A FIAT bemutatja az új 500 Collezione 1957 modellt
- A FIAT bevezeti az 500 Collezione 1957 limitált szériát: egy 1957 példányban gyártandó, különleges kivitelt, amelynek speciális Dolce Vita dizájnja a modell hagyatéka és dicsősége előtt tiszteleg.
- A korlátozott darabszámú kivitel a mai naptól rendelhető bizonyos európai országokban, valamint Japánban.
- 2007 óta az új Fiat 500 világszerte több mint 3,2 millió példányban talált gazdára, ebből több mint 2,7 millió Európában: a modell a Fiat Pandával karöltve a kezdetektől fogva megszakítás nélkül vezeti az európai kisautó-eladásokat.
Exkluzív Fiat podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
A FIAT 1957-ben lerántotta a leplet nagyszerű kisautójáról, és ezzel megváltoztatta a világot. A Fiat 500 az automobil tömeges elterjedésének a jelképévé, a „Made in Italy” ipari termelés hamisítatlan globális nagykövetévé vált. Hogy megünnepelje azt a szenvedélyes rajongást, amellyel a világ ikonikus modellje felé fordult, a FIAT bemutatja és a gyűjtők figyelmébe ajánlja az új „Collezione 1957” limitált szériát, amely mindössze 1957 példányban készül. A korlátozott darabszámú kivitel a mai naptól rendelhető bizonyos európai országokban, valamint Japánban.
A Fiat 500 Collezione 1957 különleges kabrió kivitelével és exkluzív jellemzőivel hívja fel magára a figyelmet. A limitált kiadású modell azonnal felismerhető kéttónusú (Gelato-fehér és Rugiada-zöld) fényezéséről, vajszínű vászontetejéről, a karosszérián végigfutó új, ezüst karaktervonalról, és 16 colos White Diamond könnyűfém keréktárcsáiról.
A krómozott külső tükörházak, valamint az 1957-es szitanyomású harmadik féklámpa a modell hagyatéka előtt tisztelegve hidalja át az 1957 és 2024 közötti évtizedeket. A belső tér nem kevésbé megbabonázó. Az elefántcsont színű kárpitba öltöztetett, Frau bőrbetétekkel és karakteres, dombornyomott „One Of 1957” logóval díszített ülések mellett fa műszerfal, valamint a padlókonzolon elhelyezett, sorszámozott plakett teremt különleges hangulatot.
Az exkluzív limitált széria azonban nem csak az esztétikum terén kínál különlegeset: alapfelszerelésként nyújtja a króm részleteket, a LED-es nappali fényeket, a ködlámpákat, valamint a 7 colos TFT digitális kijelzőt. A fejlett online kapcsolódási lehetőségekről az a MOPAR CONNECT rendszer gondoskodik, amely még biztonságosabbá és kényelmesebbé teszi a jármű használatát, és lehetővé teszi bizonyos funkciók távoli felügyeletét. Az európai országokban 1,0 literes, 70 lóerős hibrid hajtáslánccal, kézi sebességváltóval, míg a japán piacon 1,2 literes, 69 literes benzinmotorral és robotizált (MTA) sebességváltóval kínált Fiat 500 Collezione 1957 az autóipari gyártás és innováció időtlen jelképe.
2007 óta az új Fiat 500 világszerte több mint 3,2 millió példányban talált gazdára, ebből több mint 2,7 millió Európában: a modell a Fiat Pandával karöltve mindig is vezette az európai kisautó-eladásokat. 2023-ban a Panda mögött a második legnépszerűbb kisautó volt Európában, 109 ezer eladott autóval és 20 százalékos piaci részesedéssel. Kilenc országban ért el dobogós helyezést az A-szegmensben: az első helyen végzett Németországban, Spanyolországban, Ausztriában, Belgiumban és Portugáliában, a második lett Olaszországban és Lengyelországban, illetve a harmadik Franciaországban és az Egyesült Királyságban.
67 év alatt három generációt élt meg. A legelső, az „eredeti 500-as” 1957-ben mutatkozott be, hogy aztán az olasz mobilitás és a szabad közlekedés ikonjává váljon. A 2007-ben bemutatott, második generációs Fiat 500 divat- és stílusikonként lépett színre, megajándékozva a világot az olasz stílussal. Több száz nemzetközi szakmai díjban részesült – köztük 2008-ban elnyerte az Év Európai Autója címet –, és a világ nyolcvan különböző országában színesítette az utcaképet.
A 2020-ban bemutatott harmadik generációs Fiat 500 innovációk és modern technológiák hosszú sorát felvonultatva újfent forradalmasította a városi közlekedést; ezúttal a fenntarthatóság és a villamosítás jegyében.