A DAF a maximális hatékonyság érdekében kibővíti Plug & Play programját
Páratlan előnyök az ügyfelek, a felépítményezők és a márkakereskedők számára
A DAF Transport Efficiency filozófiájának részeként a DAF Trucks tovább növelte új generációs DAF-tehergépkocsijainak felépítményezőbarát jellegét. A holland tehergépkocsi-gyártó kibővítette forradalmi Plug & Play programját, közel 160 kilogrammal növelte a rakománysúlyt, és új furatminta opciókat kínál alvázsíneihez.
A DAF tavaly mutatta be Plug & Play felépítményező programját dupla meghajtású, terepi és közúti alkalmazásokhoz szánt vontatóinak és tehergépkocsijainak teljes választékával együtt. Ezt a Plug & Play programot 25 vezető európai felépítményezővel szoros együttműködésben tervezték meg, hogy optimalizálni lehessen a tehergépkocsik specifikációs, megrendelési és felépítményezési eljárásait.
Elsőre megfelelően
A program lehetővé teszi az ügyfél, a felépítményező és a márkakereskedő számára, hogy közösen válasszák ki az előre meghatározott és személyre szabott Plug & Play felépítményezési opciókat a DAF rendelési rendszerében.
A fő cél az, hogy maximálisan leegyszerűsítsék a felépítmény „házasítását” a DAF-alvázzal. A felépítmény alvázra történő felszerelése után (a gyárilag beszerelt felépítményrögzítő modulok segítségével) be kell kötni a csatlakozókat, és a felépítmény máris használatra kész.
Ennek érdekében a DAF tehergépkocsik (kérésre) úgy hagyhatják el a gyárat, hogy teljeskörűen elő vannak készítve a felépítmény és a jármű gyors, kiváló minőségű, első alkalommal megfelelő összeszerelésére.
Plug & Play mindenkinek
A DAF ráadásul bővíti is egyedi DAF Plug & Play programját, hogy a meglévő 25 résztvevőn kívül az összes felépítményező számára elérhetővé tegyen egy sor univerzális előkészítést. Ezek a Plug & Play opciók öt speciális járműalkalmazás felszereléséhez érhetők el: horgos emelők, daruk, billenőplatós járművek, betonkeverők és konténerszállítók.
Cornelis van der Lee, a DAF Trucks tehergépkocsi-alváz és specializált tehergépkocsi részlegének igazgatója így nyilatkozott erről: „Ezek a felépítmények a felépítménypiac mintegy 90%-át képviselik. Az ügyfelek és a márkakereskedők mostantól szinte bármely felépítményezővel együttműködhetnek annak eldöntésében, hogy a felépítmény ultragyors felszereléséhez milyen gyári alváz-előkészítésekre van szükség. A DAF nemcsak az alvázkonfigurációkról, hanem a csatlakozók megfelelő elhelyezéséről is képes gondoskodni. Ez azonnali kommunikációt tesz lehetővé a felépítmény és a műszerfalon lévő járművezetői információs panel, valamint a fülkében lévő kapcsolók között. Az eredmény a felépítményépítési folyamat sokkal rövidebb átfutási ideje, ami pedig felgyorsítja az újonnan megrendelt új generációs DAF-tehergépkocsik üzemkész állapotának elérését. A DAF a felépítményezőbarát megoldások terén is élen jár.”
Jelentős súlycsökkentés
A DAF tehergépkocsijainak amúgy is iparágvezető alacsony menetkész tömegének további csökkentése érdekében új tervezésű, teljesen alumínium hátsó aláfutás-védelmi (RUP) gerendát alkalmaznak. 28 kilogrammal kisebb súlya ellenére az aláfutás-védelem még acél elődjénél is robusztusabb.
Az új generációs DAF-tehergépkocsik vásárlói a DAF merev, hosszirányú alvázgerendáinak merevségét is ötvözhetik a felépítmény-segédkeret merevségével. Ebben az esetben nincs szükség kiegészítő alvázmegerősítésekre. Ez akár 135 kg-os súlycsökkenést is eredményezhet, ami páratlan rakománysúly-kapacitást tesz lehetővé anélkül, hogy ez a jármű tartósságának és merevségének rovására menne.
Új furatminta
A DAF-alvázakhoz hagyományosan 60 milliméteres furatminta tartozik. A felépítményezők speciális igényeinek való megfelelés érdekében azonban most már 50 milliméteres furatminta is elérhető a teljes alvázhosszon. Továbbá a minta egészének elhelyezése beállítható úgy, hogy megfeleljen a felépítményező igényeinek, még akkor is, ha a furatoknak teljesen az alváz hátsó végéig el kell érniük.
Mindegyik DAF megkönnyíti a felépítményezést
A rugalmasság minden egyes DAF-tehergépkocsi génjeiben benne van. Szinte az összes alvázalkatrész, valamint a motor emisszió-utókezelő rendszerének helyzete is a tehergépkocsi-tulajdonos vagy a felépítményező igényeire szabható. A felépítményépítő azt is jelezheti, hogy melyik rendelkezésre álló DAF felépítményrögzítő modulokat (BAM) kell felszerelni a gyárban, és pontosan milyen helyre. A felépítmény ezután gyorsan és hatékonyan felszerelhető a teljesen sík alvázra, ami a költségek csökkentése mellett az üzembe helyezést is felgyorsítja.
A DAF számos lehetőséget kínál a felépítmény és a berendezés fülkéből történő vezérlésére – és fordítva – akár analóg módon, akár a speciális felépítményezői CAN-buszon keresztül, amely lehetővé teszi a jelek és figyelmeztetések továbbítását a fülkének, majd a nagyméretű digitális kijelzőre való jól látható kivetítését. Nem kevesebb, mint 51 ikon és 31 szövegmező (zöld, sárga és piros) áll rendelkezésre, melyeket különböző figyelmeztető hangjelzések kísérhetik.
A felépítmény vezérléséhez utólag beszerelhető, programozható MUX kapcsolók teljes választéka is elérhető. Ezek a kapcsolók a járművezető tetszése szerint elhelyezhetők és csoportosíthatók, ami még tovább növeli az új generációs DAF-tehergépkocsik üzemeltetésének páratlan kényelmét.
Megfelelő mellékhajtásminden alkalmazáshoz
A felépítményekhez gyakran mellékhajtásra is szükség van. A DAF legalább 68 különböző PTO opciót kínál a tengelykapcsolótól független, motorhajtású, 11 óránál és 1 óránál elhelyezett mellékhajtásoktól egészen a tengelykapcsolótól függő sebességváltó-mellékhajtásokig. Ezen mellékhajtások mindegyike közvetlenül szivattyúra szerelt vagy karimás meghajtással is kapható. A DAF akár három mellékhajtás egymástól független működtetésére is lehetőséget kínál.
Alacsonyabb teljes tulajdonosi költség, jobb minőség
A teljes jármű (beleértve a felépítményszerkezetet is) lehető legnagyobb megbízhatóságának és minőségének, valamint üzemkész állapotának lehető leggyorsabb elérése érdekében a DAF Trucks elkötelezetten törekszik az új generációs DAF-tehergépkocsik felépítményezőbarát jellegének folyamatos növelésére. A megnövelt rakománysúly-kapacitásokkal együtt ezek a fejlesztések azt jelentik, hogy mindegyik új generációs DAF-tehergépkocsi teljes tulajdonosi költsége (TCO) páratlanul alacsony.
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!