A dízeltől az e-transzporterig néhány nap alatt

Az ABT e-Line a használt T6.1 akkumulátoros meghajtóvá alakítását kínálja
A T7 Multivannal és ID-vel. Buzz, a Volkswagen gyakorlatilag újra feltalálta a VW buszt magán ügyfeleket, és még közelebb hozta a személygépkocsihoz. Kézműveseknek, kiskereskedőknek és a hasonlókra azonban más prioritások vonatkoznak, ezért a T6.1 marad a tartományban. Azonban, már nem rendelhető e-transzporterként: Ez azért van, mert körülbelül 4500 egység után sikeresen gyártották sorozatban a Volkswagen Haszonjárművek számára, ez a projekt volt terv szerint elkészült, és elérték a megállapodott mennyiséget. Általában azonban az e-a járművek egyre érdekesebbek a cégek számára – a lehetségesre való tekintettel isbelsőégésű motorok vezetési tilalma a városokban. Bár a tisztán elektromos hajtású ID. Buzz rakományos változatban is elérhető, de bárki, aki maximális tárhelyet keres, vagy a speciális karosszériákhoz való rugalmas alap nem nélkülözheti a T6.1. ű


Az alternatív hajtások szakértői egy innovatív ötlettel jelentkeznek: a meglévők átalakítása
járművek akkumulátoros elektromos meghajtására.


„Ez az intézkedés nem csak azért különösen fenntartható, mert lényegesen kevesebb CO2-t termel károsanyag-kibocsátás, mint egy új jármű építése, de számos előnnyel is jár az ügyfelek számára.” magyarázza Eric Plekkepoel, az ABT e-Line GmbH vezérigazgatója. Ellentétben az ABT e-Transporter 6.1-el, amely csak bizonyos karosszériaváltozatokban kínálták, szinte minden modell átalakítható: akár hosszú, akár rövid tengelytáv, magas tetővel vagy anélkül, platformmodellek vagy speciális karosszériás alváz. Az alapjárműnek csak DSG sebességváltós dízelnek kell lennie. A műszaki kulcsadatok megfelelnek az ABT e-Transporter 6.1. Hatótávolsága 105 és 138 km között van (WLTP szerint) – testtől és súlytól függően ez kissé változhat az átalakítás során. Ez is érvényes a fogyasztásra, amely a teljes jármű esetében 27,0 és 35,8 kWh/100 km között volt, verziótól függően. A viszonylag kompakt, 37,3 kWh kapacitású akkumulátornak köszönhetően (bruttó), a jármű használhatósága korlátlan marad. A hajtás csúcsteljesítménye 83 kW és a maximális nyomaték 200 Nm. Opcionálisan 90 km/h-ra korlátozott végsebességgel kombinálva 120 km/h, ez gazdaságos fogyasztást eredményez. A teljes töltési idő körülbelül 5,5 óra 7,2 kW-os faliszekrényen, és 50 kW-os gyorstöltő állomáson (CCS) ez
45 perc körül 80 százalékon.


Az átalakítás különösen érdekes a drága átalakítású járműveknél illetve felépítményeknél, például szemétszállító kocsik, billenőkocsik, hűtőkocsik vagy cseresznyeszedők. Abban az esetben azon VW T6.1-es járművek közül, amelyek meghibásodása miatt amúgy is cseremotorra szorulnak, a döntést az e-drive-re való konvertálás is egyszerű lehet. Vagy persze ha az azonosító. A Buzz Cargo túl kicsi, ill nem elég sokoldalú, és más elektromos transzporterek átesnek a repedéseken, mert azok nem VW. Mivel az új elektromos járművek szállítási ideje általában hosszú, sőt még ennél is hosszabb.


Speciális karosszéria esetén időveszteséggel kell számolni, van még egy előnye
Az ABT megoldás: a gyors szállítás képessége. „Az átalakítást mi végezzük el mindössze néhány nap” – mondja Plekkepoel: „Ha az átalakításhoz nem áll rendelkezésre megfelelő jármű, a használt piac egy érdekes lehetőség, gyors elérhetőséggel.” Az érdeklődők használhatják az itt linkelt kapcsolatfelvételi űrlapot.


Szöveg/fotók: www.abt-sportsline.com/