A Ford haszongépjármű-kínálat jövője

Új elektromos hajtású modellekkel, innovatív adatforgalmi megoldásokkal, valamint stratégiai partnerkapcsolatokkal segíti a Ford az európai vásárlókat, hogy fokozzák haszongépjárműveik termelékenységét – jelentette ma be a vállalat az amszterdami Ford ‘Go Further’ rendezvényen.

A ma bemutatott haszongépjármű-megoldások, amelyek egyes esetekben már idén is elérhetők lesznek az európai vállalkozások számára:

  • Várhatóan 2021-ben érkezik az új, tisztán elektromos hajtású Ford Transit áruszállító*
  • A nyolcüléses Tourneo Custom Plug-In Hybrid személyszállítót már az idei év végén megrendelhetik az európai vásárlók
  • A jövőben megjelenik egy új kezdeményezés, a Ford Telematika aminek célja, hogy egy valós idejű adatokkal dolgozó, használat-alapú karbantartási rendszer segítségével a haszongépjárművek üzemeltetői 100 százalékban kihasználhassák járműveik üzemidejét
  • A jelenleg 100 akkreditált európai partnerrel működő haszongépjármű-átépítő program, a Minősített Jármű Átalakító (QVM) hálózat 2020-ra kétszer ennyi tagot számlál majd

“A haszongépjárművek vásárlói intelligensebb, integráltabb megoldásokra vágynak, amelyek beleillenek az információalapú üzleti környezetbe,” jelentette ki Hans Schep, a Ford Európa haszongépjármű üzletágának ügyvezető igazgatója. “A Ford erős és sokoldalú járműveket kínál, melléjük pedig üzemanyag-takarékos és elektromos hajtások széles kínálatát, valamint a fedélzeti modem használatára épített újszerű, intelligens megoldásokat, amelyek segítségével a vállalkozások praktikusabban működtethetik haszongépjárműveiket.

2018-ban a Ford immár zsinórban negyedszer lett Európa első számú haszongépjármű-márkája (20 európai piacának éves értékesítési eredményei alapján), Magyarországon pedig 2010 óta őrzi piaci elsőségét a kishaszongépjármű szegmensben. A vállalat tavaly az elmúlt 25 év legjobb haszongépjármű-eladásait produkálta, 380.900 darab haszongépjárművet értékesítve 20 európai piacán, s ezzel több, mint 8 százalékkal túlszárnyalva 2017-es eredményét.

Elektromos hajtást a haszongépjárművekbe!

A Ford elektromos hajtású haszongépjárműveinek innovatív termékcsaládja a hajtási megoldások átfogó kínálatával kifejezetten a sokféle felhasználói igény kielégítésére született.

A ‘Go Further’ rendezvényen látható volt a 2021-ben gyártásba kerülő, tisztán elektromos hajtású Transit működő prototípusa, ami segít majd tisztábbá és csendesebbé varázsolni a nagyvárosokat, ugyanakkor pedig csökkenteni a haszongépjárművek üzemeltetési költségeit.

A felhasználók körében egyre nagyobb az igény egy nagyvárosi környezetben használható, praktikus, nulla emisszióval működő járműre, ezért a tisztán elektromos hajtású Transit többféle felépítményt, versenyképes hasznos teherbírást és beépített adattovábbító megoldásokat kínál majd, miközben továbbra is megőrzi a Transit közmondásos sokoldalúságát és strapabírását. Az elektromos hajtásláncot úgy tervezik meg a Ford mérnökei, hogy jól használható hatótávolságot kínáljon a nagyvárosi használat során, és hogy bármilyen időjárási viszonyok között megbízhatóan működjön.

A StreetScooter vállalattal közösen a Ford már ma is kínál ilyen jellegű megoldást a házhoz szállítást végző vállalatok számára. A Transit alapjaira épített StreetScooter WORK XL modell összeszerelését a Ford kölni üzeme végzi, és a tisztán elektromos hajtású áruszállítókat a Deutsche Post DHL használja Németországban. A WORK XL járművek – pilot-programok keretében – még idén megjelennek más vállalatok flottáiban is Németországban, Hollandiában és Belgiumban.

Sok olyan vállalkozás van, amelyeknek munkája a belvárosi csekély károsanyag-kibocsátású zónákra is kiterjed; számukra ideális megoldást jelent majd a Transit Custom Plug-In Hybrid modell. Ez az autó nulla károsanyag-kibocsátással is képes haladni, ám vezetőjének nem kell aggódnia, hogy lemerülhet az akkumulátor. A Ford az első tömeggyártó, amely plug-in technológiát kínál az egytonnás áruszállítók szegmensében, és az új modell 2019 második felétől lesz kapható.

A Transit Custom Plug-In Hybrid első kerekeit kizárólag egy elektromotor/generátor hajtja, amit a 13,6 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor lát el árammal. A hatótávolság kiterjesztéséről a Ford többszörösen díjnyertes 1,0 literes EcoBoost benzinmotorja gondoskodik. A tervek szerint a fejlett hibrid hajtáslánccal az autó 50 km-t tud majd megtenni nulla károsanyag-kibocsátással, az 1,0 literes EcoBoost motor rásegítésével pedig 500 km lesz a hatótávolsága.

A jármű próbaüzeme jelenleg is folyik Londonban (később pedig Valenciában és Kölnben folytatódik), hogy a lehető legpontosabban kiderüljön, milyen előnyöket jelent ez a megoldás a környezet és a vásárlók számára.

A Ford a ‘Go Further’ rendezvényen jelentette be, hogy a kínálatban e modell párja az új Tourneo Custom Plug-In Hybrid lesz. A nyolcüléses személyszállító praktikumát és kényelmét még magasabb szintre emeli, hogy a Tourneo Custom egyedülálló szolgáltatást kínál saját kategóriájában, hiszen két hátsó üléssora egymással szembe (“konferencia” beállítás) és a menetirány felé is fordítható – így az autó tökéletes választást jelent a felsővezetői transzfer-szolgáltatást végző vállalkozások számára.

Azok a cégek, amelyeknek autói jellemzően az araszoló nagyvárosi forgalomban vagy a kertvárosokban közlekednek, a 48 voltos mild hybrid technológia jelent praktikus megoldást. A Ford elsőként kínálja a szegmensben az EcoBlue Hybrid hajtásláncokat, amelyek 2019 közepétől már elérhetők lesznek a Transit, a Transit Custom és a Tourneo Custom modellekhez, mérsékelve e járművek üzemeltetési költségét.

Az EcoBlue Hybrid technológia mintegy 3 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással működik, mint a vele azonos teljesítményű 2,0 literes EcoBlue dízelmotor (WLTP-mérés alapján). Ez a különbség azonban akár 8 százalék is lehet, ha a járműveket gyakori elindulásokkal és megállásokkal – például városi környezetben végzett házhoz szállításra – használják.

“A Ford sokoldalú hajtáslánc-stratégiáját úgy alakítottuk ki, hogy a haszongépjárművek vásárlói biztosan megtalálják a megfelelő megoldást a munkájukhoz,” nyilatkozta Helmut Reder, a Ford Európa haszongépjármű üzletágának termékcsalád-igazgatója.