A Grandland X Hybrid4 nyerte az Év Magyar Autója címet a hibrid autók kategóriájában
- Az Opel első plug-in hibrid modellje nyerte az Év Magyar Autója díjat a Zöld Autók hibrid kategóriájában
- Újságírókból álló szakmai zsűri értékelte a nevezetteket
- A háromszáz lóerő összteljesítményű ugyanakkor 49 grammos CO2 kibocsájtású Grandland X Hybrid4 már megérkezett Magyarországra.
- A koronavírus helyzet miatt a márkakereskedések délután háromig tudják személyesen fogadni az érdeklődőket, de biztonságosabb és kényelmesebb lehet, ha online csatornákon érdeklődnek
A Grandland X Hybrid4 az Opel elektromosítási stratégiájának egyik első modellje. A teljesen elektromos Corsa-e társaságában még a múlt évben mutatkozott be a sajtónak. A díjnyertes Grandland X Hybrid4 300 lóerejével és elektromos négykerék hajtásával az Opel csúcsmodellje, amely tisztán elektromos üzemmódban közel 60 kilométert tud megtenni.
A meghajtásról egy benzin és két elektromos motor gondoskodik:
- WLTP-minősítésű, 147 kW/200 LE teljesítményű, 1,6 literes, közvetlen befecskendezésű benzines turbómotor, amely teljesíti az Euro 6d-TEMP normát. A négyhengeres gépet kimondottan hibridjárművekhez tervezték;
- elektromos rész, két darab, egyenként 80 kW/109 lóerős villanymotorral, összkerékhajtással és 13,2 kWh-s lítiumion-akkumulátorral. Az első elektromotor villamosított nyolcfokozatú automatán keresztül hajtja az első kerekeket, a másodikat, differenciálművel, a hátsó hídba integrálták. Ez utóbbi teszi optimális útfogású 4×4-essé a Grandland X Hybrid4-et.
Az 1,6-os benzines gép főképp közepes és nagy sebességnél dolgozik, míg az elektromos hajtás lassúbb menetben. Az Opel Grandland X Hybrid4 akár 60 kilométert is megtehet tisztán elektromosan
Az Opel Grandland X Hybrid4 vezetője négyféle menetmód – elektromos, hibrid, összkerékhajtás és sport – közül választhat, kedve és a körülmények szerint. Hibrid-módban mindig automatikusan választja ki a jármű a leghatékonyabb hajtásmódot. Városban egyszerűen elektromos módra lehet kapcsolni, és máris zéró emisszióval gurul az autó. Ha bármilyen talajon a lehető legjobb vonóerőre van szükség, aktiválható az összkerékhajtás, amikor belép az elektromos hátsó hajtómű.
A Grandland X Hybrid4-ben a 3,3 kW-os fedélzeti töltőkészülék (opció: 6,6 kW) csatlakozója a normál tanksapkával ellentétes oldalra került. Az akkumulátort helytakarékosan, a hátsó ülések alá építik be, így sem a komfort, sem a csomagtartó befogadóképessége nem romlik. A töltési idő az alkalmazott töltőkészüléken múlik. Az autóhoz adott, háztartási konnektorhoz csatlakoztatható kábel mellett az Opel kínál gyorstöltőket is, amelyek nyilvános töltőállomásokon vagy otthoni fali szekrényről használhatók. Például egy 7,4 kW-os fali szekrényről egy óra és 50 perc alatt tölthető fel teljesen az akku.
A Grandland X család második plug-in hibrid változata is rövidesen érkezik, ez elsőkerék hajtású modell, amelynek összteljesítménye 224 lóerő, elektromos hatóávja pedig szintén 60 kilométer körüli. Az Opel 2024-ig valamennyi modelljéből ajánl majd valamilyen elektromos változatot (tisztán elektromos vagy plug-in hibrid technológiát).