A DAF Components új hajtásláncokat mutat be távolsági és városi autóbuszokhoz

A DAF Components a PACCAR MX-11 és PACCAR MX-13 motorok teljesen új sorozatát mutatja be a távolsági és városi autóbuszokhoz. A motorok a legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztást, a leghosszabb szervizintervallumot, valamint az alacsony fordulatszámon elérhető nagy nyomatéknak köszönhetően kiváló vezethetőséget biztosítanak. A legalacsonyabb CO2-kibocsátás elérése érdekében az új hajtásláncok tökéletesen működnek HVO-biodízellel is.

Az új generációs PACCAR MX-11 (220 kW/299 le és 330 kW/449 le közötti teljesítménnyel) és az MX-13 (315 kW/428 le és 390 kW/530 le közötti teljesítménnyel) motorok a DAF által a sikeres XD, XF, XG és XG+ tehergépkocsi-sorozatoknál a közelmúltban bevezetett hajtásegységeken alapulnak. Ezek a motorok most már távolsági és városi autóbuszokhoz is elérhetőek, és az október 7. és 12. között Brüsszelben megrendezendő Busworld 2023 eseményen fognak debütálni.

Elkötelezettség

A DAF elkötelezett aziránt, hogy továbbra is korszerű belső égésű motorokba fektessen be. Az elkövetkező évtizedben a nagy hatékonyságú és rendkívül tiszta belső égésű hajtásláncok továbbra is a leghatékonyabb meghajtási módot fogják jelenteni az olyan távolsági és városi autóbuszok esetében, amelyek komoly igénybevételt jelentő körülmények között közlekednek.

Új rendkívül hatékony hajtásláncok

Az új PACCAR motorok és az újratervezett emisszió-utókezelő rendszer a távolsági és városi autóbuszos alkalmazásokhoz a legmodernebb innovatív megoldásokat biztosítja a hatékonyság és a vezetési kényelem új szintjének eléréséhez. A 10,8 literes PACCAR MX-11 és a 12,9 literes PACCAR MX-13 motorok belső égési folyamatát új befecskendezők, új hengerfej és motorblokk használata, valamint a dugattyúk és hengerperselyek új kialakítása révén optimalizáltuk. A leghatékonyabb levegőgazdálkodást a hatékony turbófeltöltők új generációja biztosítja, az új légkompresszorok, olajszivattyúk és generátorok pedig gondoskodnak a káros veszteségek minimálisra csökkentéséről. Ennek eredményeként az új, hatékony PACCAR MX-11 és MX-13 motorok alacsony CO2-kibocsátást és kiváló teljesítményt biztosítanak. A maximális nyomaték további 50 Nm-rel, 150 Nm-re emelkedett, és ez már 900 ford/percnél elérhető. Az új motorfék akár 20%-kal nagyobb nyomatékot biztosít alacsonyabb fordulatszámon, ezzel új iparági mércét felállítva. Ezenkívül a motorok évente csak egyszer szorulnak karbantartásra.

Alternatív hajtásláncok

A brüsszeli Busworld kiállítás 6-os csarnokában a DAF standján a kompakt távolsági buszok jövőbeli elektromos alvázának modellje is megtekinthető. „Ez az alváz fejlesztés alatt áll, és a nulla károsanyag-kibocsátású DAF XB Electric városi áruterítő teherautó platformján alapul” – árulta el Alfred Beuwer, a DAF Components igazgatója. „Az autóbusz-üzemeltetők egyre nagyobb érdeklődést mutatnak az alternatív hajtásláncok iránt. Bárhogyan is nézzen is ki a távolsági és városi autóbuszok közlekedésének jövője, a DAF Components továbbra is a legkiválóbb hajtáslánc-megoldásokat kínálja ügyfeleinek, az adott felhasználási célra szabottan.”