A FIAT fennállásának első 125 évét köszönti, és mosolyogva tekint a jövőbe
- A torinói Lingotto épület tetején kialakított „La Pista 500” park adott otthont a 125 éves Fiat születésnapi ünnepségének: a „Mosolyogva tekintünk a jövőbe” elnevezésű rendezvénynek
- Az 1899. július 11-én alapított FIAT egyike a világ legrégebben működő autóipari márkáinak; ami pedig a jövőt illeti, az az eddigieknél is ragyogóbbnak ígérkezik. A FIAT vezérigazgatója, Olivier Francois vázolja a FIAT következő évtizedre vonatkozó jövőképét.
- Kettős világpremier: bemutatkozik a Fiat 500e Giorgio Armani, az olasz kiválóság legmagasabb szintű megtestesülése, valamint a Fiat Grande Panda, az új, globális modell, amellyel a FIAT visszatér a globális tömegpiacra.
- A Pinacoteca Agnelliben immár megnyitott új Casa FIAT kiállítás a márka történetét és a Lingotto épülethez fűződő kapcsolatát térképezi fel.
- A rendezvény az alábbi linken követhető nyomon.
Ezekben a pillanatokban (SIC) ért véget a FIAT 125. évfordulójára szervezett „Mosolyogva tekintünk a jövőbe” rendezvény a torinói Lingotto épületben. Az esemény egyszerre ünnepelt egy olyan évfordulót, amit kevés autógyártó él meg, és köszöntötte egy új fejezet kezdetét a FIAT sikerektől övezett, társadalmilag releváns, az autóipar élvonalában eltöltött történetében, amelynek során mindvégig ügyfélközpontú szemlélet jellemezte a márkát. A kulcsfontosságú eseményen (amelyet a következő linken tekinthet meg) a nemzetközi sajtó és a különböző közintézmények képviselői – köztük a vállalkozási és Made in Italy miniszter, Adolfo Urso szenátor, a szenátus alelnöke Licia Ronzulli szenátor, továbbá a képviselőház termelési, kereskedelmi és turisztikai bizottságának elnöke Alberto Luigi Gusmeroli, a régió elnöke Alberto Cirio és nem mellesleg Torinó polgármestere, Stefano Lo Russo. – mindemellett a Stellantis csoport felső vezetése is részt vett: jelen volt John Elkann, a Stellantis elnöke, Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója, valamint Olivier Francois, a FIAT vezérigazgatója és a Stellantis marketing igazgatója.
John Elkann, a Stellantis elnöke kijelentette: „A Fiat 1899-ben született a haladás iránti szenvedélyből.
Azon kevés vállalatok közé tartozott, amelyeknek sikerült a kézműves szakaszból az ipari korszakba átlépniük. Emberek milliói számára jelentette a szabadságot, hogy bárhová mehessenek, méghozzá stílusosan. 125 éve folyamatosan dolgozunk, megoldásokat keresünk, hiszünk ajövőnkben, és kitartóanvédjük azt, amit felépítettünk. Szeretnénk köszönetet mondani indazoknak, akik lehetővé tették, hogy abból a torinói startupból ma a Stellantis, a világ egyik legnagyobb járműgyártójává váljon.”
Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója úgy nyilatkozott: „Nagy örömömre szolgál, hogy a FIAT torinói otthonában ünnepelhetem a 125 éves fennállást, és megoszthatom az összes érdekelt féllel ennek a pillanatnak az érzelmeit. A Stellantis konstellációnk egyik legikonikusabb márkájaként a FIAT igazi olasz ízt hoz ügyfeleink szívébe világszerte. A FIAT már a harmadik egymást követő évben a Stellantis első számú márkája a volumen tekintetében. A bolygó négy hazai piacán vezet: Olaszországban, Brazíliában,
Törökországban és Algériában. Ez hajtja a lendületet, hogy tiszta, biztonságos és megfizethető mobilitást kínáljon a vásárlóinknak szerte a világon. Szeretnék köszönetet mondani mindazoknak, akiknek a FIAT generációk óta olyannyira fontos, és minden nap keményen dolgoznak azért, hogy újabb 125 év gazdag történelmét biztosítsák a márkának. A Fiat csapatában ugyanaz a szenvedély és ugyanaz a vágy osztozik, hogy mindig mosolyt csaljon az ügyfeleink arcára.”
„A FIAT az elmúlt 125 évben mindvégig megingathatatlan társadalmi jelentőséggel bírt. Ügyfeleinknek azt kínáltuk, amire valóban szükségük volt, méghozzá az adott kor szükségleteihez és jellegzetességeihez igazítva.” – mondta Olivier Francois, a FIAT vezérigazgatója és a Stellantis globális marketing igazgatója.
„Ügyfeleink ikonikus, megfizethető városi autókat, takarékos, tágas kompaktokat, családi mobilitási megoldásokat és haszonjárműveket keresnek, és persze ott az Abarth, amely a vezetés örömét testesíti meg a mindennapokban – a FIAT pedig pont ezeket kínálja számukra.
A FIAT aktuális visszatérését a globális tömegpiacra három fő pillérre alapoztuk: ezek az olasz dizájn és fejlesztés, a globális platform, valamint a helyi relevancia.
A Grande Panda új globális modellcsaládunk első tagja. Ennek köszönhetően a következő évtizedben minden ügyfelünknek a számára legalkalmasabb autót kínálhatjuk, hiszen minden tevékenységünk középpontjában az ügyfél áll.”
1899. július 11-én, Torinóban, a patinás Palazzo Bricherasióban aláírták „Società Anonima Fabbrica Italiana di Automobili – Torino ” alapszabályát. Ma, 125 évvel és több millió legyártott automobillal később egy erős, közös szál köti össze a márka múltját és jövőjét: az automobil értelmezésének az a sajátos módja, amely a mai napig világszerte megkülönbözteti versenytársaitól a márkát, és amely az évek során olyan modelleket hívott életre, amelyek egyszerűbbé teszik a mindennapokat, és a vezetés örömével töltik meg a világ útjait.
A születésnapi ünnepség díszvendége az 500e Giorgio Armani: egy olyan végtelenül kifinomult limitált kiadás, amely világszerte elérhető lesz, és amelyben az olasz kiválóság a környezeti fenntarthatósággal találkozik. Az eseményen a Fiat Grande Panda is jelen volt: az az új, globális modell, amely átvezeti az olasz márkát annak új korszakába, és amely az első képviselője a FIAT járművek új generációjának.
Mindezeken túl az eseményen az új globális modellcsalád két további tagjáról: egy szabadidőjárműről és egy fastback szedánról is közzétettük a legelső fényképeket. Ezeket februárban még tanulmányautóként mutattuk be, most a fejlesztési folyamat előrehaladott fázisában járnak, az elkövetkező években pedig forgalomba is kerülnek.
A Torinóban tartott ünnepségek veterán és modern FIAT járművek lenyűgöző felvonulásával zárultak.
Az autók csoportokba rendezve – ikonikus modellek, városi kisautók, kompakt típusok, családi autók és könnyű haszonjárművek – vonultak fel a Lingotto épület legendás tesztpályáján, hogy együtt demonstrálják a globális olasz autómárka technológiai és történelmi hagyatékát. Ezen túlmenően a FIAT az első pillanattól fogva komoly érdeklődést mutatott a nemzetköziségre. Típusait a világ legváltozatosabb pontjain gyártotta, miközben esze és szíve mindvégig szülőhelyéhez: Piemont fővárosához kötötte. A mai napon pedig a Grande Panda megjelenésével – amelyet a Stellantis- csoporton belüli szinergiáknak és lehetőségeknek köszönhetünk – új korszak kezdődik a FIAT életében: egy olyan új korszak, amelyet az exkluzivitás, a zsenialitás, az olasz stílus és a globális szellemiség határoz meg.
Íme minden idők legfejlettebb technológiai tartalmat kínáló Fiat Panda modellje
Hamarosan folytatjuk!
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!