A félév végén magabiztosan a magyar piac élén a Toyota
A különböző részkategóriákban mutatott egyenletes, többnyire dobogós helyezésével ismét bebiztosította elsőségét a Toyota: az év első hat hónapjában egyetlen más márka sem adott el annyi személy- és haszonjárművet Magyarországon, mint a japán gyártó.
Folytatja erősödését a magyarországi újautópiac. A januártól júniusig tartó hat hónapban 76 657 új könnyű gépjármű (63 337 db személyautó és 13 320 db könnyű haszonjármű) talált gazdára. Ez összességében 14,1 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában; ezen belül a személyautók piacán 11,9, a kishaszonjárműveknél tekintélyes 25,7 százalékos növekedést regisztráltak. A flottaeladások a teljes piacon a forgalom 72,3 százalékát tették ki. Minden három, itthon eladott személyautóból kettőt (67,8%, 42 933 db) cégek vettek meg, a könnyű haszonjárművek körében ez az arány érthető módon jóval magasabb, 93,6 százalék (13 320 db.) A hazánkban eladott járművek 82,2 százalékát, 63 031 darabot Magyarországon hozták először forgalomba. A kivonások nélküli eladásokban az arány a személyautók között (83,7%, 53 035 db) mérhetően magasabb volt, mint a könnyű haszonjárművek (75,0%, 9996 db) körében.
Ami a szegmensek forgalmát illeti, folytatódik a szabadidőjárművek hegemóniája. A teljes piacon minden hatodik eladott autó (12 419 db, 16,3% piaci részesedés) az alsó-középkategóriás szabadidőjárművek mezőnyét erősítette; szorosan utánuk következtek a városi szabadidőjárművek (10 814 db, 14,2% piacrész), a dobogó legalsó fokán pedig a kompakt személyautók (8 027 db, 10,5% piacrész). A pozíciók viszonylag stabilok, a szabadidőjárművek néhány százalékponttal növelték részesedésüket, a személyautók minimálisan veszítettek pozíciójukból, de a sorrendek nem változtak.
Személygépkocsik piacának szegmensbeli eloszlása, Top 10, 2024. első félév
Db | Változás 2023.H1-hez képest | Piacrész | Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont) | |
C-SUV | 12 419 | +37,9% | 16,3% | +2,8 |
B-SUV | 10 814 | +27,6% | 14,2% | +1,5 |
C | 8 027 | +9,9% | 10,5% | -0,4 |
D-SUV | 6 167 | +24,7% | 8,1% | +0,7 |
D/E | 5 727 | +21,7% | 7,5% | +0,5 |
HDV | 4 610 | +6,4% | 6,0% | -0,4 |
B | 4 106 | -3,9% | 5,4% | -1,0 |
Pick-Up | 2 905 | +35,6% | 3,8% | +0,6 |
D-SUV-Premium | 2 887 | +10,4% | 3,8% | -0,1 |
MDV | 2 695 | +137,7% | 3,5% | +1,8 |
A Toyota-csoport összesen 10 458 járművet értékesített 2024. első félévében, 9744 Toyotát és 714 Lexust. A 9744 eladott Toyotából 6360 darab céges vásárlókhoz, a fennmaradó 3384 magánügyfelekhez került. Az eladott Toyoták többsége személyautó (7521 db) volt, ebben a szegmensben azonban nem tudott érdemi növekedést elérni a márka – annál inkább a könnyű haszonjárművek szegmensében, ahol 2223 darabos forgalma 53,9 százalékkal haladta meg a tavalyi év azonos időszakában mutatott eredményt; ezzel a Toyota növelte legnagyobb mértékben (+3,1 százalékpont) a piaci részesedését. A teljes piacon ezzel a Toyota a személyautók és a haszonjárművek között egyaránt a második legerősebb teljesítményt nyújtotta, mivel azonban az előbbinél a Suzuki, az utóbbi szegmensben pedig a Ford előzte meg a márkát, összesítésben a Toyota megnyerte az értékesíti versenyt 2024 első hat hónapjában. A kivonásoktól megtisztított piacon ennél is egyértelműbb volt a japán márka hegemóniája; Magyarországon személyautóból és könnyű haszonjárműből egyaránt a Toyota helyezte a legtöbbet forgalomba itthon; a márka összesített piaci részesedése elérte a 15 százalékot!
Teljes piac Top 10, 2024. első félév
Modell | Db | Változás 2023.H1-hez képest | Piacrész | Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont) | |
1 | Toyota | 9 744 | 8,8% | 12,7% | -0,6 |
2 | Suzuki | 8 828 | 86,1% | 11,5% | 4,5 |
3 | VW | 5 975 | 2,1% | 7,8% | -0,9 |
4 | Ford | 5 969 | -3,5% | 7,8% | -1,4 |
5 | Škoda | 5 392 | -0,7% | 7,0% | -1,0 |
6 | Renault | 3 887 | 37,3% | 5,1% | 0,9 |
7 | Mercedes-Benz | 3 347 | 5,3% | 4,4% | -0,4 |
8 | KIA | 3 232 | -13,8% | 4,2% | -1,4 |
9 | Nissan | 3 205 | 284,3% | 4,2% | 2,9 |
10 | Opel | 3 030 | 9,1% | 4,0% | -0,2 |
Teljes piac Top 5, 2024. első félév, kivonások nélkül
Modell | Db | Változás 2023.H1-hez képest | Piacrész | Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont) | |
1 | Toyota | 9 450 | 8,7% | 15,0% | -0,6 |
2 | Suzuki | 6 120 | 60,6% | 9,7% | 2,9 |
3 | VW | 5 498 | 25,6% | 8,7% | 0,9 |
4 | Škoda | 5 205 | 3,5% | 8,3% | -0,8 |
5 | Ford | 3 473 | -13,9% | 5,5% | -1,7 |
Személyautók Top 10, 2024. első félév
Modell | Db | Változás 2023.H1-hez képest | Piacrész | Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont) | |
1 | Suzuki | 8 583 | 85,7% | 13,6% | 5,4 |
2 | Toyota | 7 521 | 0,1% | 11,9% | -1,4 |
3 | Škoda | 5 392 | -0,7% | 8,5% | -1,1 |
4 | VW | 4 837 | 1,1% | 7,6% | -0,8 |
5 | KIA | 3 232 | -13,8% | 5,1% | -1,5 |
6 | Nissan | 3 143 | 300,4% | 5,0% | 3,6 |
7 | Hyundai | 2 901 | 46,6% | 4,6% | 1,1 |
8 | BMW | 2 765 | 3,9% | 4,4% | -0,3 |
9 | Ford | 2 716 | -30,1% | 4,3% | -2,6 |
10 | Mercedes-Benz | 2 459 | 2,3% | 3,9% | -0,4 |
Személyautók Top 5, 2024. első félév, kivonások nélkül
Modell | Db | Változás 2023.H1-hez képest | Piacrész | Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont) | |
1 | Toyota | 7 418 | 0,6% | 14,0% | -1,8 |
2 | Suzuki | 5 955 | 60,1% | 11,2% | 3,3 |
3 | Škoda | 5 205 | 3,5% | 9,8% | -0,9 |
4 | VW | 4 458 | 26,8% | 8,4% | 0,9 |
5 | KIA | 3 214 | -10,7% | 6,1% | -1,6 |
Könnyű haszonjárművek Top 10, 2024. első félév
Modell | Db | Változás 2023.H1-hez képest | Piacrész | Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont) | |
1 | Ford | 3 253 | 41,2% | 24,4% | 2,7 |
2 | Toyota | 2 223 | 53,9% | 16,7% | 3,1 |
3 | Renault | 1 966 | 17,9% | 14,8% | -1,0 |
4 | VW | 1 138 | 6,7% | 8,5% | -1,5 |
5 | Opel | 912 | 44,3% | 6,8% | 0,9 |
6 | Mercedes-Benz | 888 | 14,3% | 6,7% | -0,7 |
7 | Citroën | 639 | 47,6% | 4,8% | 0,7 |
8 | Peugeot | 582 | 54,0% | 4,4% | 0,8 |
9 | FIAT | 546 | -36,8% | 4,1% | -4,1 |
10 | Suzuki | 245 | 104,2% | 1,8% | 0,7 |
Könnyű haszonjárművek Top 5, 2024. első félév, kivonások nélkül
Modell | Db | Változás 2023.H1-hez képest | Piacrész | Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont) | ||
1 | Toyota | 2 032 | 54,3% | 20,3% | 5,6 | |
2 | Ford | 1 935 | 1,5% | 19,4% | -1,9 | |
3 | Renault | 1 316 | -15,3% | 13,2% | -4,2 | |
4 | VW | 1 040 | 20,6% | 10,4% | 0,8 | |
5 | Mercedes-Benz | 803 | 13,6% | 8,0% | 0,1 |
Az egyes méretosztályokon belüli versenyben a Toyota összesen kilenc kategóriában végzett dobogós helyen: háromszor a személyautók (A, B és C szegmens), háromszor a szabadidőjárművek (B-SUV, C-SUV és D-SUV), valamint háromszor a könnyű haszonjárművek (kompakt és középkategóriás furgonok, valamint pickupok) között. Ezeket az eredményeket az alábbi táblázatokban részletezzük:
Miniautók (A-szegmens)
Az összesített piaci teljesítmény szempontjából nem jelentős, presztízs tekintetében azonban annál fontosabb, hogy a Toyota Aygo megelőzte a Fiat 500-ast, amelynek eladásai több mint 50 százalékkal csökkentek a tavalyi év azonos időszakához képest. Még látványosabb a Toyota Aygo előnye, ha a kivonásoktól megtisztított piaci helyzetet vesszük alapul: itt 46,4 százalékos piaci részesedéssel bír az európai gyártású japán miniautó.
A-szegmens Top 10, 2024. első félév
Modell | Db | Változás 2023.H1-hez képest | Piacrész | Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont) | |
1 | Toyota Aygo | 449 | 30,5% | 32,7% | 13,9 |
2 | FIAT 500 | 445 | -55,1% | 32,4% | -21,7 |
3 | Suzuki Ignis | 227 | 92,4% | 16,5% | 10,1 |
4 | Hyundai i10 | 112 | 83,6% | 8,1% | 4,8 |
5 | Kia Picanto | 79 | -14,1% | 5,7% | 0,7 |
6 | Abarth 500 | 47 | -69,3% | 3,4% | -4,9 |
7 | FIAT Panda | 7 | -82,5% | 0,5% | -1,7 |
8 | Smart ForTwo | 6 | -53,8% | 0,4% | -0,3 |
9 | Jiayuan Komi | 1 | 0,1% | 0,1 | |
10 | Renault Zoe | 1 | -85,7% | 0,1% | -0,3 |
A-szegmens Top 5, 2024. első félév, kivonások nélkül
Modell | Db | Változás 2023.H1-hez képest | Piacrész | Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont) | |
1 | Toyota Aygo | 449 | 30,5% | 46,4% | 8,1 |
2 | Suzuki Ignis | 182 | 75,0% | 18,8% | 7,2 |
3 | FIAT 500 | 161 | -33,2% | 16,6% | -10,2 |
4 | Kia Picanto | 79 | -14,1% | 8,2% | -2,1 |
5 | Hyundai i10 | 70 | 14,8% | 7,2% | 0,4 |
Városi kisautók (B-szegmens)
A vadonatúj Swift megjelenése felforgatta a kisautók piacát, ezzel a Suzuki megszerezte az első helyet a Toyota Yaris előtt. A japán importból érkező kisautó ugyanakkor a kivonásoktól megtisztított piacon már nem tudta érvényesíteni az előnyét, így itt annak ellenére stabilan vezeti az eladásokat a Toyota Yaris, hogy forgalma érezhetően visszaesett a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva. A Hyundai i20 és a Renault Clio egyaránt átfogó modellfrissítésnek köszönhette látványos erősödését.
B-szegmens Top 10, 2024. első félév
Modell | Db | Változás 2023.H1-hez képest | Piacrész | Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont) | |
1 | Suzuki Swift | 834 | 77,1% | 20,3% | 9,3 |
2 | Toyota Yaris | 785 | -32,0% | 19,1% | -7,9 |
3 | Hyundai i20 | 537 | 90,4% | 13,1% | 6,5 |
4 | Opel Corsa | 500 | -24,7% | 12,2% | -3,4 |
5 | Renault Clio III | 457 | 82,1% | 11,1% | 5,3 |
6 | Dacia Sandero | 337 | 4,0% | 8,2% | 0,6 |
7 | Citroën C3 | 182 | -6,2% | 4,4% | -0,1 |
8 | Škoda Fabia | 182 | -37,7% | 4,4% | -2,4 |
9 | Peugeot 208 | 134 | -30,6% | 3,3% | -1,3 |
10 | Mazda 2 | 51 | -64,8% | 1,2% | -2,2 |
B-szegmens Top 5, 2024. első félév, kivonások nélkül
Modell | Db | Változás 2023.H1-hez képest | Piacrész | Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont) | |
1 | Toyota Yaris | 776 | -31,1% | 23,6% | -6,9 |
2 | Suzuki Swift | 694 | 60,3% | 21,1% | 9,3 |
3 | Renault Clio III | 357 | 66,0% | 10,8% | 5,0 |
4 | Opel Corsa | 325 | -36,4% | 9,9% | -4,0 |
5 | Dacia Sandero | 297 | -7,5% | 9,0% | 0,3 |
Alsó-középkategória (C-szegmens)
Ádáz küzdelem zajlik a dobogós helyekért a kompakt méretosztályban. Különösen a flottapiac bolydult fel: az év elején megújult Volkswagen Golf nagy lendületet vett a céges eladásokban. Itt sokat csökkent a Kia Ceed keresettsége, a Toyota Corolla ezzel szemben stabilizálni tudta a veszteségeit, és a vállalati értékesítések élén végzett. Összességében a második helyen végzett, hajszálnyira a gyengülő Kia Ceed mögött. Hatalmasat ment a Nissan Leaf, amely a privát vevők körében 2666,7 százalékon teljesített az előző évhez képest!
C-szegmens Top 10, 2024. első félév
Modell | Db | Változás 2023.H1-hez képest | Piacrész | Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont) | |
1 | Kia Ceed | 1 617 | -14,9% | 20,1% | -5,9 |
2 | Toyota Corolla | 1 611 | 3,0% | 20,1% | -1,3 |
3 | VW Golf | 1 250 | 82,7% | 15,6% | 6,2 |
4 | Hyundai i30 | 691 | 21,7% | 8,6% | 0,8 |
5 | Opel Astra | 480 | 86,0% | 6,0% | 2,4 |
6 | Nissan Leaf | 375 | 681,3% | 4,7% | 4,0 |
7 | Škoda Scala | 340 | -37,0% | 4,2% | -3,2 |
8 | Ford Focus | 304 | -37,3% | 3,8% | -2,9 |
9 | Renault Mégane | 200 | -24,5% | 2,5% | -1,1 |
10 | Peugeot 308 | 173 | 45,4% | 2,2% | 0,5 |
C-szegmens Top 5, 2024. első félév, kivonások nélkül
Modell | Db | Változás 2023.H1-hez képest | Piacrész | Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont) | |
1 | Kia Ceed | 1 612 | -9,2% | 21,4% | -5,0 |
2 | Toyota Corolla | 1 594 | 2,8% | 21,2% | -1,9 |
3 | VW Golf | 1 156 | 81,2% | 15,4% | 5,9 |
4 | Hyundai i30 | 686 | 24,1% | 9,1% | 0,9 |
5 | Nissan Leaf | 345 | 684,1% | 4,6% | 3,9 |
Városi szabadidőjárművek (B-SUV)
A Suzuki Vitara szülőföldjén eleve nehéz küldetés másnak győzelmet aratni ebben a méretosztályban, úgy meg szinte lehetetlen, hogy a modell megújult az idei modellévre. A másik nagy sláger, a Dacia Duster vadonatúj generációval, átértelmezett formai és műszaki tartalommal lépett színre, amivel szemben megint csak nehezen versenyzett az eredetileg rendkívüli lendülettel indító Toyota Yaris Cross, amely így az összesített piacon a harmadik, a re-export nélküli elemzésekben a második helyen zárta 2024 első hat hónapját.
B-SUV szegmens Top 10, 2024. első félév
Modell | Db | Változás 2023.H1-hez képest | Piacrész | Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont) | |
1 | Suzuki Vitara | 4 279 | 151,6% | 39,6% | 19,5 |
2 | Dacia Duster | 1 615 | 16,6% | 14,9% | -1,4 |
3 | Toyota Yaris Cross | 1 081 | -13,1% | 10,0% | -4,7 |
4 | Ford Puma | 754 | 39,1% | 7,0% | 0,6 |
5 | Opel Crossland X | 710 | 40,0% | 6,6% | 0,6 |
6 | Renault Captur | 521 | 174,2% | 4,8% | 2,6 |
7 | Opel Mokka | 319 | -41,0% | 2,9% | -3,4 |
8 | VW T-Cross | 310 | -56,6% | 2,9% | -5,6 |
9 | Peugeot 2008 | 281 | 21,6% | 2,6% | -0,1 |
10 | Nissan Juke | 262 | 113,0% | 2,4% | 1,0 |
B-SUV szegmens Top 5, 2024. első félév, kivonások nélkül
Modell | Db | Változás 2023.H1-hez képest | Piacrész | Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont) | |
1 | Suzuki Vitara | 2 528 | 107,0% | 35,7% | 13,2 |
2 | Toyota Yaris Cross | 1 062 | -12,2% | 15,0% | -7,2 |
3 | Dacia Duster | 940 | 14,4% | 13,3% | -1,8 |
4 | Opel Crossland X | 511 | 56,3% | 7,2% | 1,2 |
5 | Renault Captur | 350 | 120,1% | 4,9% | 2,0 |
Kompakt szabadidőjárművek (C-SUV)
Két versenyzőt is indít az alsó-középkategóriás crossoverek mezőnyében a Toyota. A fiatalos, formabontó C-HR mellett a konzervatívabb megjelenésű, praktikusabb Corolla Cross is verseng a rendkívül nagy számú vevő kegyeiért. A C-HR pozícióját rontotta valamelyest a radikálisan frissebb új generáció megjelenése, az értéktartásra különösen érzékeny flottás ügyfelek láthatóan kivártak, ami gyengítette az előző széria eladásait. Összesítésben a C-HR így is a harmadik, a Corolla Cross az ötödik helyen zárta a félévet; a kivonásokat nem tekintve mindkét modell egy-egy pozíciót tudott javítani. Tekintve, hogy a Suzuki S-Cross gyakorlatilag versenyen kívül, szuverén előnnyel uralja a kategória hazai eladásait, ez még impozánsabb teljesítmény. A Nissan Qashqai és a Renault Austral teljesítménye kiemelkedő a méretosztályban.
C-SUV szegmens Top 10, 2024. első félév
Modell | Db | Változás 2023.H1-hez képest | Piacrész | Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont) | |
1 | Suzuki S-Cross | 3 183 | 40,2% | 25,6% | 0,4 |
2 | Nissan Qashqai | 1 877 | 296,0% | 15,1% | 9,9 |
3 | Toyota C-HR | 1 275 | 8,0% | 10,3% | -2,8 |
4 | MG ZS | 874 | 87,2% | 7,0% | 1,9 |
5 | Toyota Corolla Cross | 725 | 51,0% | 5,8% | 0,5 |
6 | Ssangyong Korando PC | 610 | -25,1% | 4,9% | -4,1 |
7 | VW T-Roc | 493 | -13,1% | 4,0% | -2,3 |
8 | Hyundai Kona | 353 | 91,8% | 2,8% | 0,8 |
9 | Renault Austral | 272 | 312,1% | 2,2% | 1,5 |
10 | Škoda Karoq | 272 | -17,6% | 2,2% | -1,5 |
C-SUV szegmens Top 5, 2024. első félév, kivonások nélkül
Modell | Db | Változás 2023.H1-hez képest | Piacrész | Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont) | |
1 | Suzuki S-Cross | 2 492 | 31,1% | 24,3% | -0,4 |
2 | Toyota C-HR | 1 250 | 8,4% | 12,2% | -2,8 |
3 | Nissan Qashqai | 1 200 | 338,0% | 11,7% | 8,2 |
4 | Toyota Corolla Cross | 704 | 49,2% | 6,9% | 0,7 |
5 | MG ZS | 678 | 56,2% | 6,6% | 1,0 |
Középkategóriás szabadidőjárművek (D-SUV)
A Hyundai Tucson stabil abszolút elsősége elpárolog, ha csak a magyarországi első forgalomba helyezéseket nézzük: a koreai sikermodell eladásainak 60 százaléka külföldre kerül, így a Hyundai az elsőről a hatodik helyre csúszik vissza a kivonásoktól megtisztított piacon. A Kia Sportage és a kategóriateremtő Toyota RAV4 fej-fej mellett küzd a minél jobb dobogós helyekért. A méretosztály legerősebb gyarapodását az új generációs Nissan X-Trail produkálta.
D-SUV szegmens Top 10, 2024. első félév
Modell | Db | Változás 2023.H1-hez képest | Piacrész | Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont) | |
1 | Hyundai Tucson | 927 | 25,8% | 15,0% | 0,1 |
2 | Kia Sportage | 870 | 8,2% | 14,1% | -2,2 |
3 | Toyota RAV4 | 868 | 9,3% | 14,1% | -2,0 |
4 | Ford Kuga | 732 | 45,8% | 11,9% | 1,7 |
5 | Škoda Kodiaq | 594 | -8,3% | 9,6% | -3,5 |
6 | Nissan X-Trail | 584 | 445,8% | 9,5% | 7,3 |
7 | VW Tiguan | 562 | 53,6% | 9,1% | 1,7 |
8 | Mazda CX-5 | 206 | 19,8% | 3,3% | -0,1 |
9 | Ssangyong Torres | 187 | 3,0% | 3,0 | |
10 | Škoda Enyaq | 101 | 23,2% | 1,6% | 0,0 |
D-SUV szegmens Top 5, 2024. első félév, kivonások nélkül
Modell | Db | Változás 2023.H1-hez képest | Piacrész | Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont) | |
1 | Kia Sportage | 865 | 9,2% | 17,5% | 0,5 |
2 | Toyota RAV4 | 862 | 9,3% | 17,4% | 0,5 |
3 | Škoda Kodiaq | 580 | -8,8% | 11,7% | -1,9 |
4 | VW Tiguan | 526 | 64,4% | 10,6% | 3,8 |
5 | Ford Kuga | 461 | 10,6% | 9,3% | 0,4 |
Kompakt áruszállítók (C-DV)
A Toyota Proace City éveken át feltartóztathatatlanul uralta a szubkompakt furgonok eladásait; ez a személyszállító variáns (Proace City Verso) esetében ma is igaz, az áruszállítóknál azonban a második helyre szorult a japán modell. Ha a nem itthon forgalomba helyezett új autókat figyelmen kívül hagyjuk, akkor ellenben még mindig az élen áll a Toyota. Ami a fent említett személyszállító verziót illeti, nagyon kis létszámú és darabszámú (8 modell, 447 eladott autó) szegmensről beszélünk, amelyben azonban 44,7 százalékos piaci részesedéssel bír a Toyota.
C-DV szegmens Top 10, 2024. első félév
Modell | Db | Változás 2023.H1-hez képest | Piacrész | Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont) | |
1 | Renault Express Van | 468 | 7,1% | 19,2% | 2,0 |
2 | Toyota Proace City | 376 | 29,7% | 15,4% | 4,0 |
3 | VW Caddy | 283 | -26,5% | 11,6% | -3,5 |
4 | Opel Combo | 269 | 47,0% | 11,0% | 3,8 |
5 | Mercedes-Benz Citan | 205 | 28,9% | 8,4% | 2,1 |
6 | Peugeot Partner | 200 | 21,2% | 8,2% | 1,7 |
7 | Ford Transit Connect | 184 | -12,0% | 7,5% | -0,7 |
8 | Ford Transit Courier | 156 | -42,6% | 6,4% | -4,3 |
9 | Citroen Berlingo | 59 | -56,6% | 2,4% | -2,9 |
10 | FIAT Doblo Van | 48 | -32,4% | 2,0% | -0,8 |
C-DV szegmens Top 5, 2024. első félév, kivonások nélkül
Modell | Db | Változás 2023.H1-hez képest | Piacrész | Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont) | |
1 | Toyota Proace City | 372 | 30,1% | 16,6% | 3,5 |
2 | Renault Express Van | 322 | -23,9% | 14,4% | -5,0 |
3 | VW Caddy | 282 | -10,2% | 12,6% | -1,8 |
4 | Opel Combo | 254 | 54,9% | 11,4% | 3,9 |
5 | Mercedes-Benz Citan | 202 | 32,0% | 9,0% | 2,0 |
Középkategóriás áruszállítók (M-DV)
A Ford Transit Custom önmagában a szegmens több mint felét uralja, így valódi piaci versenyről csak ezt a típust kizárva beszélhetünk. A modellfrissítést követően látványos növekedésbe kezdett a Toyota Proace, azonban a szegmens hagyományos vezető szereplőit így is csak megközelíteni tudta. A kivonásoktól megtisztított piacon ugyanakkor a legjobban teljesített (eltekintve értelemszerűen a Ford Transit Customtól), ami ígéretes kilátásokat vázol az év hátralévő időszakára.
M-DV szegmens Top 10, 2024. első félév
Modell | Db | Változás 2023.H1-hez képest | Piacrész | Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont) | |
1 | Ford Transit Custom | 1 391 | 280,1% | 51,6% | 19,3 |
2 | Renault Trafic | 270 | 65,6% | 10,0% | -4,4 |
3 | VW Transporter | 247 | 73,9% | 9,2% | -3,4 |
4 | Toyota Proace | 233 | 269,8% | 8,6% | 3,1 |
5 | Opel Vivaro | 196 | 7,1% | 7,3% | -8,9 |
6 | Mercedes-Benz Vito | 134 | 22,9% | 5,0% | -4,6 |
7 | Peugeot Expert | 92 | 228,6% | 3,4% | 0,9 |
8 | VW ID.Buzz Cargo | 46 | 70,4% | 1,7% | -0,7 |
9 | Citroën Jumpy | 42 | 55,6% | 1,6% | -0,8 |
10 | FIAT Scudo Van | 33 | 120,0% | 1,2% | -0,1 |
M-DV szegmens Top 5, 2024. első félév, kivonások nélkül
Modell | Db | Változás 2023.H1-hez képest | Piacrész | Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont) | |
1 | Ford Transit Custom | 521 | 55,1% | 34,0% | -0,1 |
2 | Toyota Proace | 228 | 261,9% | 14,9% | 8,5 |
3 | VW Transporter | 220 | 111,5% | 14,4% | 3,8 |
4 | Renault Trafic | 158 | 1,3% | 10,3% | -5,5 |
5 | Mercedes-Benz Vito | 123 | 15,0% | 8,0% | -2,8 |
Pickupok
A Toyota Hilux a világtörténelem legsikeresebb kompakt platós kisteherautója, és ehhez méltó módon magasan a legnépszerűbb a privát vásárlók és a céges ügyfelek körében egyaránt. Összesítésben csaknem 55 százalékos piaci részesedéssel bír a piacon; ez az érték 61,8 százalékra ugrik, ha csak a kivonásoktól megtisztított adatokat elemezzük. Jelenleg öt típus teszi ki a hazai pickup-eladások 99,7 százalékát; a statisztikákban szereplő további modellek (Jeep Gladiator, Dodge RAM, Toyota Tundra) még színfoltnak is csak bajosan mondhatók.
Pickup szegmens Top 5, 2024. első félév
Modell | Db | Változás 2023.H1-hez képest | Piacrész | Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont) | |
1 | Toyota Hilux | 1 593 | 53,2% | 54,8% | 6,3 |
2 | Ford Ranger | 893 | 28,5% | 30,7% | -1,7 |
3 | Isuzu D-Max | 196 | -27,7% | 6,7% | -5,9 |
4 | VW Amarok | 167 | 659,1% | 5,7% | 4,7 |
5 | Ssangyong Musso Grand | 48 | -55,6% | 1,7% | -3,4 |
Pickup szegmens Top 5, 2024. első félév, kivonások nélkül
Modell | Db | Változás 2023.H1-hez képest | Piacrész | Változás 2023.H1-hez képest (százalékpont) | |
1 | Toyota Hilux | 1 411 | 53,9% | 61,8% | 11,3 |
2 | Ford Ranger | 513 | 2,2% | 22,5% | -5,2 |
3 | Isuzu D-Max | 175 | -33,5% | 7,7% | -6,8 |
4 | VW Amarok | 131 | 523,8% | 5,7% | 4,6 |
5 | Ssangyong Musso Grand | 46 | -56,2% | 2,0% | -3,8 |
Fotók: Toyota
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!