A győztesként bemutatkozó Opel Combo Cargo rövid áttekintése

  • Premier: Haszonjármű IAA, Hannover 2018. szeptember19.
  • Combo: piaci bevezetés előreláthatólag 2018. szeptemberétől megrendelhető
  • Pozícionálás: tágas áruszállító, kompakt méretekkel és csúcstechnikával; normál (4,4 méter hosszú) és XL-változat (4,75 méter); teljesen új felépítés, személyautós standard szerint, extra hatékony áruszállító minimális üzemköltségekkel, kereskedőknek és iparosoknak fejlesztve; maximális flexibilitás, két- vagy háromszemélyes fülkével, illetve ötszemélyes duplafülkével.

Méretek és árak:

  • Combo:
    • 4.403 / 1.921 / 1.825 mm (hosszúság / szélesség behajtott külső tükrökkel / magasság)
    • Raktér: 3,3 – 3,8 m3
    • Maximális rakodóhossz: 3.090 mm1
  • Combo XL:
    • 4.753 / 1.921 / 1.820 mm (hosszúság / szélesség behajtott külső tükrökkel / magasság)
    • Raktér: 3,9 – 4,4 m3
    • Maximális rakodóhossz: 3.440 mm1
  • Teherbírás: mindkét Combo-változat 1000 kilogrammig

Design és praktikum:

  • Ésszerű kialakítású raktér, elég széles két euro-paletta elhelyezésére – még a Combo rövid változatában is
  • 557 milliméter alacsony rakodóperem
  • Az opcionális tetőajtóval probléma nélkül szállíthatók lejtősen berakott hosszú tárgyak, például lécek
  • Valamennyi három első üléses változatban átrakási lehetőség teszi lehetővé akár 3440 milliméter hosszú tárgyak szállítását a jármű belsejében
  • Szériában hat rögzítőgyűrű a padlón; opcióként további négy az oldalfalak félmagasságában
  • Robusztus fellépés, erőteljes frontdesign, vonzó, barátságos arculat
  • Magasra húzott géptető, a szélvédőtől a hűtőmaszkig húzódó két élvonal hangsúlyozza a jármű robusztus, stabil állását
  • Opeles designelemek, mint a szárnyszerű LED-es nappali menetfény
  • A hűtőmaszkon két krómszárny keretezi az Opel-villámot
  • Karakteres kerékívek és küszöbök emelik ki az erőteljes stílust
  • Ergonomikus vezetőhely, kézre eső kezelőszervekkel
  • Világosan három területre osztott középkonzol:
    • Felül az infotainment-rendszer, monitorral
    • Középen a fűtés-szellőzés szabályzói
    • Alul további rakodási lehetőségek

Technika, asszisztensrendszerek és komfort:

  • „Körkörös hátrapillantás“2: segíti a vezetőt, nagymértékben javítja a kilátást a lemezelt oldalú furgonból vagy tetőig megrakott autóból
  • Oldalvédelem3
  • Szenzoros túlterhelés-jelzés2
  • IntelliGrip adaptív kipörgésgátló öt móddal
  • „Építkezési“ kivitel: 30 milliméterrel nagyobb szabad magasság, első és hátsó stabilizátor, nagyobb kerekek, variálható hátsó rugózás
  • Utánfutó-stabilizáló
  • Holttér-figyelmeztetés, ultrahangos érzékelőkkel4
  • Automatikus parkolóasszisztens
  • Vetített kijelzés
  • Figyelmeztetés frontális ütközésveszélyre, automatikus vészfékezés és gyalogos-felismerés 5
  • Jelzőtábla-asszisztens
  • Sávtartó-asszisztens
  • Adaptív sebességszabályozó
  • Intelligens sebesség-asszisztens
  • Fáradtság-felismerő
  • Fűthető kormánykerék és első ülések
  • Apple CarPlay- és Android Auto- kompatibilis infotainment-rendszerek: Multimedia Radio és Multimedia Navi Pro, nyolccolos színes érintőképernyővel
  • A Multimedia Navi Pro mutatja a TMC-jelzéseket is (Traffic Messaging Channel)
  • Alkalmas okostelefonok induktív feltöltése (Wireless Charging)

Motorok és váltóművek:

  • A hajtóművek máris teljesítik a jövőbeli szigorú Euro 6d-TEMP kipufogási normát
  • 1.5 dízel 96 kW/130 LE, Start/Stop és nyolcfokozatú automata (fogyasztás 6: városban 4,9-4,5 l/100 km, országúton 4,4-4,1 l/100 km, kombináltan 4,5-4,3 l/100 km, 119-113 g/km CO2) vagy hatfokozatú manuális sebességváltó (fogyasztás 6: városban 5,1-4,9 l/100 km, országúton 4,4-4,1 l/100 km, kombináltan 4,6-4,4 l/100 km, 123-116 g/km CO2)
  • 1.5 dízel mit 56 kW/76 LE és ötfokozatú manuális sebességváltó (fogyasztás 6: városban 4,6-4,2 l/100 km, országúton 4,1-3,8 l/100 km, kombináltan 4,3-3,9 l/100 km, 114-104 g/km CO2)
  • 1.5 dízel 75 kW/102 LE, Start/Stop és ötfokozatú manuális sebességváltó (fogyasztás 6: városban 4,9-4,7 l/100 km, országúton 4,0-3,9 l/100 km, kombináltan 4,4-4,2 l/100 km, g/km 115-110 CO2)
  • 1.2 Direct Injection Turbo mit 81 kW/110 PS, Start/Stop és hatfokozatú manuális sebességváltó (fogyasztás 6: városban 6,8-6,2 l/100 km, országúton 5,1-4,9 l/100 km, kombináltan 5,7-5,4 l/100 km, 131-124 g/km CO2)
  • Váltóművek: öt- és hatfokozatú sebességváltó, illetve különösen hatékony nyolcfokozatú automata

1 Átrakási lehetőséggel.

2 Várhatóan 2019-től rendelhető meg.

3 10 km/órától aktív.

4 17 km/órától aktív.

5 A rendszer 5 km/h és 85 km/h között aktív. Azért, hogy csökkentse egy esetleges baleset ütközési sebességét, 0 km/h und 30 km/h között 0,9 g-vel fékezi a járművet. 30 km/h és 85 km/h között maximum 22 km/h-val csökkenti az ütközési sebességet. E küszöbértékek felett a vezetőnek magának kell fékeznie, hogy tovább mérsékelje a sebességet.

6 A közölt CO2-emissziós és fogyasztási adatokat az előírt WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) mérési eljárással állapítottuk meg, hogy a VO (EG) Nr. 715/2007, VO (EU) Nr. 2017/1153 und VO (EU) Nr. 2017/1151-nek megfelelően biztosítsuk az összehasonlíthatóságot más járművekkel. A motor teljesíti az Euro 6d-TEMP kipufogási szabványt.

http://egyszermarlattamautot.hu/2018/09/19/az-uj-opel-combot-valasztottak-2019-ev-kishaszonjarmuvenek/