A debütálások viadala lesz az idei Szilveszter Rali
Immár a 24. alkalommal rendezik meg december 27-e és 29-e között a Szilveszter Ralit a Hungaroringen. A verseny össztávja 56 kilométer lesz, és jó hír az autóversenyek szerelmeseinek, hogy ezúttal még több kategória küzdelmeit figyelhetik majd a helyszínen a Mogyoródra kilátogatók.
Arra nem is emlékezünk már, mikor volt utoljára olyan, hogy a Rallye Rádió nem közvetítette az évzáró versenyt a Hungaroringről – és környékéről. Az Egyszer már láttam autót szerkesztőségében úgy látják, az MNASZ új vezetése nem számít a Rallye Rádió munkájára. 🙁 :-/ ÉVEKEN ÁT RIPORTERKEDTÜNK AZ ÉVZÁRÓ ESEMÉNYEN – HÓBAN, FAGYBAN, NAPHOSSZAT A BEÍRÓBAN ÁLLVA FAGYOSKODVA. IDÉN MÁR ARRA SEM MÉLTATTÁK AZ EGYSZER MÁR LÁTTAM AUTÓT SZERKESZTŐSÉGÉT, HOGY LEGALÁBB VÁLASZOLJANAK AZ AKKREDITÁCIÓS KÉRELMÜNKRE… |
Mivel közeledik az év vége, így az autósport szerelmeseinek figyelme az immár 24. alkalommal megrendezésre kerülő Szilveszter Rali felé fordul, melyet a szokott időben és helyszínen, december 27-től 29-ig a Hungaroringen rendeznek meg. Ahogy eddig minden évben, így most is lesz több olyan újdonság, ami még inkább nézőcsalogató lesz az év utolsó napjaiban.
Az idei Szilveszter Rali a debütálások viadala is lesz több szempontból. Mint az már nyilvánosságra került, a juniorok is rajthoz állhatnak, ám természetesen sok profi is ott lesz a december 28-i rajtnál. Például Csomós Miklós, aki nem titkolja, nyerni érkezik a Hungaroringre, noha a megszokott Skoda helyett ezúttal kipróbálják TRT Citroen C3 R5-ös versenyautóját.
„Egy különleges verseny az életünkben: bár a többség bulifutamként tekint rá, mi mindig a legjobb formánkat szeretnénk nyújtani, itt sem lesz ez másként. Nyerni megyünk a Hungaroringre, nem is lehet más célunk! Nem titok, nem terveztük az indulást, ám olyan ajánlatot kaptunk, amit nem lehetett visszautasítani. Most próbálhatjuk ki először a TRT Citroen C3 R5-ös versenyautóját. A nézőknek ez nem lesz újdonság, hiszen ezzel a kocsival lett magyar bajnok Mads Östberg 2022-ben, mi azonban még csak pár métert mehettünk eddig vele” – közölte a pilóta, akinek megszokott navigátora, Nagy Attila diktálja majd az itinert.
A Mixi néven közismert versenyző kijelentette, jó lenne csak a közönségnek autózni, biztosan is nagyon élveznék, de szeretnék megnézni mit is tud a Citroen. Bár a Szilveszter Rali nem a legjobb teszt lehetőség, arra biztosan alkalmas lesz, hogy megítéljék Attilával, milyen is a C3-mal menni, amivel egyelőre ezt az egy versenyt tervezik biztosra.
Természetesen a Skoda is tervez egy debütálást, ráadásul nem is akármilyet. Ugyanis a 24. alkalommal megrendezendő Szilveszter Rallye-n mutatkozik be Magyarországon a márka legújabb versenyautója, a Skoda Fabia RS Rallye2. A kiválasztott pilóta nem más, mint az ötödik Szilveszter Ralijára készülő Puskárdi János, aki úgy véli, a több éves kemény munkájuk elismerése ez a lehetőség.
„Óriási durranás, hogy megkaptuk ezt a lehetőséget. Nem tagadom, kipróbáljuk az autót, de úgy vigyázunk majd rá, mert január 2-án már a Jaenner Rallye-n lesz komoly bevetése, majd következik a Monaco Rallye. Nem titok, jövőre bérbe adjuk ezt az autót. A felnin kívül minden más ezen az autón, éppen ezért sokkal nehezebb a dolgunk a teljes szerviz és az alkatrészellátás terén” – árulta el Puskárdi János.
Maga a Skoda Fabia RS Rallye2 az új közúti autón, a 2021-ben piacra kerülő Skoda Fabia 4. generációján alapul. A Skoda Motorsport vadonatúj motort fejlesztett ki a versenygéphez, továbbfejlesztette a kezelhetőségét, hajtásláncát és elektronikáját, illetve megnövelte a versenyzők biztonságát.
És ha az időjárás is úgy akarja, akkor idén ismét rajthoz áll egy WRC-autó is. A sokadik Szilveszter Rallye-jára készülő Schubert István ugyanis megvette az M-Sport által tökéletesen újjáépített 2021-es Ford Fiestát. Nem titkolja, ő maximum buliversenyeken áll az autóval rajthoz – mint mondja, ennél nincs feljebb a rallye-ban –, és már zajlanak a tárgyalások, hogy bérbe adják a Fiestát. Ugyanakkor már most van több meghívásuk különböző külföldi versenyekre, így az biztos, nem fog 2023-ban garázsban állni az autó.
„Kifejezetten örömautózásra készülök a Hungaroringen, ahol természetesen a teszten is aszfaltra gurulunk. Nagyon vigyázok majd az autóra, nem fogom a határait feszegetni. Egy biztos, ha nagyon zordra és havasra fordul az idő, akkor inkább kihagyom a versenyt, mert semmilyen körülmények között nem szeretném a Fiestát összetörni” – árulta el Schubert István.