A fenntarthatóság növelése a Concept CLA osztály és a Mercedes-Benz Modular Architecture segítségével
A Mercedes-Benz eltökélt szándéka, hogy felgyorsítsa a változást a fenntarthatóbb jövő felé. Az idei IAA Mobility 2023 kiállításon a vállalat a Concept CLA osztály bemutatásával demonstrálja előrehaladását a teljes értékláncban. A gyártáshoz közeli koncepció betekintést nyújt a Mercedes-Benz Modular Architecture (MMA) és annak házon belüli MB.OS operációs rendszerén alapuló járműcsaládba. Ez az első olyan modellsorozat, amelyet a nulláról terveztek, hogy a vállalat Ambition 2039-et útnak indítsa, és 2039-ben az új járműpark teljes értékláncában nettó szén-dioxid-semlegességet kíván elérni. cég „Design for Environment” és „Design for Circularity”. Íme a legfontosabb tények és számok:
- Következő generációs MMA elektromos hajtásrendszer – elektromos hatékonyságra tervezve
A közvetlenül a VISION EQXX innovatív elektromos hajtásrendszeréből származó új, saját fejlesztésű hajtáslánc egy 800 V-os elektromos architektúrát tartalmaz, kivételes energiasűrűségű akkumulátorral és rendkívül hatékony elektromos hajtásegységgel kombinálva.
750 km: A több mint 750 km-es (466 mérföldes) (WLTP)[1] várható hatótávjával az elektromos hajtás jelentős előnnyel vezet, ezzel kategóriájában a mércét jelenti.
Energiafogyasztás: Körülbelül 12 kWh/100 kilométer (5,2 mérföld/kWh) teszi a hipermilling Concept CLA osztályt az elektromos kor egyliteres autójává.
HeavyRareEarths: Az állandó mágneses szinkronmotorok aránya lényegesen alacsonyabb, mint az előző generációk esetében – közel 0 százalék.
EnergyDensity: A nagyfeszültségű akkumulátor nagyfokú funkcionális integrációval és cellacsomagolással csökkenti az össztömeget és növeli a hatékonyságot.
- Technológia transzfer a VISION EQXX-ből
Az elektromos hajtásrendszer mellett a Concept CLA Class és az MMA platform is jelentős mértékben profitál az úttörő VISION EQXX tanulságaiból.
BioniCast: A természet alapelveit alkalmazva ez a díjnyertes digitális mérnöki módszer az anyagfelhasználás optimalizálásával segít megőrizni az erőforrásokat. Az MMA platform számos alkatrészét optimalizálták ezekkel a technikákkal, beleértve a hátsó tengely konzolt, az akkumulátorkonzolt és a felfüggesztés alkatrészeit.
FenntarthatóAnyagok: A Concept CLA osztályba tartozó padlószőnyegek bambuszszálból készültek, az ajtózsebek pedig biotechnológiai alapú és tanúsítvánnyal rendelkező, vegán, nagy szilárdságú, strapabíró, selyemszerű anyagból készültek. Az ülések fenntarthatóan előállított és feldolgozott bőrrel vannak kárpitozva.
HeatPump: Hőt von el a hajtásláncból és a külső külső levegőből – még fagypont alatti hőmérsékleten is – a Concept CLA osztály utasterének fűtéséhez.
- Az Ambition 2039 bevezetése – az ellátási lánc szén-dioxid-mentesítése
Mivel az akkumulátorok, az acél és az alumínium az elektromos járművek gyártása során keletkező szénlábnyom fő tényezői közé tartoznak, a Mercedes-Benz egyértelmű kibocsátáscsökkentési célokat tűzött ki a hangsúlyos anyagok szén-dioxid-mentesítésével, az újrahasznosított tartalom növelésével és a megújuló energiák használatával.
Dekarbonizáció: A teljes MMA-flotta szénlábnyomának 40%-kal történő csökkentése a teljes értékláncban a korábbi autókínálathoz képest.
Akkumulátorok: Nem csak a cellatermelés nettó szénsemleges, hanem a katódtermelés is. Ez 40%-kal csökkenti a sejtek szénlábnyomát.
SteelAluminium: Az acél- és alumíniumellátási lánc fejlődése, beleértve az újrahasznosított anyagokat és a megújuló energiák használatát, járművenként körülbelül 400 kg CO₂ megtakarítást céloz meg.
RecycledAluminium: A következő mérföldkő a szerkezeti elemek alumíniumöntvényei, amelyek legalább 25%-ban fogyasztás utáni hulladékot tartalmaznak.
- Design for Environment és Design for Circularity
A környezetbarát tervezés a termékfejlesztés legkorábbi szakaszában kezdődik. Minden anyagot és folyamatot megvizsgálnak a fenntarthatóbb lehetőségek érdekében. A körkörös tervezés az erőforrás-felhasználás csökkentését jelenti a körkörös anyagciklusok, a hatékonyabb folyamatok és az újrahasznosított anyagok növekvő aránya révén.
SustainabilityThroughInnovation: A fejlett akkumulátorkémiától az alternatív és újrahasznosított anyagokig.
RecycledRawMaterials: Átlagosan 40%-os másodnyersanyagot kell elérni az autóflottában 2030-ra.
BetterBatteries: 3 lépésben: Felújított cserealkatrészek – helyhez kötött energiatároló – újrahasznosítás. A kuppenheimi újrahasznosító gyár a „holnap enyém”.
[1] Valós vezetési körülmények között előfordulhatnak eltérések a hitelesített szabványértékektől. A valós értékeket sokféle egyéni tényező befolyásolja, pl. egyéni vezetési stílus, környezeti és útvonali feltételek.