A Ferrari nem kapkodja el az elektromosítást

A cég az alternatív technológiák használatának lehetőségét is vizsgálja.


Bár a Ferrari nemrég betekintést engedett az elektromos autókkal kapcsolatos terveibe, egy darabig még biztosan a belső égésű motorok jelentik majd a maranellói sportautók szívét. A vállalat azt ígéri, első tisztán elektromos hajtással rendelkező modelljük 2025-ben kerül majd piacra.

A kimondottan elektromos járművek elkészítésére kifejlesztett új gyártósor az olaszországi üzem éves termelését több mint 35 százalékkal, éves szinten 15 ezer darabra növelheti 2025-re, szemben a 2021-es 11 155 autóval. Ezzel jelentősen megnövelve a Ferrari jelenlegi haszonkulcsát.

Az autógyártó a befektetőknek megerősítette, hogy 2026-ra 38-40 százalékos profitrátát céloz meg, szemben a 2021-es 35,9 százalékkal.

A Ferrari palettája a jelenlegi 12-ről 2026-ra legalább 17 modellre bővülhet. A legtöbb új modell azonban belső égésű motorral fog rendelkezni, beleértve az cég első SUV-ját, a Purosangue-ot is, amelyben egy 12 hengeres motor fog dolgozni.

New Ferrari V12 SUV testing… The Purosangue #GCR pic.twitter.com/qdWHT5T4cz— ©GMAN car reviews 🇿🇦 (@gmancarreviews) June 27, 2022

Akárcsak a többi gyártó számára, a Ferrari esetében is az akkumulátorok súlya jelenti a legnagyobb problémát, ez ugyanis jelentős hatással van az aerodinamikára és a vezethetőségre is.

Ezen kihívások megoldása érdekében a Ferrari szilárdtest-akkumulátorok, a hidrogén üzemanyagcellák, valamint a szintetikus üzemanyagok használatának lehetőségét vizsgálja.

Az EU-tagországok szerdán megállapodtak arról, hogy az Unióban értékesített új autóknak 2035-től nulla szén-dioxid-kibocsátással kell rendelkezniük. Vagyis elméletben akár a szintetikus üzemanyagot használó járművek is működőképes alternatívát jelenthetnek a belső égésű motoros autók életbentartására.

Forrás:

Automotive News Europe & mahzrt.hu