A debütálások viadala lesz az idei Szilveszter Rali

Immár a 24. alkalommal rendezik meg december 27-e és 29-e között a Szilveszter Ralit a Hungaroringen. A verseny össztávja 56 kilométer lesz, és jó hír az autóversenyek szerelmeseinek, hogy ezúttal még több kategória küzdelmeit figyelhetik majd a helyszínen a Mogyoródra kilátogatók.

Arra nem is emlékezünk már, mikor volt utoljára olyan, hogy a Rallye Rádió nem közvetítette az évzáró versenyt a Hungaroringről – és környékéről.

Az Egyszer már láttam autót szerkesztőségében úgy látják, az MNASZ új vezetése nem számít a Rallye Rádió munkájára.
🙁 :-/

ÉVEKEN ÁT RIPORTERKEDTÜNK AZ ÉVZÁRÓ ESEMÉNYEN – HÓBAN, FAGYBAN, NAPHOSSZAT A BEÍRÓBAN ÁLLVA FAGYOSKODVA.

IDÉN MÁR ARRA SEM MÉLTATTÁK AZ EGYSZER MÁR LÁTTAM AUTÓT SZERKESZTŐSÉGÉT, HOGY LEGALÁBB VÁLASZOLJANAK AZ AKKREDITÁCIÓS KÉRELMÜNKRE…

Mivel közeledik az év vége, így az autósport szerelmeseinek figyelme az immár 24. alkalommal megrendezésre kerülő Szilveszter Rali felé fordul, melyet a szokott időben és helyszínen, december 27-től 29-ig a Hungaroringen rendeznek meg. Ahogy eddig minden évben, így most is lesz több olyan újdonság, ami még inkább nézőcsalogató lesz az év utolsó napjaiban.

Az idei Szilveszter Rali a debütálások viadala is lesz több szempontból. Mint az már nyilvánosságra került, a juniorok is rajthoz állhatnak, ám természetesen sok profi is ott lesz a december 28-i rajtnál. Például Csomós Miklós, aki nem titkolja, nyerni érkezik a Hungaroringre, noha a megszokott Skoda helyett ezúttal kipróbálják TRT Citroen C3 R5-ös versenyautóját.

Egy különleges verseny az életünkben: bár a többség bulifutamként tekint rá, mi mindig a legjobb formánkat szeretnénk nyújtani, itt sem lesz ez másként. Nyerni megyünk a Hungaroringre, nem is lehet más célunk! Nem titok, nem terveztük az indulást, ám olyan ajánlatot kaptunk, amit nem lehetett visszautasítani. Most próbálhatjuk ki először a TRT Citroen C3 R5-ös versenyautóját. A nézőknek ez nem lesz újdonság, hiszen ezzel a kocsival lett magyar bajnok Mads Östberg 2022-ben, mi azonban még csak pár métert mehettünk eddig vele” – közölte a pilóta, akinek megszokott navigátora, Nagy Attila diktálja majd az itinert.

A Mixi néven közismert versenyző kijelentette, jó lenne csak a közönségnek autózni, biztosan is nagyon élveznék, de szeretnék megnézni mit is tud a Citroen. Bár a Szilveszter Rali nem a legjobb teszt lehetőség, arra biztosan alkalmas lesz, hogy megítéljék Attilával, milyen is a C3-mal menni, amivel egyelőre ezt az egy versenyt tervezik biztosra.

Természetesen a Skoda is tervez egy debütálást, ráadásul nem is akármilyet. Ugyanis a 24. alkalommal megrendezendő Szilveszter Rallye-n mutatkozik be Magyarországon a márka legújabb versenyautója, a Skoda Fabia RS Rallye2. A kiválasztott pilóta nem más, mint az ötödik Szilveszter Ralijára készülő Puskárdi János, aki úgy véli, a több éves kemény munkájuk elismerése ez a lehetőség.

Óriási durranás, hogy megkaptuk ezt a lehetőséget. Nem tagadom, kipróbáljuk az autót, de úgy vigyázunk majd rá, mert január 2-án már a Jaenner Rallye-n lesz komoly bevetése, majd következik a Monaco Rallye. Nem titok, jövőre bérbe adjuk ezt az autót. A felnin kívül minden más ezen az autón, éppen ezért sokkal nehezebb a dolgunk a teljes szerviz és az alkatrészellátás terén” – árulta el Puskárdi János.

Maga a Skoda Fabia RS Rallye2 az új közúti autón, a 2021-ben piacra kerülő Skoda Fabia 4. generációján alapul. A Skoda Motorsport vadonatúj motort fejlesztett ki a versenygéphez, továbbfejlesztette a kezelhetőségét, hajtásláncát és elektronikáját, illetve megnövelte a versenyzők biztonságát.

És ha az időjárás is úgy akarja, akkor idén ismét rajthoz áll egy WRC-autó is. A sokadik Szilveszter Rallye-jára készülő Schubert István ugyanis megvette az M-Sport által tökéletesen újjáépített 2021-es Ford Fiestát. Nem titkolja, ő maximum buliversenyeken áll az autóval rajthoz – mint mondja, ennél nincs feljebb a rallye-ban –, és már zajlanak a tárgyalások, hogy bérbe adják a Fiestát. Ugyanakkor már most van több meghívásuk különböző külföldi versenyekre, így az biztos, nem fog 2023-ban garázsban állni az autó.

Kifejezetten örömautózásra készülök a Hungaroringen, ahol természetesen a teszten is aszfaltra gurulunk. Nagyon vigyázok majd az autóra, nem fogom a határait feszegetni. Egy biztos, ha nagyon zordra és havasra fordul az idő, akkor inkább kihagyom a versenyt, mert semmilyen körülmények között nem szeretném a Fiestát összetörni” – árulta el Schubert István.