A furcsa új repülő autó légcsavarok helyett dob alakú rotort használ a repüléshez
A vad külsejű CycloTech CruiseUp furcsán orientált propellerekkel rendelkezik, amelyek lehetővé teszik az utasok lökdösődése nélkül előre, hátra, fel és le repülést.
A Cyclotech a ringbe dobja a kalapját, abban a reményben, hogy az elektromos függőleges fel- és leszálló (eVTOL) járművek világának egyik nagy szereplőjévé válhat, és úgy gondolja, hogy propellerei kialakítása kiemeli majd a versenytársak közül.
Ahelyett, hogy hagyományos légcsavart használna több lapáttal, amelyek egy központi pontból nyúlnak ki, a Cyclotech CruiseUp saját CycloRotorokat használ. Ezek úgy néznek ki, mint egy dob, amelynek oldalait kivágták, és ugyanazon a tengelyen forognak, mint egy autó kerekei.
Ez lehetővé teszi, hogy a CruiseUp bármilyen irányba irányítsa a tolóerőt, ami azt jelenti, hogy nem kell megdönteni a propellereit vagy a testet a mozgáshoz. Ez azt is jelenti, hogy az eVTOL a levegőben képes fékezni, mivel előre tereli a tolóerőt anélkül, hogy megváltoztatná a jármű dőlésszögét vagy lengését.
Ez a CruiseUp-ot nagyon manőverezhetővé teszi, ugyanakkor rendkívül kényelmes az utasok számára, állítja a Cyclotech. A hat CycloRotorral azt állítja, hogy redundanciát is beépített a járműbe arra az esetre, ha egy rotor meghibásodik.
Az elektromos árammal működő CycloRotorok akár 100 km-t is elbírják a CruiseUp-ot egyetlen töltéssel, akár 150 km/h sebességgel. A gyártó szerint ez több mint elég a legtöbb nagyvároson és külvárosain belüli utazásokhoz.
A Cyclotech úgy véli, hogy az eVTOL-ok az elkövetkező években elkezdenek repülni a világ egén, mint légi taxik és transzferek. Az átlagos személygépjárműnél mindössze 50 százalékkal nagyobb cég azonban azt állítja, hogy az eVTOL repülés második hullámára készíti fel a CruiseUp-ot. Személyes használatra tervezték, és arra számít, hogy a 2030-as években az egyéni tulajdonosok is repülhetnek ezekkel a járművekkel.
„A CycloRotors belépőjegy a fenntartható légi közlekedés tömeges piacára, amelynek megszólítható piaca évente több millió jármű. Mi repülni kezdjük az autóját” – mondja Markus Steinke, a CycloTech fejlesztési igazgatója.
Sajnos a cég még nem árulta el, mennyit számít a CruiseUpért.