A Fisker Pear Detailed, nagy teljesítményű extrém változatot kap

A Fisker fenntartható, 30 000 dollár alatti elektromos crossoverét 2025 közepétől egy- és két villanymotorral kínálják

A Fisker a közelgő modellbejelentések időszakán megy keresztül, és a körte a legolcsóbb és valószínűleg a legfontosabb is. Az elektromos kompakt crossover 2025 közepén érkezik 29 900 dolláros ígért induló árral, az ösztönzők, RWD és AWD opciók, a teljesítményközpontú Extreme változat és rengeteg nagyszerű funkció előtt.

Már ismerjük a Fisker Pear stílusát, amelyet egy új hivatalos fotósorozat még jobban kiemel. 4550 mm (179,1 hüvelyk) hosszú, 200 mm-rel (7,8 hüvelykkel) rövidebb, mint a Tesla Model Y, kompakt karosszériájával, nagy átmérőjű kerekeivel (20 hüvelyk alapkivitelben vagy 22 hüvelykes opcionálisan), osztott fényszóróival, körbefutó szélvédő, tetőre szerelt napelemek és a hátsó üveget körülvevő LED-es hátsó lámpák. Bár a képen látható példa nem egy gyártásra kész jármű, a Fisker azt állítja, hogy nagyjából ugyanúgy fog kinézni, kivéve a tükörcserélő kamerákat, amelyek még felülvizsgálat alatt állnak.

Különleges jellemzője a „Houdini” csomagtartó, amelynek csomagtérajtója eltűnik a hátsó lökhárítóban (hasonlóan a Fisker Alaska pickup válaszfalához), így könnyebben hozzáférhet a raktérhez. Fisker azt állítja, hogy a törzs működése sokkal gyorsabb lesz a szériaváltozatban a prototípushoz képest. A cég által előszeretettel „froot”-nak (elülső csomagtartónak) nevezett fiókszerű frunkban több hely található a tárgyak számára, amely opcionálisan szigetelve lesz, így ételt vagy italt szállíthat.

https://www.youtube.com/watch?v=iV7Zt6q_raE&t=1s

A belső tér egyszerű elrendezésű, a mozgó alkatrészek nélkül, ami javítja a költséghatékonyságot és a tartósságot. A modell 5- és 6-üléses elrendezésben lesz elérhető, mindig két üléssorral. A kékre festett műszerfal nagy tálcával és középen egy kis infotainment érintőképernyővel rendelkezik, amely digitális műszercsoportként is funkcionál. Opcionálisan 17,1 hüvelykes forgatható kijelzőt kínálnak majd a „Lounge Mode” (társalgó üzemmód) mellett, ahol az összes ülés lehajtható, így nagy teret biztosítanak a pihenéshez vagy a szórakozáshoz. Az utastérben használt anyagok újrahasznosított és bioalapúak, remélve, hogy a körte a szegmens legfenntarthatóbb ajánlata lesz. Ne feledje, hogy a Körte tervezésénél az autómegosztást és a „gyerekes családok elfoglaltságát” tartották szem előtt.

A Pear acél vázra épül, és állítólag 35%-kal kevesebb alkatrészt tartalmaz, mint egy ilyen méretű hagyományos elektromos jármű. Egymotoros RWD vagy kétmotoros AWD változatban érkezik, bár a Fisker még nem közölte a teljesítményadatokat. Az AWD 6,8 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/h-ra (0-62 mph), de a cég egy nagy teljesítményű „Extreme” változatot is megerősített, amely még ennél is gyorsabb lesz. A Fisker két akkumulátor opciót kínál a Pearhez, hatótávolsága 180 mérföld (290 km), illetve 320 mérföld (515 km), a WTLP pedig 320-560 km-re (199-348 mérföld) becsüli a konfigurációtól függően.

A Pear egyben az első modell, amely bemutatja a cég Fisker Blade nevű nagy teljesítményű számítógépét. A moduláris és bővíthető egység akár 6,2 TFLOP számítási teljesítményt biztosít, és úgy tervezték, hogy hatékony és kiberbiztonságos legyen. Az összes járműrendszer egy „többgigabites belső Ethernet-hálózaton” keresztül csatlakozik hozzá, lehetővé téve a diagnosztika futtatását.

A Fisker szeptember 4. és 10. között mutatja be a Pear „gyártási szándékú” változatát Münchenben, Németországban. Az elektromos járművek gyártása a Foxconn ohiói amerikai gyárában zajlik majd, az első szállításokat 2025 júliusára tervezik.