A Ferrari 499P-vel tér vissza az Endurance világbajnokságba és jövőre Le Mansban indul

A Ferrari 50 év után először adja vissza az állóképességi versenyzés legmagasabb szintjét ezzel, az új Ferrari 499P-vel, amely a jövő évi FIA tartós világbajnokságon indul a Le Mans Hypercar osztályban.

Az autó a 2023. márciusi 1000 mérföldes sebringi versenyen debütál majd, és elegáns, mégis céltudatos dizájnnal rendelkezik, amelyet már piros és sárga versenyfestékében is bemutattak.

A Ferrari tervezői egy vékony LED-es fényszórókészlettel és egy markáns szénszál-elosztóval dolgozták ki varázslatukat az autó elején. Az első abroncsok felett nagy nyílások vannak a karosszérián, és egy ismerős prototípus-stílusú utastér is látható. Az oldalsó karosszéria sima és egyszerű, drámai kontraszt a Ferrari jelenlegi F1-es autójához képest, míg a hátsó felében észrevehető a nagy aerodinamikus cápauszony és a tornyosuló szárny.

Az olasz autógyártó kifejlesztette saját alvázát a 499P-hez, tekintettel arra, hogy az LMH osztályban fog versenyezni, nem pedig az LMDh osztályban, ahol a versenyzőknek Multimatic, Dallara, Oreca vagy Ligier alvázat kell használniuk.

A 499P-t egy 3,0 literes ikerturbós V6-os hajtja, amelynek architektúrája megegyezik a 296 GT3 versenyautóéval, de alaposan átdolgozták, így könnyebbé válik, és az autó szerkezetének teherbíró elemeként szolgálhat. Egy 900 voltos, villanymotort meghajtó akkumulátor is szerepel benne. A belsőégésű motortól származó Grunt a hátsó kerekeket hajtja, míg az elektromos motor az elsőt. Az autó energiavisszanyerő rendszerrel is rendelkezik, amely lassítás és fékezés közben újratölti az akkumulátort. A 499P kombinált teljesítménye 680 LE.

Több mint 7500 mérföld (12 000 km) tesztelés történt a 499P-vel, és az év vége előtt homologizálják. A jövő évi FIA Endurance Világbajnokságon a Le Mans-i 24 órás verseny is szerepel majd.