A DAILY járműcsalád
Az IVECO BUS szakértelmének kiterjesztése a minibuszokra
A minibuszok tökéletesen kiegészítik a palettát, így az IVECO BUS a teljes körű kínálattal rendelkező kevés buszgyártó egyike. A 2022-es modellévű (MY22) DAILY minibusz nagyobb kényelmet és biztonságot nyújt, rugalmasabban igazítható a feladatokhoz, valamint jelentősen csökkenti a teljes birtoklási költséget. Ez a minibusz attól a legjobb a kategóriájában, hogy a gyártónál folyamatosan keresik a továbbfejlesztési lehetőségeket.
Az egyedülálló motorválaszték minden feladat során megfelelő teljesítményt és fenntarthatóságot nyújt. Mostantól egy dízelmotor kétféle teljesítményszinttel (180 és 210 lóerő) és egy földgázüzemű változat (136 lóerő) áll rendelkezésre. Ez a CNG-üzemű motor segíti megóvni a természeti erőforrásokat, mivel teljesen kompatibilis a biometánnal.
A DAILY minibusz kínálatában kétféle sebességváltó szerepel. Opcionálisan elérhető egy új, hatfokozatú, kézi sebességváltó, amely a kategóriájában legjobb kapcsolhatóságával és pontosságával kiváló vezetési élményt nyújt. Az új sebességváltó a teljes birtoklási költség (TCO) csökkentésében is szerepet játszik. Nem igényel olajcserét, ugyanis ennek intervallumát kibővítették 350 000 kilométerre, hozzájárulva a karbantartási és javítási költségek akár további 4 százalékos csökkenéséhez.
Az exkluzív, továbbra is alapfelszerelésnek számító Hi-Matic nyolcfokozatú, automatikus sebességváltó maximális teljesítményt nyújt kis üzemeltetési költségek és maximális vezetési kényelem mellett. Továbbá a CNG-motor és az exkluzív Hi-Matic nyolcfokozatú, automatikus sebességváltó párosa révén a CNG-üzemű Daily Minibus Hi-Matic kategóriájának legjobbja a teljesítmény és a környezetvédelem terén. A Telma retarder tovább fokozza a vezetési kényelmet és az utasbiztonságot.
A DAILY minibusz a járművezető kényelmét is új szintre emeli az új, memóriahabos vezetőüléssel. Ez az első minibusz az iparágban, amelynél memóriahabból készül a vezetőülés ülőlapjának és háttámlájának a középső párnázása, valamint a fejtámlája. A hab felveszi a test alakját, ezáltal egyenletesen osztja el a súlyt, akár 30 százalékkal csökkentve a nyomáscsúcsokat. Olyan viszkoelasztikus anyagból készül, amelyet eredetileg a NASA űrsiklóihoz terveztek, hogy nagyobb energiaelnyelést és puhaságot biztosítson. Magasabb személyeknek nagyobb kényelmet nyújt az ülőlap első részének 20 milliméterrel hosszabb és 15 milliméterrel vastagabb párnázása, ugyanis jobban megtámasztja a hosszabb lábakat.
A 2022-es modellévű DAILY minibusz hű marad a sokoldalúságával kivívott hírnevéhez. Széles motorválasztéka többféle változatot kínál a személyfuvarozó üzemeltetők minden igényének kielégítéséhez: kirándulások, transzferjáratok, városközi és városi feladatok, valamint iskolabuszos alkalmazások:
- DAILY Pop
Ez a kifejezetten az olasz piacra tervezett iskolabusz, amely háromféle hosszúsággal, két dízelmotorral és egy CNG-motorral áll rendelkezésre.
- DAILY Start
A DAILY Start egy 6 méter hosszú, belépőszintű jármű. Egyszerű, funkcionális és jól jövedelmező, így a pozicionálása révén széles körűen alkalmazható repülőtéri vagy kikötői transzferjáratoktól kezdve taxiig.
- DAILY Line
Nagyfokú rugalmasságával a Line változat ideális a városközi feladatokhoz.
- DAILY Tourys
A Tourys változat kényelmével és turistabuszos stílusával tűnik ki.
- DAILY Access
A városi járműcsalád kiegészítéseként a főként földgázüzemű változatban elérhető DAILY Access egy új, alacsonybelépésű, városi feladatokra készült minibusz. Kielégíti ebben az ágazatban a közösségi közlekedési üzemeltetők egyre növekvő igényeit, és a CNG-változattal támogatja őket az energiaátmenetben.
A DAILY Access három változatban érhető el:
DAILY Access Central Low Entry furgonból kialakítva: ez egy A és I-es járműosztályú CNG Euro VI-E változat a jármű közepénél egy kétszárnyú ajtóval. Akár 28 utast is szállíthat, és szériafelszerelése a tengelyek között kialakított kerekesszékes hely a mozgásukban korlátozott utasoknak. Hosszúsága: 7,1 méter.
DAILY Access Central Low Entry fülke-alvázból kialakítva: ez egy II-es járműosztályú CNG Euro VI-E változat a jármű közepénél egy kétszárnyú ajtóval. Akár 25 utast is szállíthat, és szériafelszerelése a tengelyek között kialakított kerekesszékes hely a mozgásukban korlátozott utasoknak. Hosszúsága: 8 méter.
DAILY Access Rear Low Entry: ez egy I-es járműosztályú, dízelüzemű Euro VI-E változat a jármű közepénél egy egyszárnyú és a hátsó túlnyúlásnál egy kétszárnyú ajtóval. Akár 35 utast is szállíthat, és szériafelszerelése a hátsó túlnyúlásnál kialakított kerekesszékes hely a mozgásukban korlátozott utasoknak. Hosszúsága: 7,5 méter.
A mozgásukban korlátozott vagy babakocsival utazó utasok számára is könnyen megközelíthető (270 milliméter magas első lépcsők) DAILY Access szériafelszerelése a manuális rámpa (az elektromos extrafelszerelés) és a mozgásukban korlátozott/fogyatékkal élő utasoknak kijelölt terület az utastérben. A Central Low Entry változatok esetében az utasok egy kétszárnyú, elektromos lengőajtón (1200 milliméter széles) keresztül szállhatnak fel, illetve le.
A széles vezetőállás teljesen elkülönített és könnyen megközelíthető. Az ergonomikus munkahely jellemzője a műszerfal középkonzoljába épített érintőképernyő a jármű valamennyi funkciójának kezeléséhez és a kizárólag a fülkéből hozzáférhető műszaki rekesz az összes fedélzeti berendezéshez.
A járműre átültették az IVECO BUS járműcsaládját idéző dizájnt. Ez tükröződik a hátfal új, jellegzetes stílusvilágán, amely nagy méretű hátsó ablakot és viszonylatjelzőt foglal magában. A jármű orrát pedig nagy méretű, hővédő üvegezésű szélvédő, a felső részében viszonylatjelző, valamint LED-technikájú világítás határozza meg.
A DAILY Access földgázüzemű változata nagy kapacitást és hatótávolságot kínál. A kiállított minibusz akár 420 kilométer hatótávolságot is biztosít a 355 literes CNG-palackjaival, ami optimális egy kompakt, 7,1 méter hosszú minibusz számára. A CNG-üzemű fülke-alvázból kialakított változat a 460 liter kapacitásával akár 510 kilométer hatótávolságot is elérhet városi cikluson.
A DAILY Access innovatívnak számít abban, hogy ez az egyetlen gyári kialakítású, nagy kapacitású CNG-alapra épített, gyártói jóváhagyással rendelkező jármű, amelyet a márka hálózata forgalmaz és támogat szolgáltatásokkal.
A DAILY Access modellt európai szinten forgalmazzák majd. Az első átadásokat 2022 elejére tervezik.
IVECO ON: a telematika napról napra fejlődik, új szolgáltatásokat kínálva
A MAAS, Mobility As A Service (mobilitás, mint szolgáltatás) üzleti modell megjelenésével az IVECO BUS úgy döntött, hogy innovatív, ügyfélközpontú megoldásokat vezet be új hálózatba kapcsolhatósági szolgáltatások teljes körű kínálatával.
Valamennyi IVECO BUS termékhez elérhető az IVECO ON digitális szolgáltatások teljes kínálata, amelyeket a közösségi közlekedés és az üzemeltetők legfontosabb követelményeinek teljesítésére terveztek az alábbiak érdekében:
- teljes birtoklási költség (TCO)
- üzemidő-menedzsment
- biztonság és vagyonbiztonság.
Az ügyfelek tehát az integrált IVECO ON telematikai kínálat előnyeit élvezhetik, amely két fő pilléren nyugszik:
- megelőző karbantartás
- és flottamenedzsment.
A telematikai egységgel ellátott járművek az erre a célra létrehozott Autóbusz Ellenőrzőközponthoz (Bus Control Room) kapcsolódnak. Itt a szakemberek valós időben kapnak a teljesítményre és az állapotra vonatkozó adatokat a hálózatba kapcsolt járműtől. Ezáltal megelőző jellegű támogatást nyújthatnak az ügyfeleknek.
A megelőző karbantartási szolgáltatások távdiagnosztika és a hálózatba kapcsolt járműtől kapott valós idejű adatokon alapuló jelentések segítségével előzik meg a nem tervezett leállásokat. Az erre a célra létrehozott Autóbusz Ellenőrzőközpont által ez az új, interaktív módon nyújtott karbantartási szolgáltatás egyedülálló lehetőséget kínál az ügyfeleknek buszflottájuk üzemidejének növeléséhez.
A fedélzeti és járművön kívüli IVECO ON flottamenedzsment-szolgáltatások tájékoztatást adnak az IVECO BUS flotta valós idejű helyzetéről, ezáltal az ügyfelek maximalizálhatják a hatékonyságukat. Továbbá átfogó képet nyújtanak számukra az elektromos buszok és az akkumulátoraik viselkedéséről.
Minden igény kielégítése érdekében az IVECO BUS rendszere rugalmas és alkalmazkodóképes különféle márkájú buszok megfigyeléséhez az opcióként elérhető ITxPT TiGR protokoll szerinti adatáramlások segítségével.
Két csomag áll rendelkezésre az ügyfelek különböző igényeinek kielégítésére.
Az INTELLIGENS CSOMAG minden esetben jár a gyárilag beépített hálózatba kapcsolhatósági dobozzal ellátott járművekhez. Ez a megelőző karbantartás, a távsegélyszolgálat és a távolról végzett programozási szolgáltatások előnyeit nyújtja az ügyfeleknek. Továbbá hozzáférést biztosít az intelligens jelentésekhez és a vezetési stílus kiértékeléséhez az IVECO ON ügyfélportálon keresztül.
Az Intelligens Csomaghoz választható PRÉMIUMCSOMAG az ügyfél egyéni igényeire szabható a mindennapos munkát leegyszerűsítő moduláris és integrált szolgáltatások hozzáadásával. Ezek közé tartozik a Verizon Connect Portal a valós idejű flottamenedzsmenthez és a Web API ITxPT szabvány szerinti TiGR.
Az IVECO ON által kínált digitális élmény segít az ügyfeleknek növelni flottájuk hatékonyságát, fokozni a nyereségüket megtakarítások elérésével, emellett lehetővé teszi számukra az utasaiknak nyújtott szolgáltatás minőségének javítását is.
Ezek a szolgáltatások már fontosabbá válnak, mint maga a jármű, az IVECO ON programunk pedig folyamatosan fejlődik és bővül majd a későbbiekben is, hasznosítva az új technikákat, amint azok megjelennek, a MAAS-szal együtt fejlődve.
Mindig előretekintve a jövőbe az IVECO BUS Euro VI-E minősítésű termékkínálata a folyamatos fejlődés által egy teljes körű energiamixet nyújt az ügyfeleknek, hogy kiválaszthassák a jelenlegi üzemeltetési és üzleti igényeiknek legjobban megfelelő megoldást. A hamarosan megjelenő, dízel- és gázüzemű motorokon egyaránt alapuló részleges hibrid változatokkal a fenntarthatóság – és következésképpen az alternatív energiához kapcsolódó technikák –, valamint a teljes birtoklási költség (TCO) marad továbbra is a középpontban. A digitalizációval kapcsolatos beruházások tovább folytatódnak, amely központi szerepet játszik az önvezetés megvalósításában. Nem feledkezhetünk meg az automatizálásról, a hálózatba kapcsolhatóságról és a szolgáltatásokról sem, amelyek még a fizikai terméknél is fontosabbá válnak