A Genesis a legvadabb GV80-at építette Jacky Ickx számára

- A Genesis január elején bemutatta a GV80 Desert Edition-t, amelyet a 2025-ös Dakar-rallyra terveztek.
- Az egyszeri felszereléshez korszerűsített felfüggesztés és egy csomó terepjáró kiegészítő tartozik.
- A verseny legendája, Jacky Ickx a Dakar útvonalától több mint 6000 km-re (3728 mérföld) nyomon követte.
Genesis január elején hivatalosan bemutatta a GV80 Desert Edition-t, zászlóshajója SUV speciális egyszeri változatát, egy alacsony kulcsú szállítási esemény során a Genesis Wallan Showroom-ban, Rijádban, Szaúd-Arábiában. Jacky Ickx verseny legendájának egyedi ajándékaként tervezték 80. születésnapja alkalmából. A terepjáró GV80 már jelezte, hogy lefedi a 2025-ös Dakar-rally 6000 km (3728 mérföld) útját, amely Bisha-tól Shubaytahig terjed. .
Az egyedülálló GV80 sivatagi kiadás fejlesztését Luc Donckerwolke, a Genesis ’ kreatív vezérigazgatója felügyelte. A projekt a Genesis Közel-Kelet és a dubai székhelyű együttműködés útján jött létre Motors, a Lykan Hypersport szuperautó mögött álló társaság.
A GV80 Desert Edition livery Jacky Ickx sisakjából inspirál, melyben egy Midnight Blue alap található, amelyet a motorháztető fehér csíkja és finom krómozott érintése díszít. Ez év elején hasonló tervezési megközelítést mutattak be a Genesis X Gran Berlinetta koncepció, bár ez a modell egy villanóbb kivitel mellett döntött arany kerekekkel.
A robusztus GV80 A Desert Edition 20 hüvelykes kovácsolt ötvözetű gyöngyzárkerekekkel van felszerelve, amelyek terepjáró gumiabroncsokba vannak csomagolva, sárvédő hosszabbítással, 40 mm (1,6 hüvelyk) szélességgel, hogy jobban képesek legyenek, terepen készen állnak. A lökhárítón, az A-oszlopokon és a tetőn lévő további LED-lámpák javítják a láthatóságot gyenge fényviszonyok között. Eseményvideókban Jacky Ickx megemlíti az éjjellátó rendszert, bár annak megvalósításának részletei továbbra sem tisztázottak. Egy egyedi tetőcsomagtartó kerekíti a frissítéseket, amelyek üzemanyag-tartályok, homokdeszkák és tetőtéri sátor tárolására vannak felszerelve.
Alváz frissítések tartalmazzon egy “átfogóan korszerűsített állítható felfüggesztési rendszert ”, amelyet sivatagi körülmények között terveztek. A Genesis szerint az új beállítás maximális szabad magasságot, kiváló csillapítást és fokozott stabilitást biztosít lágy homokon és sziklás ösvényeken “. Noha nem jelentettek be erőátviteli frissítéseket, a speciális kiadás sivatag-specifikus meghajtó üzemmódot tartalmaz, amelynek célja a tapadás maximalizálása.
Ellentétben a teljes Dakar-versenyzőkkel, csupasz csontokkal, a GV80 Desert Edition fenntartja a standard modell prémium kabinját. Genesis szerint a “célja az volt, hogy a Genesis ’ aláírással ellátott luxus fedélzeti élményt a legszélsőségesebb körülmények között hozza. ” Az egyetlen figyelemre méltó kiegészítés a csomagtartóban található “integrált fiókrendszer ”, amelyet teljes méretű pótkerék, szerszámok, vészhelyzeti felszerelések, vízkészletek, elsősegély-készletek és kommunikációs eszközök tárolására terveztek.
Ickx tiszteletbeli vendég volt az idei évben Dakar Rally. A Genesis márka nagyköveteként betöltött szerepén túl a közelmúltban nevezték ki az autógyártó újonnan létrehozott motorsport divíziójának hivatalos versenytanácsadójának — Genesis Magma Racing. A csapat 2026-ban és 2027-ben debütál a WEC és az IMSA bajnokságon.













Jacky Ickx dakari veterán, a múltban számos alkalommal vett részt. 1983-ban a Mercedes-Benz 280 GE-vel nyerte meg az eseményt, miközben 1986-ban és 1989-ben két második helyet is szerzett Porsche 959 Dakar és Peugeot 405 Turbo 16.
A belga verseny legendája, aki január 1-jén 80 éves lett, széles körben ismert a Le Mans 24 órás hat győzelméről, és gyakran dicsérik a sokoldalúságát a különféle motorsport tudományágakban. A Le Mans és a Dakar diadalán kívül Ickx nyolc F1-es győzelmet, Can-Am bajnoki címet és 37 fő sportkocsi-világbajnokságot nyert övé alatt.
carscoops