben, valószínűleg a Duster következő generációjában is. Egy másik praktikus tulajdonság a hátoldalon található kivehető akkumulátor, amely bármilyen eszközt képes táplálni háztartási konnektorból és USB-nyílásokból. Végül, de nem utolsósorban a hátsó fedélzet munkapadként is használható.

HALLGASS EXKLUZÍV PODCASTOKAT A PODCARS.HU OLDALON!

A Dacia nem közölt részleteket a Manifesto EV hajtásláncáról, például az elektromos motorok számáról, a teljesítményről vagy az akkumulátor méretéről. Lionel Jaillet, a Dacia termékteljesítmény-igazgatója elmondta, hogy „a ma látható verzió folyamatosan fejlődni fog, miközben folyamatosan felfedezzük”, elhitetve velünk, hogy a jövőben még több iterációt láthatunk majd.

A Manifesto koncepció a 2022-es Párizsi Autószalonon debütál, amely október 18-án nyitja meg kapuit. A Dacia standján a teljes modellpaletta is megtalálható lesz, amely immár frissített márkajelzést is tartalmaz, beleértve a DC emblémát a felülvizsgált hűtőrácson.

carscoops