A gazdag örökség, amely új korszakot indított – Bugatti a Monterey Car Week-en

A múlt héten a világ egyik legelismertebb autóipari rendezvénysorozata – a Monterey Car Week – a világ minden tájáról vonzotta az autóipar rajongóit és ikonikus márkákat Kalifornia partjaira. Az egyhetes ünnepséget olyan kiemelkedő események koronázták meg, mint a The Quail, az A Motorsports Gathering és a Pebble Beach Concours d’Elegance, ahol a múlt és a jelen Bugatti modelljei találkoztak, hogy feltárják az innováció, a kivitelezés és a dizájn szálait, amelyek minden Bugattit összekötnek. A Monterey Autóhét idén minden eddiginél jobban szimbolizálta a bugatti fáklya elmúlását, a Chiron-korszak lezárulásával és a Tourbillon-korszak kezdetével.

A The Quail, A Motorsports Gathering rendezvényen, pénteken 16-án, a Bugatti Tourbillon¹ első alkalommal mutatkozott be amerikai földön, és sok látogató számára lehetővé tette az első közeli élményt egy új Bugatti-korszakról. A Pour L’éternité (örökkévalóságra) tervezett Tourbillont a kezdetektől fogva olyan autóként képzelték el, amely egy évszázad múlva a Quail Lodge gyepén jelenhet meg. Az időtlen, szívó V16-os motorral – három villanymotorral párosítva – a svájci óragyártók segítségével épített, teljesen mechanikus vezetőműszercsoporttal, a látható digitális képernyők nélkül és az időtlen aerodinamika által vezérelt dizájnnal a Tourbillont úgy tervezték, hogy végtelenül vonzó legyen. a The Quailben kiállított veterán Bugatti autók – beleértve az ikonikus Type 57-et és az úttörő EB110-et – megtették.

A világ legkiválóbb autógyűjtőiből és rajongóiból álló közönség körében, akik a legjobb márkákat és termékeket ünnepelték, Mate Rimac vezérigazgató és Frank Heyl formatervezési igazgató mutatta be a Tourbillon jövőképét. A csupasz guruló alváz mellett – önmagában is az autóművészet alkotása – parkolva Ettore Bugatti vezérelvei, mint a „semmi sem túl szép” és „ha összehasonlítható, akkor már nem Bugatti” jól láthatóak voltak. A Bugatti vezetői csapatát képviselve Christophe Piochon elnök, Emilio Scervo műszaki igazgató és Hendrik Malinowski ügyvezető igazgató osztotta meg a márka jövőképét.

Montereyben töltött idő alatt a Bugatti vásárlóinak lehetőségük volt ellátogatni a Le Domaine Bugatti-ba, amely a The Lodge at Pebble Beach-ben található, és nem csak azért, hogy részletesebb betekintést kapjanak a Tourbillonba – beleértve a szén-monokkót és az alvázat is –, hanem számos egyéb Bugatti modellek és Bugatti Lifestyle termékek. Közülük a Tourbillon és az elegáns kék árnyalat ihlette a Champagne Carbon először mutatta be Tourbillon 15 literes palackját. A Hedley Studios bemutatta a Baby Bugatti II-t, míg a Jacob & Co bemutatta a kézzel készített Bugatti órákat, köztük az újonnan bemutatott Tourbillon órát. Ez a páratlan időmérő olyan mechanizmust alkalmaz, amely a Bugatti vadonatúj V16-os motorját tükrözi, olyan segédtárcsákkal, mint az autó műszerfala és fordulatszám-számlálója. Automata a V16-os motorblokkot utánozza kipufogócsonkkal kiegészítve, a tekercskorona pedig a Tourbillon vezérlőgombjainak befejezését visszhangozza.

A hihetetlen kézművesség érzése a Le Domaine-ban mindenütt kézzelfogható volt, legyen szó Asprey leghíresebb Bugatti szobrászati ​​remekeiről vagy nemesfém tárgytojásokról, a gyönyörűen megtervezett Bugatti Residences by Binghatti modellről – az első luxuslakásról Dubajban –, vagy a kirakatról. „La Bouteille Sur Mesure”.

A kint és a nyilvánosság számára látható magán Domaine újra egyesítette a Bolide²-et és a Type 35-öt – amelyek a hét elején együtt jelentek meg a pályán a Laguna Seca pályán, tisztelegve a Type 35 100 éves évfordulója előtt – az utolsó Chiron bemutatója mellett. gyártott modell: ‘L’Ultime’. Karosszériáját kézzel írott helyek és események díszítik, amelyek segítettek a Chiron legendájának felépítésében, beleértve a Pebble Beach-et, ahol a Bugatti ismét ragyogott a Concours d’Elegance versenyen.

A ragyogó Csendes-óceán ellen, a Pebble Beach Golf Links 18. hajóútján, a Concours d’Elegance vasárnap kora reggel a „Dawn Patrol”-val vette kezdetét. Látogatók százai látogattak el a Linkekre, amikor a nap felkel a horizont fölé, és idén számos ritka Bugatti-modellel is kedveskedtek a kínálatban. Csillogó kaliforniai napsütésben, a közelben piknikező elegánsan öltözött résztvevőkkel ezek az autók csodákként álltak a kiállított több száz tökéletesen megőrzött vagy kecsesen elöregedett veteránautó között, készen arra, hogy egy szakértői csapat bírálja el őket, köztük a Bugatti korábbi formatervezési igazgatója, Achim is. Anscheidt.

A Pebble Beach bírálati eljárása az egyik legátfogóbb a világon, amely az autó történetére, eredetiségére, megőrzésének vagy helyreállításának pontosságára és stílusára összpontosít. A világ leghihetetlenebb autóinak sorában a Bugatti Type 59 Sports nyerte el a hőn áhított Best of Show díjat.

1934-ben ez a Type 59 győzelmet aratott a Belga Nagydíjon Rene Dreyfusszal a volánnál, és megszerezte a harmadik helyet a Monacói Nagydíjon még abban az évben. Ettore Bugatti később eladta négy gyári Type 59-es versenyzőjét, de megtartotta ezt az autót, az elsőt a maga nemében. Eltávolította a feltöltőt, és sportautóvá alakította, új, kétüléses karosszériát szerelve fel motorszárnyakkal és oldalajtókkal.

Az 57-es típusként (57248-as alvázszám) újraregisztrálva az autó folytatta győzelmi sorozatát, 1937-ben Pauban legyőzte Delahayest és Talbotsot, majd az Algériai és a Marne-i Francia Nagydíjon diadalmaskodott Jean-Pierre Wimille irányításával. Végül I. Lipót belga király megszerezte a Bugattit, és feketére festette belga sárga csíkkal – a jelenlegi megjelenésével.

Ez a történelmi győzelem az első alkalom, amikor egy felújítatlan autó nyerte el a Best of Show díjat a Pebble Beach Concours d’Elegance versenyen, és egyben a Bugattit is megszerezte a minden idők Best of Show nyerteseinek tabellájának közös vezetőjévé.

A Type 59 Sports szépségének, állapotának és történetének tanúságaként elnyerte a Stanfordi Autókutatási Központ (CARS) Autóipari Innovációs Díját is.

A tizedik Best of Show-győzelem mellett a több kategóriában is kiemelkedő Bugatti járművek hangsúlyozták páratlan elhivatottságát a kivitelezés és az innováció iránt, tovább erősítve a márka örökségét.

Az 1980-as évek közepén alapított és a legjelentősebb francia származású autónak ítélt, keresett Francia Kupát egy 1937-es Bugatti Type 57SC Corsica Roadster kapta. A brit Corsica karosszériaépítő karosszériája, és csak egy a kettő közül, amely hasonló négyüléses, nyitott tourer karosszériával készült, a kivételes példány (57512 alvázszám) először Jean Bugatti barátjának és a Rolls-Royce korábbi alelnökének, Maurice Foxnak a tulajdonosa volt. -Pitt.

A J-3: European Classic Sport cím a kettős természetű modelleknek van fenntartva, tökéletes példák az útra épített, de versenyezhető autókra is. Ezért illik, hogy a legendás Bugatti Type 55 Roadster 1933-ból megszerezze az első helyet. Az alapvetően verseny Bugatti, a Type 55 Roadster a mechanikai konfiguráció nagy részét felhasználja, amely a Type 51 Grand Prix-t olyan sikeressé tette. Ennek ellenére Jean Bugatti elegáns közúti karosszériájába burkolták.

Az L-1: Prewar Preservation díj a történelemről tanúskodó autók elismeréseként a „felújítatlan” klasszikusok sorát takarja, az érintetlen pajtaleletektől egészen azokig, amelyekről az évek során szeretettel gondoskodtak. Ez a cím a svájci The Pearl Collection 1934-es Bugatti Type 59 Sports trióját tette teljessé. Egy eredmény, amely tovább igazolja Bugatti múltjának szépségét és történelmét.

Figyelemre méltó eredményeket ért el két második második helyezés is, amelyek bemutatják a márka kivételes örökségét. A J-2: European Classic Touring Late kategóriában az 1938-as Bugatti Type 57C Gangloff Aravis szerezte meg a második helyezést, kiemelve teljesen egyedi hátsó nyíló ajtajait, valamint azt a tényt, hogy egyike annak a kettőnek, amelyet eredetileg feltöltöttek.

Eközben az R: 1990-es évek BPR & FIA GT Race Cars osztályában az 1995-ös Bugatti EB110 Sport Competizione (SS44 alváz) második helyezést ért el, ami figyelemre méltó versenyzői származását tükrözi. A mindössze két versenyzésre épített EB110-es jármű egyike, a lenyűgöző példát házon belül fejlesztették ki és építették a Bugatti Automobili S.p.A Campogalliano gyárában.

A Bugatti standján található Tourbillon a Bugatti dizájn, mérnöki és kivitelezési tudás legújabb fényes jelzőfénye. A Pebble Beach kiállítása a pázsiton másutt fellelhető szüreti Bugatti modellek időtlenségéből merített ihletet a Tourbillon vízióját helyezte a középpontba. Annak ellenére, hogy akár 100 év választja el őket egymástól, a Type 35 és a Tourbillon közös DNS-e két összekapcsolódó korszakként jelöli meg őket a Bugatti márka hosszú és tartós történetében.

„A Monterey Car Week egy különleges eseménygyűjtemény, amely soha nem látott módon egyesíti dicső örökségünket és a Bugatti márka izgalmas jelenét és jövőjét. Az idei ünnepek még megrendítőbbek számunkra, hiszen mindketten a Type 35 századik évfordulóját ünnepeljük, de a Tourbillonnal egy új korszakba is felgyorsulunk. A márkát ma történelmünk ihlette: Ettore Bugatti látnoki tervezésére, Jean Bugatti elegáns dizájnjára és Romano Artioli merész ambíciójára tekintünk vissza mindenben, amit csinálunk. Az ehhez hasonló ünnepségek, amelyek lehetővé teszik számunkra, hogy lássuk a Type 35 versenyzést 100 év múltán, vagy hogy a világ leghíresebb Concours d’Elegance versenyein csodáljuk és tiszteljük a Bugatti modelleket, inspirálnak és elvezetnek bennünket a jövő Bugatti ikonjainak megalkotásához.” – CHRISTOPHE PIOCHON BUGATTI ELNÖKE

A Monterey Car Weeken való megjelenését követően a Tourbillon folytatja az Egyesült Államok körútját, mielőtt visszatér Európába, hogy Bugatti szülőhazájában, a tekintélyes Chantilly Arts & Elegance Richard Mille-ben tartson bemutatót szeptember 12. és 15. között.

Tudtad?