A Fortescue üdvözli Ausztrália első prototípus akkumulátorrendszerének megérkeztét
A Fortescue szén-dioxid-mentesítési útja ma nagy lépést tett előre: a WAE Technologies (WAE) befejezte és Ausztráliába szállította a maga nemében a legnagyobb akkumulátort, amely készen áll arra, hogy beépítsék a Fortescue által a Fortescue által kifejlesztett, zéró emissziós akkumulátoros elektromos bányászati szállítókocsi prototípusába. Liebherr.
A legmodernebb, 1,4 MWh-s prototípus energiaellátó rendszer megadja a lépést a nehézipar úttörő innovációjához, és egy 240 tonnás bányászati fuvarozó teherautókba való beépítésre szánt, egyedi tervezésű.
Az akkumulátor szerves részét képezi a Fortescue 6,2 milliárd dolláros szén-dioxid-mentesítési stratégiájának, amelynek célja a fosszilis tüzelőanyagok kiküszöbölése a szárazföldi vasércműveletekből, amely magában foglalja a meglévő dízelüzemű flottának akkumulátoros elektromos és zöld hidrogénüzemű teherautókra való cseréjét.
Egy 50 fős mérnökből és technikusból álló csapat a 15 tonnás, 3,6 méter hosszú, 1,6 méter széles és 2,4 méter magas, úttörő energiarendszer kifejlesztéséért felelős, és nyolc alcsomagból áll, mindegyik 36 modullal. egyedileg hűthető és mindegyik saját akkumulátor-kezelő rendszerrel rendelkezik.
Ez egy hatalmas teljesítmény, amely rekordidő alatt készült el, és számos elsőséget jelent az elektromos bányászati teherautó-akkumulátorban, 1,4 MWH energiatárolóval, 30 perc alatti gyorstöltési képességgel, valamint lejtőn történő vezetési képességgel.
A Fortescue Future Industries vezérigazgatója, Mark Hutchinson azt mondta: „A WAE és a Fortescue együtt dolgoznak azon, hogy gyorsabban és hatékonyabban szén-dioxid-mentesítésre törekedjenek, mint bármely más nagy ipari vállalat a világon.”
„A zéró emissziós akkumulátoros elektromos bányászati teherautóinkhoz tervezett akkumulátorrendszer fontos része annak a stratégiánknak, hogy 2030-ra vasműveleteink során elérjük a valódi nulla szárazföldi kibocsátást (1. és 2. hatókör)”
„A WAE akkumulátoros szakértelme dicséri az FFI zöld hidrogén projektjeit, és megerősíti a Fortescue-t a zöld energiára való átálláshoz szükséges technológiák vezetőjévé.
Az akkumulátor most megérkezett a Fortescue műhelyébe Perthben, Nyugat-Ausztráliában, és össze kell szerelni és telepíteni, majd elszállítják a Pilbarába, ahol 2023-ban világelső helyszíni tesztelésre kerül sor.
A WAE Technologies vezérigazgatója, Craig Wilson így nyilatkozott: „A mai nap jelenti a legújabb mérföldkövet a Fortescue bányászati teherautói számára a legkorszerűbb, nulla kibocsátású technológia gyors fejlesztésében. Ez a nagy teljesítményű energiarendszer nemcsak a maga nemében a legnagyobb energiatárolóval büszkélkedhet, hanem az elsőként kínál 30 perces gyorstöltést.”
„Ez a rendszer az első a sok technológia közül, amelyek segítségével a Fortescue elérheti iparágvezető 2030-as nettó nulla célját. Kizárólag megújuló energiával működik, segít megelőzni, hogy hatalmas mennyiségű fosszilis tüzelőanyag kerüljön felhasználásra a bányászatban, azzal a céllal, hogy ne sértse a jármű teherbírását. Ez inspiráló példája annak, hogy mit lehet elérni a Fortescue globális járműveire vonatkozó úttörő zöldenergia-víziójával és a WAE fejlett akkumulátorokkal kapcsolatos széleskörű szakértelmével.