A Goodyear az európai Le Mans-széria gumiabroncs szállítója
600 lóerős versenyautókat szerelnek a Goodyear csúcs-abroncsaival
- Az LMGTE-osztály valamennyi autójának abroncsát a Goodyear szállítja
- A legjobb LMP2-csapatok a Goodyear továbbfejlesztett abroncsainak előnyeit élvezhetik
- Július 19-én indul az öt megbízhatósági versenyből álló szezon
A Goodyear a hétvégén mutatkozik be az európai Le Mans-széria (ELMS) gumiabroncs-szállítójaként: az LMP2- és LMGTE-osztályok legjobb csapatait erősíti a Le Castellet-ben rendezett 4 órás szezonnyitó versenyen.
A Goodyear legújabb abroncstechnológiája az élmezőny öt LMP2-es prototípusán, valamint az LMGTE-mezőny összes autóján mutatkozik be a novemberig tartó, öt versenyből álló ELMS-szezon során. Tavaly óta a FIA World Endurance Championship (WEC) vezető LMP2-csapatai szintén Goodyear abroncsokon vezetik autóikat győzelmekre, de az LMGTE kategória autói a mostani hétvégén versenyeznek első alkalommal Goodyear Eagle F1 SuperSport versenyabroncsokon.
Az ELMS-szériában négy LMP2-csapat használ majd Goodyear abroncsokat: a Panis Racing, a BHK Motorsport, a Thunderhead Carlin Racing és az Algarve Pro Racing. Ez utóbbi csapat két autóval is indul a versenyen, és a közelmúltban partneri kapcsolatra lépett a Goodyearrel, melynek keretében a Goodyear logó jól látható módon megjelenik az autók mindkét oldalán.
Mind az öt autót a korábbi versenyeken már bizonyított gumiabroncstípussal szerelik fel, ahogy a WEC futamain is. Mindez mindkét top bajnokság csapatai számára értékes lehetőséget biztosít, hogy adatokat és visszajelzéseket gyűjtsön a gumikról. A Goodyear azután méretteti meg magát az ELMS szériában, hogy sikeresen szerepel a WEC 2019-20-as szezonjában: partnercsapatai, a Jota Sport és a Jackie Chan DC Racing eddig hat dobogós helyezést szereztek az évadban, a Jota Sport pilótái pedig győzni tudtak a Sanghajban novemberben rendezett 4 órás versenyen.
Mike McGregor, a Goodyear Racing értékesítésért, tesztelésért és a pályán nyújtott támogatásért felelős vezetője hangsúlyozta: „Az ELMS-széria kiváló próbaterep a legújabb nagy teljesítményű versenyabroncsok teszteléséhez: a 600 lóerős LMP2-autók jelentős leszorítóerőt fejtenek ki az öt, az óramutató járásával ellentétes haladási irányú, Forma–1-es minősítéssel is bíró pályán. Ennek köszönhetően az abroncs összetétele és teljesítménye széles keretek között tesztelhető. A szezon folyamán az ELMS-csapatoktól kapott visszajelzések segítséget nyújtanak a WEC-ben versenyző Goodyear csapatok abroncsainak fejlesztéséhez is. Az ELMS-szériában háromféle abroncsot biztosítunk: ezek az A, a B és a C, melyek keménysége rendre lágy, közepes, illetve közepes-kemény. Minden csapat a háromból kettőt használ az egyes versenyeken.”
A Goodyear az LMGTE-osztály kizárólagos beszállítója
Mostantól a Goodyear az LMGTE-osztály kizárólagos abroncsbeszállítója is: közepes-lágy és közepes-kemény specifikációjú Goodyear Eagle F1 SuperSport versenyabroncsokat biztosít a szériaautók számára. Minden versenyen kilenc autó vesz részt, ezen a hétvégén azonban az Aston Martin Vantage AMR csatlakozásával összesen tíz autó sorakozik fel a rajt előtt. A teljes szezonban szereplő többi csapat Porsche 911 RSR vagy Ferrari 488 GTE Evo autókon versenyez.
A Goodyear célja az abroncsok fejlesztése során az, hogy konzisztenciát, teljesítményt és tartósságot biztosítson valamennyi, az LMGTE-re benevezett autó számára; ez fontos szempont, mivel a versenyszabályok szerint épített minden egyes autó egyedi tulajdonságokkal és megoldásokkal rendelkezik.
Az ELMS-szezon július 19-én, vasárnap kezdődik a dél-franciaországi Le Castellet-ben rendezett 4 órás versennyel. Ezt követően a széria további 4 órás futamokkal folytatódik Spa-Francorchamps, Barcelona, Monza és Portimao pályáin. Számos csapat részt vesz majd szeptemberben a világhírű Le Mans-i 24 órás versenyen is.