A fővárosban közlekedők vásárlási szokásai döntenek a BKK fejlesztéseiről

Egyre többen választják az online csatornákat amikor BKK jegyet, vagy bérletet vásárolnak. A Budapesti Közlekedési Központ egyik legfontosabb célja, hogy minél jobban alkalmazkodjon a fővárosban közlekedők igényeihez, szokásaihoz, ezért az automatahálózat optimalizálásával párhuzamosan fejleszti a FUTÁR applikációt és bővíti az online értékesíthető termékek körét, így például bevezetés előtt áll a digitális vonaljegy.

HALLGASS PODCASTOT AUTÓZÁS, KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉS KÖZBEN IS!

A BKK már hónapokkal ezelőtt bejelentette, hogy az online értékesítés növekedése és a változó vásárlói szokások miatt a jövőben kevesebb automatára lesz szükség. Jelezte azt is, hogy ezzel párhuzamosan megújulnak a fővárosban működő automaták. Ennek ellenére egyes felületeken most újra napirendre került ez a téma, ezért a társaság fontosnak tartja ismételten tisztázni azokat a tényeket, amelyeket korábban már megtett.

Az elmúlt években jelentősen megváltoztak a közösségi közlekedést használók vásárlási szokásai. Nem lehet összehasonlítani a jelenlegi helyzetet a 2014-essel. A technika fejlődése mellett sok egyéb körülmény is szerepet játszott abban, hogy egyre többen keresik az érintés nélküli, otthonról, mobiltelefonról kényelmesen használható értékesítő csatornákat. Ezzel párhuzamosan a BKK egyre többször tapasztalja azt, hogy bizonyos helyszíneken már nem úgy és nem annyiszor használják a jegy- és bérletautomatákat mint pár évvel ezelőtt.

A BKK folyamatosan figyeli bevételeinek alakulását, az automaták kihasználtságát és ez alapján módosítja a készülékek számát a városban. Az automaták értékesítési forgalma a 2019-es évhez viszonyítva idén várhatóan közel 40 százalékkal mérséklődik, a tranzakciószámok tekintetében pedig több, mint 30 százalékos a csökkenés. A BKK tehát pontosan tudja, hogy melyik automata mennyi forgalmat bonyolít, látja, hogy hol vannak kevésbé kihasznált készülékek, amelyek üzemeltetéséért jelenleg feleslegesen fizetnek a budapestiek. A mutatók alapján voltak olyan helyszínek, ahol 5 egymás mellett álló, közepesen kihasznált automata forgalmát 3 jobban kihasznált automatával is biztosítani lehetett. Ezeken a helyszíneken kevesebb automatával és kevesebb üzemeltetési költséggel is biztosítható ugyanaz a bevétel.

Egyre többen szavaznak az online csatornákra.

Érkezik az új FUTÁR applikáció

A fentiek tudatában a BKK bővíti azoknak a termékeknek a körét, amelyek mobiljegyként elérhetők (pl.: hamarosan bevezeti a mobil vonaljegyet). Emellett a társaság fejleszti a BKK Futár applikációt, így a népszerű alkalmazáson belül elérhető lesz a mobiljegyvásárlás funkció. Az applikáció összességében sokkal nagyobb elérést és kényelmesebb vásárlási lehetőséget biztosít a fővárosban közlekedők számára, mint amennyit a leszerelt automaták nyújthatnak.

A BKK továbbra is folyamatosan figyeli bevételeinek alakulását, az értékesítési csatornák teljesítményét és ez alapján a későbbiekben is módosíthatja az automaták számát a városban amennyiben az indokolt. A több évre előre tekintő üzemeltetésnél a BKK-nak, mint felelős gazdálkodó szervezetnek kötelessége figyelembe venni az utazási szokások változását, az értékesítési csatornák közötti várható átrendeződéseket és átjárhatóságot, ami természetesen bármilyen irányban befolyásolhatja az automaták jövőbeni számát.

Budapesti Közlekedési Központ