A GLE belső tere és külső formaterve

Belső tér : nagyobb hely hátul, opcionális harmadik üléssor

Az új GLE egy mérettel nagyobb: tengelytávja jelentősen megnövekedett az elődjéhez képest, amely így eléri a 2995 mm-t (plusz 80 mm). Ez jócskán megnöveli a belső teret, különösen a hátsó üléssorban, ahol a lábtér 69 mm-rel, 1045 mm-re gyarapodott. A hátsó fejtér az alapfelszereltségként elérhető fix, 40:20:40-es arányban ledönthető háttámlájú ülésekkel 35 mm-t nőtt (összesen 1027 mm). Mivel az A-oszlop meredekebb, ezért az első sor is tágasabbnak érződik, ráadásul a beszállás is könnyebb.

Világelsőként az SUV szegmensben opcionálisan a második sor hat irányban teljesen elektromosan állítható ülésekkel is elérhető. A bal és jobb oldali ülések hosszában 100 milliméternyit állíthatók, a háttámlák dőlésszögének állíthatósága mellett pedig a 40:20:40-es arányú (ezúttal elektromos) ledönthetőség is megmaradt. Emellett a fejtámlák magassága is állítható. Az elődmodellhez hasonlóan a második sorban egymás mellett három gyerekülés is elfér, a külső ülések pedig i-Size/ISOFIX rögzítőpontokkal rendelkeznek.

A csomagtartó mérete alaphelyzetben 825 literes, a második üléssor ledöntésével pedig akár 2055 literig bővíthető. A 72 miliméterrel szélesebb raktér még könnyebb elhelyezést biztosít. Az opcionális harmadik üléssor két kiegészítő ülőhelyet kínál. A teljesen elektromosan állítható második sor Easy Entry funkciójának köszönhetően a beszállás is könnyű.

Külső formaterv: erőteljes kiállás

„A GLE ikonikus Mercedes-Benz formaterve hű maradt a terepjárós karaktervonásokhoz,” nyilatkozta Gorden Wagener, a Daimler AG formatervezői irodájának vezetője. „Megjelenésével tökéletesen megtestesíti az érzelmes letisztultságot középpontba állító formanyelvünket, miközben a modern luxus hangulatát árasztja. A belső tér a luxus és az elegancia kitűnő elegyét adja az MBUX rendszer digitális csúcstechnikájával karöltve.”

Modern luxus közúton és terepen – ezt hangsúlyozza az új GLE formanyelve. A hosszú tengelytáv, a rövid túlnyúlások, valamint a nagyméretű kerekek a modell sokoldalúságát emelik ki. Az érzelmes letisztultság formanyelve az új GLE esetében is visszaköszön, a hangsúlyos élekkel és a nagyméretű felületekkel még nagyobb erőt és magabiztosabb jelenlétet kifejezve.

Az új GLE orrkialakításának erőteljes összhatását emeli ki az új hűtőrács, a krómozott védőlemezek, valamint a két domborítással ellátott motorháztető is, amelyek az új lámpatestekkel együtt jól megkülönböztethető összképet adnak. A világítótestek pedig nem csak látványosak, de felettébb hatásosak is. Az opcionális MULTIBEAM LED fényszórók ULTRA RANGE távolsági fényszóró funkciója különösen hosszan világítja be az utat.

Oldalnézetből a GLE magabiztos stabilitást sugároz, amelyet a 18-22 colos kerekek még jobban kiemelnek. A robosztus karaktert az ablakkeretek króm betétjei nemesítik elegáns luxusautóvá, amelyet a hátsó traktus atletikus kiállása tesz igazán sokoldalúvá. Utóbbit különösen az erőteljes vállak hangsúlyozzák, amelyek a C-oszloptól a hátsó lámpákig nyúlnak. A hátsó résznek a krómozott alsó védőlemezek kölcsönöznek igazán terepjárós megjelenést.

Aerodinamika: finomhangolás a kategória legjobb Cd értékéhez

Az új GLE 0,29-es légellenállási tényezője a kategória legjobbja, amely az elődmodell 0,32-es értékét is alaposan felülmúlja. Mindez hozzájárul a jobb üzemanyag-fogyasztáshoz és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátáshoz.

Az előrelépést a sindelfingeni szélcsatornában végzett rengeteg mérés és számítógépes elemzések eredményezték. A kimagasló végeredményhez hozzájárul a hűtőrács mögött található hűtőlevegő-vezérlő rendszer (AIRPANEL), amely a légáramlás szabályozásával csökkentheti a légellenállást.