A GR Supra GT4 sikeresen átesett az SRO GT4 homologizáción
Miután átesett az illetékes Stéphane Ratel Organisation (SRO) szervezet által elvégzett műszaki vizsgálatokon és pályateszteken, az új GR Supra GT4 versenyautó sikeresen megszerezte a GT4 homologizációt.
Az SRO munkatársai a múlt héten részletes vizsgálatoknak vetették alá a GR Supra GT4 versenyautót, amit a dél-franciaországi Circuit Paul Ricard versenypályán végrehajtott teljesítmény-tesztek követtek. Ezek során a szervezet szakértői meghatározták azt a megfelelő teljesítmény-egyensúlyt (BoP), amelyhez az egyenlő esélyek érdekében az összes GT4 versenyautónak igazodnia kell.
A TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) 2019 elején kezdett hozzá a GR Supra GT4 fejlesztéséhez. A program keretében az autó egy mindenre kiterjedő tesztsorozaton is átesett, amely során több mint 12 000 kilométert tett meg Európa különböző versenypályáin. Stéphane Ortelli vezető tesztpilóta, valamint a program változatos versenytapasztalatokkal rendelkező pilótái a legkülönfélébb körülményekre optimalizálták a GR Supra GT4 versenyautókat.
A GR Supra GT4 fejlesztői arra törekedtek, hogy az autó felkészültségi szinttől és tapasztalattól függetlenül minden versenyző számára ütőképes megoldást kínáljon. Ezt a célt szolgálja a jármű intelligens GT4 versenyrendszere, amely felhasználóbarát elektronikai rendszerei, valamint automatizált funkciói révén a lehető legcsekélyebb mértékben vonja el a vezető figyelmét a lényegről: a versenyautó vezetéséről.
A megfelelő teljesítményről a 430 lóerőre hangolt, egyetlen kettős megfúvású turbófeltöltővel szerelt háromliteres, soros hathengeres benzinmotor gondoskodik. Az erőforrás hétfokozatú sport automata sebességváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. A megbízhatóságról és a kiemelkedő teljesítményről a Ravenol kenőanyagai gondoskodnak.
A GT4 homologizáció birtokában késlekedés nélkül megkezdődhet az első GR Supra GT4 versenyautók átadása a különböző európai szériákban szereplő ügyfelek részére.
A Nürburgring közelében működő Ring Racing csapat két autót vásárolt: az egyiket a hat futamból álló német ADAC GT4 bajnokságban nevezik, míg a másik a kilenc versenyből álló Nürburgring Langstrecken Serie (korábban VLN) sorozatban rajtol majd. A Ring Racing emellett egyik autóját a Novel Racing színeiben indítja a Nürburgringi 24 órás versenyen.
A franciaországi CMR ugyancsak két GR Supra GT4 autóval versenyez az idei szezonban. Az egyik az európai GT4 szériában áll rajthoz, a másik pedig a hatfutamos francia GT4 széria mezőnyét színesíti.
Az Egyesült Királyság az a Speedworks Motorsport indít egy GR Supra GT4-est (pilóták: Sam Smelt és James Kell) a hét futamból álló brit GT szériában, amely jelenleg egy Toyota Corollával versenyez a brit túraautó-bajnokságban (BTCC). A brit GT szériában közös futamokon indulnak a GT3 és GT4 autók.
A GR Supra GT4 iránt mutatkozó, intenzív érdeklődésnek köszönhetően az autó első példányai gyorsan gazdára találtak. A Toyota már felvette a megrendeléseket a következő szériára; az ügyfelek várhatóan a nyár elején vehetik át autójukat.
Nagy felbontású, jogdíjmentesen használható fényképek letölthetők a http://www.tgr-dam.com weboldalról vagy a kapcsolódó galériából.
GR Supra GT4 műszaki adatok
Futómű | |
Hosszúság |
4460 mm |
Szélesség |
1855 mm |
Magasság |
1250 mm |
Tömeg |
1350 kg * |
Vázszerkezet |
Acél karosszéria, nagy szilárdságú bukókerettel FIA-homológ |
Elülső splitter |
Természetes rost kompozit |
Hátsó szárny |
Természetes rost kompozit |
Üzemanyagtartály |
ATL FT3 biztonsági üzemanyagcella gyorstankoló rendszerrel (120 L) |
Vezetőülés |
OMP versenyülés hatpontos biztonsági övvel (FIA 8862-2009) |
Motor és erőátvitel | |
Típus |
Soros hathengeres, kettős megfúvású turbófeltöltő |
Lökettérfogat |
2998 cm3 |
Maximális teljesítmény |
430 LE a BoP megfeleléshez szükséges, különböző programozású power stick-ek elérhetők |
Maximális forgatónyomaték |
650 Nm* |
Motorvezérlés |
Magneti Marelli ECU |
Kipufogórendszer |
Akrapovič versenykipufogó-rendszer katalizátorral |
Kenőanyagok |
Ravenol |
Erőátvitel |
Hétfokozatú automata sebességváltó, váltófülek, hátsókerék-hajtás |
Differenciálmű |
Versenykivitelű részlegesen önzáró differenciálmű |
Kardántengely |
GKN Motorsport, nagy nyomatéktűrésű |
Felfüggesztés, kormánymű és fékek | |
Első felfüggesztés |
MacPherson rugóstag |
Hátsó felfüggesztés |
Többlengőkaros |
Lengéscsillapítók |
KW állítható verseny-lengéscsillapítók |
Kormánymű |
Elektromos, fogasléces |
Fékek (elöl) |
Hatdugattyús verseny-nyergek (Brembo), 390 mm átmérőjű acél féktárcsák |
Fékek (hátul) |
Négydugattyús verseny-nyergek (Brembo), 355 mm átmérőjű acél féktárcsák |
Abroncsok elöl/hátul |
305/660-18 elöl / 305/660-18 hátul (Pirelli) |
Keréktárcsák |
OZ ötlyukú 11 x 18″ |
Elektronikus szabályozó rendszerek | |
Kipörgésgátló |
széria |
Motorsport ABS |
széria |
8″ műszeregység |
széria |
Adatrögzítő |
széria |
Tolatókamera |
opció |
Abroncsnyomás-felügyeleti rendszer |
opció |
Futómű kitérés-érzékelők |
opció |
Megvilágított rajtszám |
opció |
Felszereltség | |
Tűzoltó berendezés |
széria |
Pneumatikus emelő |
széria |
Ivórendszer |
opció |
Homológ hosszú távú versenycsomag |
opció |