A DAF XD és XF Electric a nagy távolságú, zéró károsanyag-kibocsátású tehergépkocsi bemutatóprogramban
A DAF XD Electric és a DAF XF Electric egy olyan programban vesz részt, amely zéró károsanyag-kibocsátású, akkumulátoros elektromos tehergépkocsikkal végzett szállítási megoldásokat mutat be hosszú távú műveletekhez. A kezdeményezés végrehajtása az Egyesült Királyság kormányának finanszírozásával és az Innovate UK-vel együttműködésben történik. A „Zero Emission HGV and Infrastructure Demonstrator program” (Zéró károsanyag-kibocsátású nehéztehergépkocsi és infrastruktúra bemutatóprogram) öt évig fog tartani.
Az Egyesült Királyság kormánya és az Innovate UK (egy innovatív kezdeményezéseket támogató civil szervezet) arra törekszik, hogy a programot a teljesen elektromos távolsági fuvarozás elindításához és a tehergépjárművek nyilvános töltési infrastruktúrájának kiépítéséhez is felhasználja.
Zéró károsanyag-kibocsátású tehergépkocsik
A DAF XD és XF Electric vontatóegységeket nagy üzemeltetőknél állítják szolgálatba. A bemutatóprogramban részt vevő flották közé tartozik a Maritime Transport, a Marks & Spencer, a Menzies, a Royal Mail és az Eddie Stobart.
A „Zéró károsanyag-kibocsátású nehéztehergépkocsi és infrastruktúra bemutatóprogramot” megelőzően a közelmúltban fejeződött be az akkumulátoros elektromos tehergépjárművek tesztelése (BETT), melynek keretében 20 DAF LF Electric városi áruterítő járművet működtettek olyan állami szervezetek, mint a brit nemzeti egészségügyi szolgálat (NHS) és az önkormányzatok. A teszt pozitív eredménye is megerősíti a DAF Trucks elektromos tehergépkocsi-gyártóként betöltött vezető szerepét.
„Jelentős lehetőség”
A DAF a programban való részvételével kapcsolatban a DAF Trucks UK ügyvezető igazgatója, David Kiss így nyilatkozott: „A kormány által nyújtott finanszírozás fontos lehetőséget jelent a hosszabb távú és nagyobb tömegű műveletek során használt akkumulátoros elektromos tehergépkocsik bemutatására és ösztönzésére. Új generációs DAF XD Electric és XF Electric modelljeink ideális választást jelentenek a flották számára, melyek üzemi kapacitása eléri az Egyesült Királyságban a zéró károsanyag-kibocsátású, öt tengelyes járműszerelvényekhez maximálisan megengedett 42 tonnás bruttó szerelvénytömeget. Továbbá egyetlen töltéssel akár 500 km-t is képesek megtenni, és a 325 kW-os gyorstöltéssel akár napi 1 000 km-es üzemelésre is képesek.”