A Ford haszongépjármű-kínálat jövője
Konnektivitás-alapú megoldások
A FordPass Connect fedélzeti modem-technológia legújabb generációs, információ-alapú szolgáltatásaira építve a Ford egy sor integrált haszongépjármű-megoldás kifejlesztésén dolgozik majd , amelyek révén a vásárlók egyszerűbben és kényelmesebben működtethetik járműveiket, optimalizálva azok termelékenységét.
A Ford a ‘Go Further’ rendezvényen jelentette be, hogy fejlesztés alatt áll egy innovatív és prediktív, használat-alapú karbantartási megoldás, amelynek célja, hogy a járművek üzemidejének 100 százaléka kihasználható legyen. A szolgáltatás első fázisa 2019 végén mutatkozik majd be Nagy Britanniában.
Az új megoldás garantálja, hogy a haszongépjárművek üzemeltetői ezentúl másképp tekintenek a szervizelésre, mivel a karbantartás nem a fix szerviz-intervallum alapján, hanem kifejezetten az egyes járművekre szabva történik majd. A kulcsfontosságú rendszerekben elhelyezett szenzorok valós idejű adatokat szolgáltatnak, így a szervizelésre való figyelmeztetés kizárólag akkor jelenik meg, amikor az tényleg szükséges. Ezzel a módszerrel még azelőtt kiszűrhetők a hibák, mielőtt súlyos problémát okoznának – amivel együtt járna a jármű váratlan kiesése a munkavégzésből.
A nagyobb flottaüzemeltetők számára a jövőben bevezetendő Ford Telematika termékek kínálnak olyan adatokat, amelyek megalapozzák a napi intézkedéseket, és segítenek az üzletmenet optimális megszervezésében.
A valós idejű, gyártói szintű információk közvetlenül a flottában futó, adatforgalmi kapcsolattal rendelkező Ford járművekből érkeznek a Ford Közlekedési Mobilitási Felhőn keresztül. A Ford Telematika segítségével a menedzserek egy számítógépes alkalmazással ellenőrizhetik az egyes járművek műszaki állapotát, üzemanyag-fogyasztását, termelékenységét és biztonságát, és gyorsan reagálhatnak, ha szükségessé válik valamilyen intézkedés.**
Szintén tavaly mutatkozott be először a Ford Adatszolgáltatás, ami a nagyobb flották számára kínál lehetőséget, hogy a Felhőn keresztül kifejezetten számukra összeállított adatcsomagokat kapjanak járműveikből, és hogy ezeket az adatokat saját rendszereikbe integrálhassák.**
A Ford ugyanilyen komolyan kezeli a kisebb vállalkozások és magánvállalkozók igényeit is. A FordPass alkalmazás praktikus megoldásokat kínál, amelyek fokozzák a jármű kényelmét és biztonságát, és csökkentik üzemanyag-fogyasztását. E megoldások közt több, üzleti felhasználók számára kifejlesztett szolgáltatás is található, például egy parkolási alkalmazás, ami a haszongépjármű magasságát figyelembe véve csak azokat a parkolóhelyeket ajánlja fel, ahová az adott járművel be lehet állni.
Stratégiai szövetségek a jövő érdekében
A Ford vezető szerepet tölt be a haszongépjárművek piacán, és ennek fontos eleme stratégiai együttműködésekben és szövetségekben rejlő érték, ami a jármű-átépítésektől kezdve a termékfejlesztésig mindenütt érvényesül, és amelybe olyan nagyszabású projektek is beletartoznak, mint a törökországi Ford Otosan vegyesvállalat, ahol a Transit-család jelentős részét gyártják.
A Ford Minősített Jármű Átalakító (QVM) programja immár 100 QVM-minősítésű átalakító partnert számlál Európában, és a Ford azt tervezi, hogy 2020-ra a duplájára bővíti ezt a hálózatot. Minden QVM-partner hozzáférést kap a gyártói szintű információkhoz, és a Ford szorosan együttműködik velük, hogy minél rugalmasabb termékkínálatot alakíthasson ki; jó példa erre a 2018-ban bemutatott, alacsony platós Transit Skeletal változat.
A Ford folyamatosan bővíti népszerű “egylépcsős vásárlás” kezdeményezését, ami lehetővé teszi, hogy a vevők kényelmesen, a Ford márkakereskedésekben rendelhessék meg speciálisan átépített járműveiket. 2020 végére 40 különféle, QVM-partnerek által készített modellváltozat lesz elérhető közvetlenül a Transit Centrumokban, és a speciális kivitelek közt ugyanúgy szerepel majd billenőplatós teherautó, mint hűtőkocsi.
Európában jelenleg 950 Transit Centrum működik (2014-ben még csak 750 volt), Magyarországon pedig 23 Centrum áll az ügyfelek szolgálatára. A Transit Centrumok európai hálózata fontos szerepet játszik az ügyfelek kiszolgálásának minden fázisában, legyen szó akár az optimális jármű és hajtáslánc kiválasztásáról, akár az autó üzemidejének maximális kihasználásáról.
Januárban a Ford Motor Company és a Volkswagen AG bejelentették, hogy szándéknyilatkozatot írtak alá. Ennek értelmében a Ford mindkét vállalat számára tervez és gyárt majd közepes méretű pickupokat, amelyek várhatóan 2022 elején jelennek majd meg a piacon; a tervek szerint a Ford tervezi és gyártja az európai piacra szánt nagyobb méretű áruszállítókat, a Volkswagen feladata pedig a városi áruszállítók tervezése és gyártása lesz.
# # #
A Tourneo Custom Plug-In Hybrid várható legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 75 g/km, legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 3,3 l/100 km