A Dacia Sandrider V6-os erőforrással és szintetikus üzemanyaggal indul a 2025-ös Dakaron

A 2022-es Dacia Manifesto Concept rally-raid változata elektromos hajtásláncát ikerturbós V6-os motorra cserélte, amely szintetikus üzemanyaggal működik.

Emlékszel a teljesen elektromos Dacia Manifesto Conceptre 2022-ből? Meglepő fordulattal a román autógyártó V6-os meghajtású rallyautóvá alakította át, amely Dakarban és más Rally-Raid Világbajnokság 2025-től kezdődő szakaszain versenyez. A Dacia Sandrider az Ultimate T1+ kategóriában homologizálódik, amelyet az Egyesült Királyság is támogat. A Prodrive motorsport szakértői, és tapasztalt pilótákból álló csapat vezet, köztük Sebastien Loeb.

A Dacia filozófiájának megfelelően a rally-raid modell a „lényeges dolgokra” összpontosít. A külső dizájn nagymértékben merít a koncepcióból, de számos módosítást tartalmaz, hogy támogassa új szerepét. Ezek a változtatások magukban foglalják a hangsúlyosabb elülső részt, a zárt utasteret, a profil mentén megnövelt hűtőnyílásokat, a szabaddá vált pótkerekeket és az átdolgozott aerodinamikát.

Hasonlóképpen, a belső tér megőrzi a koncepció moduláris jellegét, miközben további navigációs képernyőket vezet be a társvezető számára, tükröződésmentes fényezést a műszerfalon és egy pár Sabelt versenyülést, amelyek antibakteriális szövettel kárpitoztak.

A Sandrider méretei: 4140 mm (163 hüvelyk) hosszú, 2290 mm (90,2 hüvelyk) széles és 1810 mm (71,3 hüvelyk) magas. Kompakt lábtávolsága ellenére hosszú, 3000 mm-es (118,1 hüvelyk) tengelytávja és minimális túlnyúlásai vannak. A divatos airless abroncsokkal felszerelt koncepciótól eltérően a rallyautó egy hagyományosabb, 17 hüvelykes alumínium keréktárcsán közlekedik, amelyet 37 hüvelykes BF Goodrich gumival borítottak.

A szénszálas karosszéria egy könnyű csővázon alapul. A nagy teherbírású kettős keresztlengőkaros felfüggesztés 350 mm-es (13,8 hüvelyk) lökettel rendelkezik, így képes kezelni a rally-raid szakaszok fárasztó terepen. Ennél is fontosabb, hogy a középre szerelt ikerturbós, 3,0 literes V6-os motor 355 LE (265 kW / 360 LE) és 539 Nm (398 lb-ft) nyomatékot produkál, 6 sebességes szekvenciális sebességváltón keresztül továbbítva az erőt mind a négy kerékre. .

Lehet, hogy van V6-os, de még mindig „fenntartható”

A V6-os beállítás azt jelenti, hogy a Sandrider elveszíti a teljesen elektromos Manifesto zéró emissziós minősítését, ami eltér az idei teljesen elektromos győztes Auditól. A Dacia „megfizethető szén-dioxid-mentesítés” iránti elkötelezettségével összhangban azonban a ikerturbós V6-ost az Aramco által biztosított szintetikus üzemanyag hajtja. Ez az alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátású üzemanyag a „megújuló hidrogént leválasztott CO2-vel” keveri, és kompatibilis a meglévő belső égésű motorokkal.